Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@17:32:58 GMT

افزایش ۳۶ درصدی درآمد گمرکات اصفهان

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۴۹۷۰۳

افزایش ۳۶ درصدی درآمد گمرکات اصفهان

رسول کوهستانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه از سال ۱۹۹۴ شورای همکاری گمرکی تصمیم گرفت ششم بهمن ماه را به عنوان روز جهانی گمرگ نامگذاری کند، اظهار داشت: تحولات دو دهه اخیر وظایف و ماموریت های گمرکات کشورها را دستخوش تغییر کرده است و از وظایف سنتی که شامل تامین درآمد برای خزانه دولت و حمایت از صنایع و تولیدات داخلی است فراتر رفته و طیف وسیعی از الزامات ملی و بین المللی در رابطه با مبادلات و تجارت خارجی را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از وظایف اداره گمرکات را حفاظت جامعه از کالاها و مواد زیان آور، خطرناک و پرتوزا، حفاظت های فرهنگی، بهداشتی، زیست محیطی و رعایت استانداردهای ملی و حفاظت از سلامت اقتصادی و تجارت قانونمند از طریق مقابله با قاچاق کالا و مواد مخدر برشمرد و گفت: کمک به تحقق اهداف دولت در جهت مبارزه با جرائم سازمان یافته فرا ملّی، مبارزه با تروریسم و پولشویی و سایر اهداف توسعه ملّی، از جمله مسائلی است که امروزه در ارتباط با وظایف و مأموریت های سازمانی گمرکات کشورها قرار دارد.

کوهستانی با بیان اینکه گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۲۸ قانون و مقررات مرتبط با وظایف گمرک و ۲۲ کنوانسیون و موافقت نامه‌های بین‌المللی گمرکی و بیش از ۲۵ وزارت خانه و دستگاه دولتی یا وابسته به دولت، از طریق نظارت و اعمال کنترل و صدور مجوز و یا همکاری، به طور مستقیم با گمرک (صادرات، واردات، ترانزیت) در ارتباط و تعامل قرار دارند، اظهار داشت: از جمله اقدامات گمرک اصفهان می توان به رسیدگی اختلافات گمرکی در گمرکات استان در کمیته مشورتی و برگزاری جلسات تخصصی با اتحادیه ها، تشکل های بخش خصوصی به منظور بررسی و رفع موانع صادرات و واردات و اطلاع رسانی از تسهیلات گمرکی و رسیدگی به اختلافات گمرکی (تعیین ارزش و انطباق کالا با اسناد مثبته) در پرونده های قاچاق در کمیته قضایی و بررسی موضوعات اختلاف گمرکی مربوط به گمرکات استان ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در کمیته مشورتی اشاره کرد.

کسب رتبه پنجم صادرات استان اصفهان در کشور

مدیرکل گمرکات استان اصفهان تصریح کرد: طی ۹ ماهه امسال صادرات استان اصفهان با سهم ۵ درصدی در صادرات غیرنفتی کشور و کسب رتبه پنجم کشور، و با صادرات یک هزار و ۱۲۶ قلم کالا به ۹۱ کشور بالغ بر ۵ میلیون و ۵۴۹ هزار تن به ارزش ۲ میلیارد و ۵ میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۱۵ درصد و حیث وزن ۴۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: میزان واردات گمرکات استان اصفهان طی ۹ ماهه امسال ۸۸ هزار و ۱۵۹ تن و به ارزش ۳۴۹ میلیون و ۹۲۶ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۲۶ درصد و حیث وزن ۵۱ درصد رشد داشته است. درآمد گمرکات استان اصفهان طی۹ ماهه سال ۹۸، دو هزار و ۷۹۲ میلیارد ریال بوده که در مقایسه مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۶ درصد افزایش داشته است.

چالش ها و مشکلات اساسی گمرک اصفهان

کوهستانی چالش ها و مشکلات اساسی گمرک اصفهان را کمبود امکانات و تجهیزات بازرسی و رایانه ای ساختمان های قدیمی و ۴۵ ساله (اداری و منازل ) قانون گریزی و گرایش به قاچاق کالا بویژه در مناطق مرزی کشور و اثرات آن بر مرکز ناکافی بودن میزان اعتبارات قوانین و سازمان ها و مراجع نظارتی دانست و ابراز داشت: با تخصیص اعتبارات استانی جهت ساخت و نوسازی گمرک، تامین تجهیزات رایانه ای و تامین خودروی مورد نیاز گلوگاههای نایین و رامشه ( استانداری) و تخصیص اعتبار جهت خرید دو دستگاه ایکس ری( X-RAY) توسط فرودگاه اصفهان یا استانداری و تغییر و تعدیل در نظارت ها متناسب با شرایط موجود می تواند در اجرای موثر وظایف اداره کل گمرکات استان اصفهان موثر باشد.

کد خبر 4834098

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک گمرکات صادرات و واردات بارش برف سیل سیستان و بلوچستان بوشهر تعطیلی مدارس گرگان دهه فجر ایلام قزوین شهرکرد خطبه های نماز جمعه شیراز انتخابات 98 قاسم سلیمانی سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۴۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قویدل عصر شنبه در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در هلال احمر ایران با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری دو پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمدهای استانی اشاره کرد و گفت: در بحث های عمرانی اقدامات خوبی در سال های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد دارو خانه های استان ۱۱.۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه های استان اردبیل یکی از داروخانه های فعال کشور به شمار می رود.

وی همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و بیان کرد: این افراد در سطح پایگاه های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به به تجهیز پایگاه ها و تیم های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

قویدل از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: در سال گذشته در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

کد خبر 6090394

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان