Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پژوهشگاه فضایی ایران درباره مشارکت دانشگاه‌های کشور در ساخت پروژه ماهواره‌های دانشجویی کوچک و پرتاب ماهواره پارس یک توضیح داد.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، صبح امروز نشست خبری حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش و فناوری برگزار شد، بااشاره به همکاری‌های بین‌المللی این پژوهشگاه گفت: طراحی و ساخت ماهواره‌های کوچک از جمله برنامه‌هایی است که کشورهای مختلفی از جمله ایران ، پاکستان و ترکیه را درگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: مطابق این پروژه، دانشگاه های ما مثل شریف، امیرکبیر و خواجه نصیر زیرسیستم های مختلف ماهواره های کوچک را طراحی می کنند. سپس پژوهشگاه فضایی با توسعه آنها و محصولات شرکت های خصوصی امیدوار است بتوانیم شاهد حضور زیرسیستم ها در ماهواره نهایی باشیم.

 

به گفته صمیمی، در صورتی که زیرسیستم های طراحی و ساحته شده از سوی دانشگاه های ما در ماهواره نهایی جای گیری شود قدم بزرگی برای کشور خواهد بود.


وی از برنامه پرتاب ماهواره پارس یک برای سه ماهه اول سال 99 خبر داد و گفت: اولین پرتاب ماهواره مربوط به ماهواره ظفر است که سازمان فضایی و وزارت دفاع در جریان زمانبندی پرتاب آن هستند.


رییس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه قدم های خوبی برای توسعه دانش فضایی و سرریز دانش فضایی برداشته شده است، عنوان کرد: از هفته پژوهش سال قبل تاکنون توانسته ایم 49 مقاله isi و 16 مقاله کنفرانسی و 16 ثبت اختراع داشته باشیم که ثبت اختراع در بحث پژوهش های کاربردی برای ما بسیار ارزشمند است.

 

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با بیان این‌که این پروژه با همکاری دانشگاه‌های امیرکبیر، خواجه نصیر و شریف اجرایی می‌شود، اظهار کرد: تلاش داریم تا زیرسیستم‌هایی که در پژوهشگاه‌ها و یا شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شدند، در این پروژه‌ها استفاده شوند.

 

وی بیان کرد: برای آنکه ماهواره‌ها از مدار ۴۰۰ کیلومتر به ۷۰۰۰ کیلومتر برسند، نیاز به موتورهای پرقدرت دارند، از این رو روی طراحی و تولید موتورهای پرقدرت و سبکی که درصد عمده‌ای از فعالیت آن‌ها بر تولید انرژی باشد کار کردیم و پروژه ای تحت عنوان خانواده موتورهای فضایی آرش درحال انجام است.

 

صمیمی افزود: در پروژه خانواده موتورهای فضایی به نام "آرش" از توان علمی دانشگاه‌ها استفاده شده است و بستر تست این موتور (ساخت این بستر به عنوان شبیه ساز خلا بسیار فدم بزرگی است) با موفقیت انجام شده است.

 

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران خاطر نشان کرد: ساخت بستر و همچنین موتورهای فضایی پرقدرت و سبک گام بزرگی در این پژوهشگاه به شمار می‌رود.

 

صمیمی با اشاره به موفقیت محققان این پژوهشگاه در زمینه طراحی و ساخت دستگاه آشکارساز مواد ممنوعه، گفت: این محققان با طراحی این دستگاه قادر هستند مواد ممنوعه و منفجره و همچنین مواد مخدر را شناسایی کنند. این محصول در حال حاضر مورد توجه مراکز نظامی و امنیتی قرار گرفته است.

 

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های این پژوهشگاه، یادآور شد: در زمینه بالون‌های ارتباطی و مخابراتی توافقاتی را با شرکت ارتباطات زیر ساخت داریم ودرواقع سفارش طراحی و تولید ۱۰ بالون مخابراتی گرفته شده و ۵ مورد آن برای کمیته پدافند غیر عامل و مابقی در سازمان زیر ساخت هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرتاب ماهواره دانشگاه های ایران ماهواره های دانشجویی رئیس پژوهشگاه فضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته

ابوالفضل طهماسبی رئیس بسیج سازندگی مستضعفین درنشست خبری نخستین گردهمایی گروه های مردمی و جهادی در بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی با مشارکت بسیج مستضعفین گفت: بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور با مشارکت مردمی و گروه های بسیجی ساخته شده است‌.

وی افزود: ۱۲۳۸ روستا را از طریق گروه های جهادی در آبرسانی کرده ایم  و امسال در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی( ع ) اقدامات خوبی را در حوزه نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی انجام دادیم.

او بیان کرد:  از طریق گروه های جهادی  ۱۷۰۰ کیلومتر راه روستایی را احداث کرده ایم که این اقدام از محل سهمیه‌ قیری که اختصاص یافته است ساخته می شود و ما سعی داریم با استفاده  از ظرفیت گروه های جهادی با تمام قوا در بخش های مختلف حضور  داشته باشیم.

طهماسبی افزود: در حوزه آبخیزداری ۸۳۴ پروژه آبخیزداری داشته ایم. همچنین در حوزه بازآفرینی شهری طرح کرامت را  اجرا کرده ایم. در سال ۱۴۰۲،  ۲۰ هزار و ۲۶۲ پروژه با مشارکت ۱۰ گروه جهادی اجرا کردیم و در این حوزه هم با همکاری وزارت راه و شهرسازی تلاش کرده ایم  که این اقدام را اجرا کنیم. ۶۰ هزار  گروه جهادی در کشور  داریم که  ۵۱ هزار گروه جهادی از این تعدا  شناسنامه دار هستند . در ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه  تفاهم نامه  هایی با بنیاد مسکن،  سازمان راهداری و بازآفرینی شهری را منعقد خواهیم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • رویداد علمی «خشتانه» چه هدفی دارد؟/از ساخت عناصر معماری در قالب کوچک تا ورکشاپ‌های تخصصی
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • تا پرتاب ماهوار از پایگاه فضایی چابهار وقت زیادی باقی نمانده
  • هدیۀ اینترنت ۳۰ گیگابایتی برای معلمان
  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود