Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سید مهدی حسینی زاده شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: خانواده کودکانی که به دلیل کمبود جهانی واکسن موفق به دریافت نوبت واکسن فلج اطفال تزریقی نشده‌اند، از امروز پنجم بهمن ماه تا پایان سال جاری با در دست داشتن کارت واکسیناسیون کودک خود، به نزدیکترین مرکز یا پایگاه بهداشتی محل سکونت خود برای تزریق این واکسن به کودک خود مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اکنون واکسن مورد نیاز کودکانی که از اول فروردین ۱۳۹۵ تا اردیبهشت ۱۳۹۷ بدنیا آمده‌اند تامین شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: واکسن فلج اطفال به ۲ صورت خوراکی (قطره) و تزریقی تولید و تجویز  می‌شود که هر۲ نوع این واکسن، کاربردی و موثر هستند.

وی ادامه داد: بهترین ابزار برای پیشگیری از بروز بیماری فلج اطفال، واکسیناسیون است که در کشورمان واکسن خوراکی فلج اطفال تولید موسسه سرم سازی رازی، همچنان در ۶ نوبت از بدو تولد تا ۶ سالگی استفاده می‌شود.

حسینی زاده ادامه داد: در سال ۱۳۹۴، سازمان جهانی بهداشت به همه کشورهای دنیا که از واکسن خوراکی استفاده می‌کنند،  توصیه کرد به منظور آمادگی برای مراحل نهایی ریشه‌کنی فلج اطفال، یک نوبت واکسن تزریقی فلج اطفال را به برنامه واکسیناسیون کودکان اضافه کنند به همین دلیل بنا به این توصیه و مصوبه کمیته کشوری ایمن سازی،  از شهریور ۱۳۹۴ یک نوبت واکسن تزریقی فلج اطفال در سن چهار ماهگی به برنامه معمول واکسیناسیون کودکان اضافه شد.

وی گفت: به همین منظور نیاز به این واکسن در دنیا به شدت افزایش یافت و شرکت‌های تولید کننده خارجی که متعهد به تامین واکسن شده بودند، نتوانستند به تعهدات خود و تامین همه واکسن مورد نیاز عمل نمایند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان افزود: با پیگیری‌های وزارت بهداشت و بهبود نسبی تولید واکسن در سطح جهانی، واکسن مجددا تامین و از شهریور ۹۷ همه کودکان در سن ۴ ماهگی واکسن تزریقی فلج اطفال را علاوه بر سایر واکسن‌ها دریافت می‌نمایند.براساس گزارش ایرنا آخرین مورد بیماری فلج اطفال  کشور در سال ۱۳۷۹ رخ داد که ویروس آن از کشور پاکستان وارد کشور شده بود و بعد از آن هیچ موردی از این بیماری در کشور رخ نداده  و پاک بودن کشورمان از بیماری فلج اطفال هر سال به تایید سازمان جهانی بهداشت رسیده است.

برچسب‌ها تولید واکسن بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تولید واکسن بهداشت و سلامت تولید واکسن بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند..

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

کد خبر 6092187

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند