Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست استان همدان گفت: مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان در مقایسه با نُرم بین‌المللی پایین است و این موضوع حساسیت بحث حفاظتی را بالا می‌برد و احتمال جزیره‌ای شدن مناطق تحت حفاظت را افزایش می‌دهد.

محسن جعفری‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با وضعیت مدیریت پسماند در استان عنوان کرد: وضعیت مدیریت پسماند در استان همدان شبیه کل کشور است ولی اخیراً اتفاق خوبی در استان رخ داده که براساس آن به‌دنبال منطقه‌ای کردن پسماند هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این مطلب که برنامه احداث 3 سایت مجزا در شمال و جنوب استان در دست بررسی است، گفت: دو منطقه به‌عنوان مناطق اصلی و یک منطقه به‌عنوان جایگزین در نظرگرفته شده است.

مدیرکل محیط زیست استان همدان از مهم‌ترین ویژگی‌های منطقه‌ای شدن مدیریت پسماند در استان را کاهش محدوده آلودگی دانست و افزود: مطالعات دو فاز این منطقه انجام شده و برای سال آینده فرآیند احداث آن در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

جعفری‌نژاد در ارتباط با وضعیت پسماندهای بیمارستانی استان همدان نیز گفت: اکثر مراکز درمانی و بیمارستانی دارای سایت اتوکلاو بوده و فرآیند بی‌خطرسازی را مطابق با استاندارد انجام می‌دهند. بیشتر تلاش ما در این حوزه مربوط به مدیریت پسماند در مراکز درمانی خصوصی و مطب‌ها است که این موضوع نیز با همکاری شهرداری در در دست پیگیری است.

وی در یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های محیط زیست استان را پایین بودن مناطق تحت مدیریت در مقایسه با نُرم بین‌المللی عنوان کرد و گفت: پایین بودن سطح مناطق تحت مدیریت حساسیت بحث حفاظتی را بالا می‌برد و احتمال جزیره‌ای شدن مناطق تحت حفاظت را افزایش می‌دهد به‌ همین دلیل به‌دنبال آن هستیم تا با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین همچون دوربین‌های مداربسته و پهپاد در راستای انجام وظایفمان اقدامات مؤثر را به انجام برسانیم.

انتهای پیام/4105/

منبع: آنا

کلیدواژه: مدیریت پسماند مدیرکل محیط زیست استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۹۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد

محمدرضا بسملی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: با آغاز فصل گرما و عدم بارش مناسب در منطقه حفاظت شده پروند، آبرسانی به این منطقه در سال جدید از سر گرفته شده است.

او افزود: بازدید از آبشخور‌ها و منابع آبی حیات وحش مناطق حفاظت شده سبزوار و آبرسانی به آب انبار‌ها به صورت منظم انجام می‌گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار ادامه داد: بیش از ۱۰۰ هزار لیتر ظرفیت آب انبار‌ها و تانکر‌های پلی اتیلنی ذخیره آب منطقه حفاظت شده پروند است که در فصل گرما به طور مرتب با یک دستگاه خودرو ایسوزو ۶ هزار لیتری مستقر در اداره محیط زیست سبزوار آبرسانی می‌شود.

بسملی بیان کرد: همچنین یک منبع ذخیره آب ۲۰۰ هزار لیتری در این منطقه حفاظت شده در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار و تکمیل آن، با جمع آوری آب باران، ظرفیت آن بیش از ۲ برابر کل آب انبار‌های منطقه بوده و دیگر نیازی به آبرسانی با تانکر به این منطقه نخواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود