Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار با هدف کنترل این نوع بیماری‌ها در فرودگاه امام خمینی(ره) شروع به فعالیت‌ کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مدتی است خطر شیوع ویروسی ناشناخته در چین با نام کرونا خبرساز شده است. این بیماری برای نخستین بار در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ در ووهان چین گزارش شده و به سرعت در حال شیوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرونا جز خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که به نام سندروم نارسایی تنفسی خاورمیانه (Middle East respiratory syndrome coronavirus) یا اصطلاحاً مرس (MERS) شناخته می‌شود که از سال ۲۰۱۴ تاکنون در خاورمیانه به مرگ ۸۵۸ نفر در خاورمیانه منجر شده است.

موارد گزارش شده آن تا پیش از این در کشورهایی همچون قطر، عربستان، کویت، عمان، امارات متحده عربی بوده است. گفته می‌شود این بیماری ابتدا در شترهای تک‌کوهان و خفاش دیده شده ولی هنوز علت دقیق این بیماری‌ها کشف نشده است. مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار  با هدف کنترل بیماری‌ها واگیر در فرودگاه امام خمینی(ره) شروع به فعالیت‌ها کرد. 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره استقرار «مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: مسافران پروازهایی که از چین و کشورهای آسیای جنوب شرقی وارد کشور می‌شوند کنترل و معاینه می‌شوند‌. اگر مورد مشکوکی بین مسافران و حتی خدمه پرواز مشاهده شود، ‌قرنطینه فرد انجام می‌شود. تاکنون هیچ پروازی از چین قطع نشده است.

انتهای پیام/4100/

 

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری های واگیردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۹۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است

دریافت 18 MB کد خبر 6089754

دیگر خبرها

  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می زد؟ /آقا مصطفی اصلا از وضعیت نجف راضی نبود /او نمی خواست مثل بقیه پوشیه بزنم
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • واکنش ابراهیم رئیسی به درگذشت عروس امام خمینی
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام