Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲ نماینده مجلس از جناح اصولگرا و اصلاح طلب به این سوال پاسخ دادند که مهمترین ایده‌شان برای بهبود وضعیت کشور در صورت راهیابی به مجلس یازدهم چیست؟ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم- در شرایطی که کمتر از 26 روز به انتخابات اسفند 98 باقی مانده، گروه‌های سیاسی به دنبال سازماندهی و تعیین استراتژی‌‌های انتخاباتی برای خود هستند و یا دست‌کم ماهیت گروه‌ها و جناح‌های سیاسی حکم می‌کند که اینچنین باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خبرگزاری تسنیم که پیش از این با نگارش گزارش‌هایی جداگانه، به بررسی و واکاوی وضعیت سازماندهی سیاسی و استراتژی دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا  برای انتخابات آتی مجلس پرداخته بود.

نمایندگان جوان می‌توانند با ایده‌های نو مجلس را کارآمد کنندگزارش|پاسخ 5 نماینده مجلس به یک پرسش:چه ایده ای برای پارلمان یازدهم دارید؟

حال با توجه به اینکه داشتن برنامه و ایده‌های عملی از سوی کاندیداهای حضور در انتخابات مجلس می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد شور انتخاباتی و متعاقب آن  افزایش مشارکت مردمی در انتخابات پیش رو داشته باشد،‌ خبرگزاری تسنیم در چند روز گذشته به سراغ برخی چهره‌های شاخص دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا که در انتخابات  ثبت نام کرد‌ه‌اند و از سوی شورای نگهبان تائید صلاحیت شده‌اند  رفته تا  جویای نظر آنها در ارتباط با چالش‌های اصلی پیش روی کشور و ایده‌‌شان برای حل و فصل این چالش‌ها شود. خبرگزاری تسنیم بنا دارد طی روزهای آتی مسئله‌ی ایده‌محوری کاندیداها را به روش‌های  دیگری نیز دنبال کند.

سید جواد ساداتی‌نژاد از نمایندگان اصولگرایی مجلس دهم درباره مهمترین چالش‌های حال حاضر کشور به خبرنگار پارلمانی تسنیم گفته است که اولین چالش بحث بودجه سال 99 است، با توجه به تحریم‌های که وجود دارد تامین نقدینگی مورد نیاز کشور یکی از مسائل مهم است که باید در همین راستا راه‌کارهای منطقی در نظر بگیریم.

وی این موضوع را مورد تاکید قرار داده که باید تحریم‌های آمریکا در حوزه نفتی علیه کشورمان را به فرصت تبدیل کنیم و از وابستگی به نفت جدا شویم و از سایر روش‌ها بتوانیم این نقدینگی را تامین کنیم، البته یکی از راه های جبران برای تامین نقدینگی رفتن به سمت استفاده از علم و فناوری است.

نماینده کاشان در مجلس دومین چالش پیش‌روی کشور را بحث دانشگاه‌ها و تغییرات اساسی در روش استفاده از مراکز علمی کشور دانسته و اظهار داشته است که 40 سال است بر روی مراکز علمی کشور سرمایه‌گذاری شده و نیروی انسانی نخبه پرورش داده شده که باید از آنها در شرایط فعلی استفاده بهینه شود و برای آنها استراتژی و نقشه راه تعریف کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس سومین چالش کشور را نداشتن آزادی عمل می‌داند و می‌گوید، بروکراسی فعلی کشور برای زمان عادی است و در شرایط جنگ و تحریم کارایی ندارد به همین دلیل در برخی از مواقع این بروکراسی آزادی عمل را سلب می‌کند که باید در همین راستا نیز به فکر تغییر بروکراسی کشور باشیم و قوانین دست‌وپا گیر را حذف کنیم.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه تقسیمات فعلی کشوری جوابگوی شرایط جنگ و تحریم نیست، افزوده است: در شرایط فعلی کشور به استان، شهر، شهرستان، بخش و دهستان تقسیم شده که باعث شده دست دولت طولانی شود و این سیستم حتی در شرایط عادی مستهلک کننده است چه برسد به زمان تحریم و جنگ اقتصادی از این رو باید دولت و مجلس این بروکراسی که در کشور شکل گرفته را بشکنند و تغییراتی در آن ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های کشور عدم وحدت و انسجام در عمل است، اضافه کرد: در شرایط جنگ اقتصادی باید قوای سه‌گانه وحدت بیشتری بایکدیگر داشته باشند و تصمیمات واحدی را اتخاذ کنند.

نماینده کاشان در مجلس با بیان اینکه یکی دیگر از چالش‌های فعلی کشور در بحث شفافیت است، ادامه داد: به هرمیزان که بتوانیم شفافیت را در کشور اجرا کنیم به همان میزان می‌توانیم به وحدت و همگرایی داخلی در مباحث مختلف نزدیک شویم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اینکه اگر در مجلس آینده حضور داشتید چه ایده‌ای را دنبال خواهید کرد، گفت: اگر بنده در مجلس یازدهم حضور داشته باشیم به دنبال بحث شفافیت و تغییر در بروکراسی کشور خواهم بود.

حجت‌السلام احمد مازنی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس دهم نیز درباره چالش‌های حال حاضر کشور، به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم گفته است که اولین چالش به اعتقاد بنده عدم تفاهم بین نخبگان و مسئولان برای برون رفت از شرایط فعلی کشور است که به اعتقاد بنده راه‌حلش نیز گفت‌وگوی ملی است.

وی دومین چالش کشور را مشکلات اقتصادی و برنامه‌ریزی غیر علمی در این حوزه دانست و افزود: البته برای گذار از این مشکلات راه‌حل‌های وجود دارد که متاسفانه در نظام برنامه‌ریزی کشور از صاحب‌نظران آن حوزه استفاده نمی‌شود.

پاسخ 7 کاندیدای مجلس به یک پرسش: چه ایده‌ای برای حل مشکلات دارید؟

نماینده تهران در مجلس سومین چالش کشور را استفاده نامناسب از سرمایه اجتماعی عنوان کرد و گفت: متاسفانه در برخی مواقع به دلیل تعامل نامناسب برخی از ارکان نظام با یکدیگر مردم تصورشان این است که تقابل بین آنها ایجاد شده و به همین دلیل سرمایه اجتماعی کاهش پیدا کرده است البته یک نمونه از این دست را می‌توان افزایش قیمت بنزین عنوان کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه چهارمین چالش کشور عدم شفافیت در برخی موارد است، اظهار داشت: فریادهای که در بحث شفافیت سر داده می‌شود گوش فلک را کر کرده است اما در عمل و در برخی مواقع پنهان‌کاری‌ها باعث عدم اعتماد شده است که باید در این راستا نیز چاره و فکری داشته باشیم.

مازنی پنجمین چالش کشور را در بحث فرهنگی دانست و اظهار داشت: در طول سال شعارهای فرهنگی سر می‌دهیم اما در زمان بودجه‌نویسی سالیانه این موضوع از یادها می‌رود به طور مثال در بودجه سال 98 شش‌دهم درصد بودجه سالیانه به بحث فرهنگی اختصاص داده شده بود و سال 99 نیز این عدد پنج‌دهم درصد است.

وی درباره اینکه اگر در مجلس یازدهم حضور داشته باشید چه ایده‌ای را دنبال خواهید کرد، گفت: بنده بحث گفت‌وگوی ملی،  شفافیت و نظارت بر اجرای قانون را دنبال خواهم کرد.

