Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس جمهوری افغانستان در حاشیه نشست جهانی داووس در سوییس گفت که ۶۰ درصد مردم این کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند اما تأکید کرد که این کشور با کمک‌های خارجی ساخته نمی‌شود. تاریخ انتشار: 08:00 - 05 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۹۵۲

به گزارش خبرگزاری میزان، محمداشرف غنی در نشستی به نام افغانستان در روایت منطقه‌ای و جهانی گفت: انتخابات این کشور زمان زیادی گرفت اما با وجود آن، خواستیم مطمئن شویم که شفافیت تأمین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد که به صلح اعتقاد دارد اما از شریک خود، عبدالله عبدالله و حامد کرزی رییس جمهوری سابق انتقاد کرد که با طرح‌های وی مخالفت می‌کنند اما خود آنها هیچ طرحی برای صلح ندارند.

غنی از آنها خواست که اگر یک صفحه طرح درباره صلح افغانستان نوشته‌اند، آن را ارائه کنند.

وی یکبار دیگر تأکید کرد که می‌خواهد افغانستان، عرصه‌ای برای همکاری باشد و به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد که از افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده شود.

رییس جمهوری افغانستان جمهوری اسلامی ایران را یکی از همسایه‌های کشورش دانست و خواهان حل تنش‌های موجود از طریق مسالمت آمیز شد.

 

بیشتر بخوانید: معاون اول مجلس سنا: مردم افغانستان اعتمادی به توافق صلح آمریکا و طالبان ندارند
اشرف غنی: مداخلات خارجی در وزارت کشور افغانستان باید به صفر برسد

غنی در این نشست ادامه داد: طالبان از جنگ خسته و رهبران آنها به سرمایه گذار مبدل شده‌اند، در بیرون از کشور به عیش و نوش می‌پردازند و در دوحه مذاکره می‌کنند و چهارمین و پنجمین زن خود را نیز گرفته‌اند.

وی در این بحث تصریح کرد که طالبان گرداننده غیر مستقیم قاچاق مواد مخدر از جمله هروئین است.

رییس جمهوری افغانستان تأکید کرد: باید خشونت در کشورش پایان یابد و این کار، راه حل سیاسی می‌خواهد و نیروی طالبان منفی و ناشی از خشونت هستند که جامعه افغانستان آن را می‌داند.

غنی خواستار همکاری‌های مشترک منطقه و جهانی برای پایان جنگ در افغانستان شد و رویکرد یکطرفه را برای حل معضل افغانستان غیر عملی دانست.

وی تأکید کرد که شمار زیادی از کشورها با عناصر بی ثبات کننده در افغانستان فعالیت می‌کنند.

رییس جمهوری افغانستان در بخشی از سخنان خود گفت که آمریکا بدهکار افغانستان نیست و مسؤولیت تأمین امنیت این کشور با افغان‌ها بوده و بجز دو دهه اخیر، افغانستان همواره امنیت خود را تأمین کرده است.

غنی با اشاره به ظرفیت افغانستان در بخش تولید برق آبی، آفتابی، گاز طبیعی و داشتن دیگر منابع طبیعی اظهار کرد: این کشور فقیر نیست و باید سرمایه افغانستان برای رفاه مردم به مصرف رسیده و درست مدیریت شود.

/انتهای پیام/

ایرنا

ایرنا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان اشرف غنی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

به گزارش خبرآنلاین امیرعبداللهیان در این دیدار توسعه و ارتقای همه جانبه مناسبات با قاره آفریقا را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات دوجانبه با جمهوری آفریقای مرکزی در زمینه‌های مورد نیاز این کشور به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، علمی و فناوری و آموزشی آمادگی خود را اعلام می‌دارد.

«انگاته روبارد»، وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط آفریقای مرکزی نیز با اشاره به اهمیت پذیرش دعوت جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در دومین همایش ایران و آفریقا و اکسپو تهران و ابراز قدردانی از حسن میزبانی از ایشان و هیات همراه، پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه‌های علمی، فناوری و صنعتی را ستود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901272

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • آمادگی مازندران برای سفر رییس جمهوری
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، متشکل از چند شرکت خصوصی ایرانی است!
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه