Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت:بسیار امیدواریم که بندرعباس به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی شود و از هیچ تلاشی برای رسیدن به این هدف دریغ نمی کنیم.

رضا کمالی زرکانی روز گذشته(چهارم بهمن ماه) در مراسم یک سالگی افتتاح بوکتاب بندرعباس، افزود: سابقه تاریخی و فرهنگی استان هرمزگان خیلی بیشتر از آن است که شنیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان هرمزگان تصریح کرد: در غرب استان هرمزگان فقط در یک شهر ۲۵ کتابخانه شخصی داشتیم و در شهر جناح هنوز کتابخانه ای شخصی با ۳۵ هزار جلد کتاب وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: همین موضوعات به ما این جسارت و امکان را داد که با پنج شهر وارد عرصه انتخاب پایتخت کتاب شویم. وقتی پای انتخاب پایتخت کتاب می آید مجموعه هایی مثل بوکتاب می توانند کمک کنند که شاخص های فرهنگی ما برای انتخاب پایتخت کتاب خیلی بالا برود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یکی از شاخص های بزرگ فرهنگی که برای انتخاب پایتخت کتاب عنوان کردیم مجموعه بوکتاب بوده است.بسیار امیدواریم که شهر بندرعباس به عنوان پایتخت کتاب کشور معرفی شود و از هیچ تلاشی برای رسیدن به این هدف دریغ نمی کنیم.
وی در پایان اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان دوست و همراه و حامی مجموعه بوکتاب است.

در ادامه نماینده مردم در بندرعباس، قشم،ابوموسی،حاجی آباد و بندر خمیر مجلس شورای اسلامی، گفت:خوشحال و خرسندم که در این لحظه و ساعت در جشن یک ساله تاسیس این مجموعه فرهنگی بزرگ و بی نظیر در استان هرمزگان شرکت کردم.

احمد مرادی تصریح کرد: حدود دو سال قبل که بازدیدی از باغ کتاب تهران و نشستی که با مدیران این مجموعه داشتم زمانی که موضوع ایجاد مجموعه فرهنگی مشابه باغ کتاب در هرمزگان مطرح شد بسیار خوشحال شدم و یکی از آرزوهای دیرینه ام این بود که شاهد چنین مجموعه ای در استان باشم و قول و تعهد دادم که در کنار مجموعه بوکتاب باشم که این اتفاق میمون و مبارک در استان بیفتد.
وی اظهار کرد: اثرات مثبت این اتفاق فرهنگی را در آینده می بینیم.وقتی بچه ها با سنین مختلف به مجموعه بوکتاب می آیند وکتاب های مختلف را می بینند و می خوانند این خود در شکل گیری این عزیزان در آینده نقش بسیار خوبی دارد و که خود یک تحول و اتفاق بسیار بزرگ فرهنگی است.

مرادی در پایان اضافه کرد: همه متعهد شویم که از چنین مراکز فرهنگی که واقعا اثر گذار است وبه درد استان،کودکان استان و حتی خودمان هم می خورد حمایت کنیم.امیدوارم توفیق همراهی و حمایت به این مجموعه را داشته باشم.

به گزارش ایسنا، اولین سالگرد افتتاح مجموعه بوکتاب با حضور تعدادی از مسئولین استان، مدیر عامل شرکت توسعه محصولات فرهنگی هنری ماه پیشونی، رئیس هیئت مدیره شرکت ماه پیشونی و مدیر مجموعه بوکتاب و تعدادی از هنرمندان و فعالان هنری و فرهنگی استان و تعدادی از شهروندان با اجرای موسیقی ترانه و پارسا، قصه خوانی و اجرای گروه چیکو برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی

تجمع کنندگان با سردادن شعار‌هایی حمایت خود را از طرح نور که با هدف حفاظت از حریم حجاب و عفاف و مقابله با هنجار شکنی در حال اجراست، اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع خواستار ترویج هر چه بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب و تلاش برای گسترش آن در جامعه شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه هرمزگان هم در این تجمع گفت: نیرو‌های خدوم و انقلابی انتظامی که در همه صحنه‌ها به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند، اینبار هم با اجرای طرح نور به موضوع عفاف و حجاب به عنوان دغدغه آحاد مردم ورود کردند.

حجت الاسلام حقیقی با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب یکی از ضرورت‌های جامعه است، افزود: لازم است همه اقشار و صنوف مختلف جامعه در این امر به کمک نیروی انتظامی بشتابند.

وی چادر برای زنان را یک زینت برشمرد و گفت: حجاب مانعی برای پیشرفت نیست و در کنار عفت و پاکدامنی زنان، مردان هم باید غیرت داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان هم گفت: ما برای دفاع از ارزش‌هایی که شهدای ما جان خود را در راه آن فدا کردند، سوگند یاد کرده ایم.

سردار جاویدان افزود: اگر همه دستگاه‌ها به وظیفه و مسئله اجتماعی و فرهنگی خود در این زمینه عمل کنند، عفاف و حجاب در جامعه نهادینه می‌شود.

وی با اشاره به گردش پذیر بودن هرمزگان گفت: هر کسی در هر صنف و جایگاهی باید برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و جلوگیری از بی حجابی تلاش کنند.

فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان گفت: وعده صادق سند معتبری در تاریخ ایران است که ابهت رژیم کودک کش صهیونیستی که خود را پنجمین ارتش مقدر دنیا معرفی می‌کند، فرو ریخت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • سفر بدون تشریفات رئیس قوه قضائیه به بندرعباس
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد
  • دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است
  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • توقیف ۳ تانکر حامل سوخت قاچاق در هرمزگان 
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی