Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از بندرعباس، در آیین سومین دوره جایزه مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه های اقتصادی کشور که در تهران با حضور شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیران عالی نهادهای دولتی و خصوصی و اساتید دانشگاه‌ها برگزار شد،‌ بر اساس شاخص‌های استاندارد و ارزیابی های صورت گرفته در فرآیند سومین جایزه مسئولیت اجتماعی، شرکت پالایش نفت بندرعباس، جایزه " اهتمام سه ستاره " را کسب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش پروژه ها و فعالیت های بنگاه ها، ابتکارات و نوآوری در حوزه مسئولیت اجتماعی از محورهای سومین جایزه مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار بود که در راستای ارج نهادن به کسب و کارهای مسئولانه، اشاعه فرهنگ و مفهوم مسئولیت اجتماعی در میان نهادهای تصمیم گذار و مؤثر جامعه برگزار شد.

معرفی مسئولیت اجتماعی و تبیین اهمیت آن،  ایجاد تحول در نظام مدیریتی سازمان‌ها، تقویت و توسعه روابط سرمایه‌گذاران و سایر ذینفعان، بهبود فضای کسب و کار کشور از دید سرمایه‌گذاران خارجی و نهادهای بین‌المللی، تبادل اطلاعات و همفکری، فراهم کردن زمینه حرکت شرکت های ایرانی به سمت تدوین گزارش های مسئولیت اجتماعی، ارائه تجارب بنگاه های اقتصادی در مسئولیت اجتماعی، تقویت همکاری بین بخشی میان بنگاه های اقتصادی و سازمان های مردم نهاد و فراهم کردن استفاده بنگاه ها از بستر فرهنگی و اجتماعی کشور از جمله اهداف برگزاری سومین دوره جایزه مسئولیتهای اجتماعی عنوان شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: ارزیابی شرکت پالایش نفت بندرعباس مطابق با استاندارد مسئولیتهای اجتماعی (ISO26000)، با حضور ارزیابان در محل پالایشگاه و در حوزه های حاکمیت و سازمان، کارکنان و فعالیت کاری، توسعه جامعه ،‌ محیط زیست،‌ مسائل مربوط به مشتریان و مصرف کنندگان، حقوق شهروندی و کسب و کار منصفانه انجام شد.

هاشم نامور افزود: رسالت و مسئولیت اصلی شرکت پالایش نفت بندرعباس تولید و تحویل فرآورده های نفتی با کیفیت و تامین انرژی مورد نیاز بخشی از کشور است اما با درک موضوع مهم مسئولیت های اجتماعی (CSR ) و به منظور حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند همکاری و مشارکت با قشرهای مختلف جامعه را از وظائف اجتماعی خود می داند.

وی با اشاره به اقدامات عملی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی به ویژه در حوزه جامعه گفت: شرکت پالایش نفت‌بندرعباس در راستای انجام مسئولیت‌ها و مشارکت‌های‌اجتماعی خود در سالهای اخیر با حمایت‌های سهامداران و هیات مدیره اقدامات خیرخواهانه و خدا پسندانه ای به منظور همکاری در جهت توسعه و رشد فرهنگی، آموزشی، درمانی، ورزشی و معیشتی جامعه همجوار و شهرستان بندرعباس انجام داده  است.