انتهای پیام/

 

R1373/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس نمایندگان مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۹۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، امیرحسین جعفری نژاد دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفتگو با ایسکانیوز، با اشاره به نقش فعالیت تشکل‌ها و جریان دانشجویی در دانشگاه‌ها، گفت: کار تشکیلاتی همانند ایمان، ثروت و جایگاه اجتماعی منبع قدرت است به عنوان مثال شما "حزب ‌الله لبنان" را در نظر بگیرید می‌بینید ‌که علاوه بر داشتن ایمان و انجام کار تشکیلاتی در کارهای تجاری هم فعالیت کرده و اقدام تولید ثروت می‌کنند و در نهایت با همه این اقدامات در برابر استکبار جهانی و ظلم با قدرت می‌ایستند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه از دیدگاه وی در کارهای تشکیلاتی با سه دسته از افراد روبرو هستیم، ادامه داد: دسته اول از این افراد با ورود به کار تشکیلاتی آن را نابود می‌کنند؛ گروه دوم در زمین خوب و مناسب بازی می‌کنند که به این افراد تشکیلات باز می‌گویند؛ و در نهایت دسته سوم از آن‌ها افرادی هستند که زمین بازی را ترسیم و طراحی می‌کنند که اصطلاحا به آنها تشکیلات ساز گفته می‌شود.

وی در خصوص مقایسه وضعیت فعالیت تشکل‌های دانشجویی در زمان کنونی و گذشته، تصریح کرد: فعالیت جنبش‌های دانشجویی کنونی را به هیچ عنوان شبیه عملکرد آنان در گذشته نمی‌توان دانست به عنوان مثال جریان‌های دانشجویی در دهه ۶۰ درگیر جهاد و دفاع از وطن بوده، اما امروزه با توجه به شکل‌گیری جنگ فرهنگی که دشمن از طریق آن قصد نفوذ به آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوانان و در صدر آن دانشجویان را به عنوان قشر پویا و فعال را دارد می‌توان گفت به طور کلی ماموریت‌های تشکل‌های دانشجویی از جنگ رودر رو به جنگ نرم تغییر پیدا کرده است.

جعفری نژاد در خصوص مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی تشکل‌های دانشجویی، گفت: متاسفانه در دولت اسبق شکافی بین دانشجویان و مسئولین شکل گرفت که باعث شد قشر دانشجو به این باور برسند که صدایشان به هیچ جا نمی‌رسد و نقش مناسبی در انجام امورات ندارند که البته از زمان استقرار دولت مردمی دوازدهم تا حد خوبی این شکاف ترمیم شده که جای قدردانی دارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه آرمان خواهی را یکی از مهم‌ترین وظایف تشکل‌های دانشجویی عنوان کرد و افزود: یکی از وظایف مهم و مسئولیت‌های تشکل‌های دانشجویی را می‌توان از جمله معروف و پرتکرار شهید بهشتی که می‌گویند "دانشجو موذن جامعه است." استنباط کرد؛ یعنی رسالت فعالان دانشجویی این است که به تشخیصی از وضعیت جامعه برسند و متناسب با آن مسئله را به دیگران نشان دهند بنابراین نقش تشکل‌ها آرمان‌خواهی و حراست از حرکت کشور به سوی آرمان‌ هاست.

وی در پایان با اشاره به وجود برخی از مسائل و چالش‌ها بر سر راه تشکل‌های دانشجویی یکی از این مشکلات را دخالت مسئولین غیرمرتبط در امورات فرهنگی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلاتی که تشکل‌های دانشجویی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان می‌باشد که کاملا بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می‌باشد در حالی این امر همیشه مورد تاکید و توجه ایشان بوده به نحوی که در بیانیه "گام دوم انقلاب" بیش از ۴۰ بار از کلمه "جوان" استفاده نموده‌اند.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227329 برچسب‌ها کرمانشاه دانشگاه آزاد اسلامی تشکل‌های دانشجویی

دیگر خبرها

  • حل مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ مجلس و دولت است/ هرگونه اختلاف افکنی بازی در پازل دشمن است
  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • فقط ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا کاکتوس پنهان را پیدا کنید+ پاسخ
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند