Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- جدیدترین گزارش صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که بیشترین رشد اقتصادی ۲۰۲۰ در کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور آسیایی رقم خواهد خورد.

صندوق بین‌المللی پول(IMF) به تازگی گزارش‌ چشم‌انداز اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده است. این گزارش نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ رشد اقتصادی به ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد می‌رسد.

براساس این گزارش، رشد اقتصادی جهان به روند کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور بستگی دارد. چرا که رشد اقتصادی در کشورهای توسعه‌یافته نزدیک به سطح فعلی تثبیت شده است.

علایمی نیز وجود دارد که احتمالا امسال کاهش روند تولید و تجارت رو به پایان باشد. این مساله تا حدی به دلیل بهبود روند تولید خودرو بعد از اختلال‌های به وجود آمده برای تطابق با استانداردهای جدید محیط زیستی است. همچنین توافق تجاری فاز ۱ چین و آمریکا نیز در صورت پایدار بودن، می‌تواند اثرات منفی تنش‌های تجاری بر تولید ناخالص جهانی را تا انتهای سال ۲۰۲۰، از ۰.۸ درصد به ۰.۵ درصد کاهش دهد. بخش خدمات اقتصاد جهان، همچنان در حال رشد است و هزینه‌های مصرف کننده نیز با رشد پایدار دستمزدها به نفع این بخش است.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که در اقتصادهای توسعه‌یافته، رشد اقتصادی از ۱.۷ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۱.۶ درصد در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برسد.

اقتصادهای وابسته به صادرات مانند آلمان از بهبود تقاضای خارجی بهره‌مند می‌شوند، در حالی که رشد اقتصادی آمریکا با کاهش اثر محرک‌های مالی کاهش می‌یابد.

اما رشد در اقتصادهای در حال توسعه و نوظهور سریع‌تر از دیگر اقتصادهای دنیاست. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که رشد این اقتصادها از ۳.۷ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۴.۴ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش یابد.

با وجود این پیش‌بینی‌ها، صندوق‌ بین‌المللی پول نسبت به رشد اقتصادی امسال نگران است و می‌نویسد: «روند صعودی در رشد اقتصاد جهانی کاملا نامشخص است و اطمینانی به آن وجود ندارد. چرا که این رشد اقتصادی به اقتصادهای پرخطری مانند آرژانتین، ایران، ترکیه، برزیل، هند و مکزیک بستگی دارد.»

 ایرنا

برچسب ها: رشد اقتصادی ، صندوق بین المللی پول

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رشد اقتصادی صندوق بین المللی پول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۸۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک شهر، برای اولین بار در بازار سرمایه، بهره مندی از بازار املاک به همراه تضمین حداقل سود 28 درصد سالیانه با خرید واحدهای سرمایه گذاری اولین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات در شبکه بانکی کشور با نماد «امین شهر» به همراه اوراق اختیار فروش تبعی در شعب بانک شهر و شبکه کارگزاری بورس فراهم شده است.
صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات «امین شهر» از جدیدترین ابزارهای بازار سرمایه است که بر اساس آن، وجوه عموم مردم در خرید، بهره‌برداری، اجاره‌داری و فروش املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری می‌شود که همه این فرایندها برای سرمایه‌گذاران سودآوری به همراه دارد.
امکان سرمایه گذاری با حداقل سرمایه، معاف از مالیات و قابلیت معامله در شبکه کارگزاری های بورسی سراسر کشور و شعب منتخب بانک شهر از مزیت های سرمایه گذاری در صندوق املاک و مستغلات "امین شهر" است.

دیگر خبرها

  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • الهلال و النصر دست نیافتنی می‌شوند
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • چشم‌انداز صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران و جهان
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • بازارهای نوظهور جهان با سریع‌ترین رشد در دوره ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۹