Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست و اقتصاد - آیین تکریم و معارفه امام‌جمعه بخش توکهور و هشتبندی از توابع شهرستان میناب روز پنج‌شنبه، سوم بهمن‌ماه با حضور مسئولان و مدیران استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: مقام معظم رهبری در ایام فاطمیه (س) با وجود کسالتی که داشتند گاهی دو الی سه ساعت در مجالس بانوی دو عالم می‌نشستند، شبی از ایشان خواستند به علت کسالتی که داشتند مجلس را ترک کنند اما ایشان فرمودند من رزق یک سال این کشور و مملکت را از مادرم زهرا (س) می‌گیرم، دقایقی حضور کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه اگر حضرت زهرا (س) نبود فلسفه خلقت ابتر می‌ماند، ادامه داد: سند افتخار اسلام و حقانیت ما فاطمه (س) است. طبق روایتی از امام عسکری (ع)، زهرای مرضیه حجت خدا بر اهل‌بیت (ع) و ائمه اطهار (ع) حجت خدا بر ما هستند، آن عزیز رسول خدا وسیله کمال همه انبیا از آدم تا خاتم بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: کمال هیچ پیغمبری به سرحد کمال خود نرسید مگر بعد از اقرار دو حقیقت؛ فضائل زهرا و محبت فاطمه، این‌ها بود که موسی را کلیم‌الله، عیسی را روح‌الله، ابراهیم را خلیل‌الله و حضرت محمد (ص) را حبیب‌الله کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) اسوه و الگوی امام زمان (عج) است، افزود: حضرت مهدی (عج) در جمله‌ای که منصور به وجود فاطمه (س) است می‌فرمایند «دختر رسول خدا، مادرم فاطمه (س) اسوه و الگوی زندگی من است» این جمله تکلیف ما را روشن کرد تا بدانیم چه باید انجام دهیم.

وی ادامه داد: بنابراین حضرت فاطمه (س) تنها الگوی زنان نیست، زمانی که الگوی امام زمان (عج) ما است همه باید در مقابل عظمت و بزرگی این بانو کرنش کرده، سر تعظیم فرود آوریم.

تریبون نماز جمعه، روشنگر اندیشه‌های تابناک ولایت است

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: نماز جمعه شأنی از شئون ولایت از امامت بوده و مشروعیت نماز جمعه به ولی است، تریبونی است که نخست باید مبین و روشنگر دیدگاه‌ها و اندیشه‌های تابناک ولایت باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با بیان اینکه نماز جمعه تریبون مردم نیز هست، ادامه داد: این مردم هستند که با حضور خود رونق‌بخش و موجب فیض بیشتر نماز جمعه می‌شوند، در روایات متعددی در رابطه با نماز جمعه به عنایت خداوند به مردم اشاره شده است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه خاری بر چشم دشمنان است، افزود: دشمن قدرت تحمل نماز جمعه را ندارد و با کمرنگ شدنش خشنود می‌شود ازاین‌رو وظیفه ما این است هر کاری که وجود مقدس امام زمان (عج) را راضی نگه می‌دارد و دشمن را مأیوس و ناراحت می‌کند بزرگ نگاه داریم و نماز جمعه ازجمله آن کارها است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: نماز جمعه یک نماز معمولی نیست، بلکه از اعمال نورانی و شریف و یک کنگره هفتگی است که در آن مؤمنان دور هم جمع می‌شوند و شوکت اسلام و وحدت و انسجام خود را به نمایش می‌گذارند.

مردم توکهور و هشتبندی سهم خود را در اقتصاد ملی ادا می‌کنند

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به اینکه ولایت مداری مردم بخش توکهور و هشتبندی متعلق به اکنون نبوده و ریشه‌دار است، افزود: حضور این مردم نه‌تنها در نماز جمعه بلکه در تمام صحنه‌های انقلاب حضوری مؤثر، آگاهانه و عالمانه بوده است.

وی ادامه داد: نمونه بارز آن را در دفاع مقدس شاهد بودیم که بیش از هزار رزمنده و قریب به 50 شهید تقدیم اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد که بیانگر همان روح بلندی است که خدا به مردم این خطه عنایت فرموده است.

وی با تأکید بر اینکه مردم توکهور و هشتبندی شایسته خدمت هستند، اضافه کرد: آن‌ها دین خود را به انقلاب و نظام ادا کرده و می‌کنند، وظیفه ما این است با حضور آگاهانه مشکلات آن‌ها را پاسخ دهیم، مسئولین باید هرچه در توان دارند برای خدمت به مردم این منطقه و در طبق اخلاص بگذارند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان افزود: مردم توکهور و هشتبندی سهم خود را در اقتصاد ملی نیز ادا می‌کنند، مردمی سخت‌کوش که اگر زمینه‌ها و فرصت‌های بیشتری برایشان فراهم شود قطعاً می‌توانند سهم خود را از میدان و مبارزه دشمن در این جنگ اقتصادی بالا ببرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی ادامه داد: اکنون‌که سهم این مردم به‌ویژه در بخش کشاورزی و باغات از نیازهای ضروری و اولیه جامعه ما است، اگر بنیاد اقتصادی خود را تقویت کنیم پس‌لرزه‌های تحریم دشمن در بخش‌های دیگر اقتصادی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه اظهار کرد: مردم توکهور و هشتبندی در گام دوم انقلاب اسلامی که تحقق یک تمدن نوین اسلامی است نیز می‌توانند سهم بیشتری داشته باشند، در این عصر پرشتاب تمدن نوین را تحقق بخشیده و امانت شهیدان و امام خمینی (ره) را به دستان مبارک صاحب این عصر و زمان، خورشید عظمای ولایت مهدی آل محمد (عج) بسپاریم و این همان کار و رسالتی است که پیش رو داریم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ضمن تشکر از تلاش‌های حجت‌الاسلام محمد بارانی، امام‌جمعه سابق بخش توکهور و هشتبندی که محبوب دل‌های مردم شده بود، عنوان کرد: هرکس خدمت بیشتر به مردم کند مقامش بالاتر است، حضور پرشور و درخشان مردم در محفل قدردانی از حجت‌الاسلام بارانی نشانگر این است که خوش درخشیده است، ازاین‌پس نیز در سنگری دیگر از تجربیات خود در شهرستان پارسیان استفاده و خدمت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی همچنین به بیان تجربیات ارزشمند حجت‌الاسلام حسین جهانگیری، امام‌جمعه جدید بخش توکهور و هشتبندی پرداخت و افزود: وی مدتی امام‌جمعه بخش فین و پس‌ازآن امام‌جمعه بندر خمیر بود و در بازه‌ای هم به‌عنوان مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان انجام‌وظیفه و تجربیات ذی‌قیمتی را کسب کرده است و ازاین‌پس نیز در جایگاه امامت جمعه بخش توکهور و هشتبندی معرفی شده و خدمت خواهد کرد.

وی با تأکید بر سفارش‌های مقام معظم رهبری که فرمودند «به مسئولین کمک کنید و اگر مشکلی می‌بینید دلسوزانه انتقاد کنید»، افزود: امام‌جمعه باید زبان بیان مشکلات مردم و مبین اندیشه‌های تابناک ولی امر مسلمین و رهبر انقلاب حضرت خامنه‌ای (مدظله‌العالی) باشد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اضافه کرد: از مردم می‌خواهم حجت‌الاسلام جهانگیری و ستاد فعال نماز جمعه این بخش را که از ستادهای کم‌نظیر استان هرمزگان است کمک و حمایت کنند، باید با هم‌افزایی شرایط بهتری را به وجود آورده تا بتواند اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی را محقق کند.

گفتنی است؛ در پایان این آیین حجت‌الاسلام حسین جهانگیری به‌عنوان امام‌جمعه جدید بخش توکهور و هشتبندی معرفی و از خدمات حجت‌الاسلام محمد بارانی، امام‌جمعه سابق تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا آئین تکریم و معارفه شهرستان میناب بخش توکهور و هشتبندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۳۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف

جواد افشارمنش با تشریح جزئیات علت تصادف خودروی حامل امام‌ جمعه بلوک، افزود: در اثر برخورد خودروی پژو با آمبولانس، یک نفر فوت کرد و سه نفر مصدوم شدند.

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اورژانس جیرفت، وی گفت: متاسفانه سرنشین خودرو پژو امام جمعه بلوک، حجت الاسلام اصغر دهقان دولتی بوده که علی‌رغم تلاش پرسنل اورژانس برای احیا، در بیمارستان امام خمینی جیرفت جان باخت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی جیرفت افزود: سه سرنشین آمبولانس شامل دو تکنسین و یک مصدوم داخل کابین از نواحی سر، صورت، کتف و گردن آسیب دیدند که توسط آمبولانس‌های دیگر به مرکز درمانی منتقل شدند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام دهقانی امام جمعه فقید شهر بلوک از توابع شهرستان جیرفت، همواره مشکلات مردم را منصفانه از تریبون نماز جمعه مطالبه می‌کرد. او بعد از ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت ماه در محور جیرفت-بلوک در اثر برخورد با آمبولانس جان باخت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • فوت یک امام جمعه در تصادف با آمبولانس
  • فوت امام‌ جمعه بلوک جیرفت در اثر تصادف
  • ماجرای متن حاج صادق آهنگران در نماز جمعه و پیامی که امام خمینی (ره) به او داد؟
  • جنجال شعرخوانی علم الهدی درباره منیژه از تریبون نماز جمعه /مشاوران شما بیت هایی بهتر از شاهنامه را می توانستند پیدا کنند
  • استان ایلام در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • راهپیمایی بزرگ مردم هشتبندی در سوگ امام صادق(ع)
  • آیین گرامیداشت مقام پیشوای ششم شیعیان در شیراز برگزار شد
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در پیشوا برگزار شد