گفتنی است، اهداء آمبولانس و تجهیزات ورزشی به زندان مرکزی بندرعباس، حمایت های مالی از تیم های ورزشی استان، مشارکت در ساخت خوابگاه دختران مجتمع آموزش عالی میناب، احداث باند دوم جاده ارتباطی شهر تازیان به بندرعباس، کمک به ساخت مجموعه فرهنگی- قرآنی مسجد حضرت حمزه(ع) بندرعباس، ساخت و اهداء مجموعه ورزشی و فرهنگی در روستای چاهو، ساخت مجموعه کارگاهی و آزمایشگاهی مهندسی شیمی، مکانیک و عمران دانشگاه هرمزگان، ساخت، تجهیز و اهداء مجتمع آموزشی 12 کلاسه در بندرعباس، کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، ساخت و تجهیز مسجد در روستای چاه گود شهرستان بندرخمیر، انتقال و جابجایی کامل روستای جمال احمد به مکانی مناسب و غیر آلوده، کمک به ایجاد کمربند سبز شهری، تجهیز آزمایشگاه کنترل کیفیت اداره استاندارد، خرید و تجهیز بخش سوختگی بیمارستان سوانح و سوختگی، کمک به صنایع همجوار و مناطق شهری در زمان بروز بحران، ساخت دو باب منزل جهت نیازمندان و ایتام در تازیان، کمک به نیازمندان و ایتام روستاهای همجوار و مشارکت در برگزاری همایش‌ها و برنامه های فرهنگی در استان و .... بخش از اقدامات شرکت پالایش نفت بندرعباس در حوزه توسعه جامعه پیرامونی است.

شرکت پالایش نفت بندرعباس با توجه به اقدامات اجرایی در حوزه مسئولیت های اجتماعی، در سالهای اخیر نیز موفق به دریافت تندیس نقره ای و سپاس نامه همایش مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت و رتبه برتر ایفای مسئولیت های اجتماعی جشنواره شهید رجایی هرمزگان شده است و در این راستا به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در حوزه مسئولیت های اجتماعی در کشور و نخستین شرکت در وزارت نفت که موفق به اخذ استاندارد بین المللی مسئولیت اجتماعی ( ISO 26000 ) شده است شناخته می شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پالایش توسعه پایدار جاده مکانیک نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۳۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶

به گزارش وبگاه خبری Reuters، شرکت تراشه‌ساز «TSMC» تایوان، اعلام کرد که فناوری جدید تولید تراشه این شرکت به نام «A 16» در نیمه دوم سال ۲۰۲۶ وارد چرخه تولید خواهد شد. بر اساس برآورد‌های صورت گرفته، این امر، رقابت دیرینه شرکت مذکور با اینتل، رقیب دیرینه‌اش را بر سر ساخت سریع‌ترین تراشه‌های جهان به شدت افزایش خواهد داد.

شرکت «TSMC»، بزرگ‌ترین سازنده تراشه‌های محاسباتی پیشرفته در جهان و تأمین‌کننده کلیدی انویدیا و اپل، این خبر را در حاشیه کنفرانسی در کالیفرنیا اعلام کرد. بر اساس دیدگاه بسیاری از تحلیل‌گران، فناوری «A 16» می‌تواند، ادعا‌های اینتل در ماه فوریه مبنی‌بر پیشی گرفتن از «TSMC» در ساخت سریع‌ترین تراشه‌های محاسباتی جهان، با استفاده از فناوری «A14» را زیر سؤال ببرد.

کوین ژانگ، معاون ارشد بخش توسعه کسب‌وکار «TSMC» طی اظهار نظری در جمع خبرنگاران گفت که این شرکت به دلیل تقاضای شرکت‌های حوزه تراشه‌های هوش مصنوعی، فرآیند جدید ساخت تراشه «A 16» خود را سریع‌تر از حد انتظار توسعه داده است.

وی همچنین گفت: «شرکت‌های فعال در این حوزه واقعاً می‌خواهند طراحی‌های خود را برای دستیابی به هر میزان دستاوردی که داریم بهینه کنند.»

او افزود، «TSMC» معتقد است که برای ساخت تراشه‌های «A 16» نیازی به استفاده از ابزار لیتوگرافی جدید شرکت «ASML» ندارد. شرکت اینتل هفته گذشته اعلام کرد که قصد دارد، به منظور توسعه تراشه‌های «A14»، از تجهیزات «High NA EUV» استفاده کند. این در حالی است که قیمت هر دستگاه از تجهیزات مذکور ۳۷۳ میلیون دلار برآورد شده است.

منبع: زاویه

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر
  • فروش بیش از ۵۵ هزار تن گوگرد در پالایشگاه گاز ایلام
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ
  • تاثیر تحولات جامعه بر میزان توسعه کشور
  • تازه‌ترین انتصاب‌ها در شرکت ملی گاز ایران
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش