Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@14:46:48 GMT

بستر مشارکت و همکاری صنعت و دانشگاه فراهم است

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۵۴۳۹۸

بستر مشارکت و همکاری صنعت و دانشگاه فراهم است

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بستر مشارکت و همکاری صنعت و دانشگاه فراهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ایمیدرو، برات قبادیان در دومین جشنواره ایده های ارزش آفرین (اینوماین ۲) با اشاره به اینکه بستر مشارکت و همکاری صنعت و دانشگاه فراهم است، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت ۳۴ پروژه را در ۷ محور تعریف کرده که ۲ پروژه در حوزه معاونت آموزش، پژوهش و فناوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: محور ۴ نیز به توسعه فناوری و شرکت‌های دانش بنیان با تغییر رویکرد از مونتاژکاری به نوآوری اشاره دارد.

دلایل نیاز ارتباط صنعت و‌ دانشگاه

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دلایل نیاز ارتباط صنعت و دانشگاه، تصریح کرد: از جمله این دلایل، تحریم بودن صنعت است و اگر هم صنعت تحریم نبود، با توجه به فاصله ارزش دلار با ریال، برای صنعتگر صرفه اقتصادی ندارد تا تکنولوژی را از خارج وارد کند. و درنتیجه نگاه به درون است.

وی ادامه داد: دانشگاه به صنعت نیاز دارد چرا که دولت نمی تواند هزینه های دانشگاه و استاد را تأمین کند و درنتیجه دانشگاه باید خود به فکر درآمدزایی باشد.

قبادیان با اشاره به سامانه تاپ، گفت: از ۷۷ هزار واحد صنعتی، معدنی و تجاری، قرار بود امسال ۴ هزار واحد در این سامانه ثبت نام و نیازهای خود را در پایان نامه های دانشجویی تعریف کنند اما تا امروز این عدد به ۸ هزار واحد رسیده است.

4 هزار پروژه در سامانه تاپ

وی افزود: محاسبه کردیم ۳ هزار پروژه در این سامانه داشته باشیم اما اکنون به ۴ هزار پروژه رسیده است.

دانشگاه ها و پژوهشگاه ها برای ۱۰ میلیارد نیاز ایده دهند

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اکنون بهترین شرایط برای مشارکت صنعت و دانشگاه است، اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد سال ۹۷, حدود ۴۳ میلیارد دلار کالا و فناوری وارد شد.

وی ادامه داد: از این میزان، ۱۰ میلیارد دلار مربوط به صنعت، معدن و تجارت و یک مورد در حوزه معدن و صنایع معدنی (الکترود گرافیتی به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار) بوده است.

قبادیان گفت: دانشگاه ها و پژوهشگاه ها وارد عرصه شده و برای این ۱۰ میلیارد دلار، ایده دهند.

وی افزود: شرکت های بزرگ و ایمیدرو نیز بودجه آن را تأمین می کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: فردوسی، شاعر فارسی حدود قرن ها پیش درباره پژوهش سخن گفته است. این در حالی است که کشورهای دیگر با عمر کمتر در این زمینه پیش رفته اند.

وی ادامه داد: ما باید به این فرهنگ برگردیم و دنباله روی دیگران نباشیم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد نماز جمعه رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات خطبه نماز جمعه وزارت صنعت وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدف از این بازدید استفاده از تجربیات جهانی برای ایجاد صنایع پایین دستی، پترو پالایشگاهی و تکمیل زنجیره ارزش در هرمزگان و ایجاد اشتغال پایدار است.
خلیل قاسمی افزود: در این سفر برای طرح توسعه واحد تولید کننده و بسته بندی محصولات صیفی واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با شرکت طرف چینی قرارداد همکاری بست.
وی گفت: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آب‌های طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

بیشتر بخوانید؛ رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی‌شوند را در ثبت سفارش و واردات حمایت کنیم.
قاسمی افزود واحد تولید کننده قطعات بتنی و مصالح سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی برای خرید فناوری‌های مربوطه دست یافت.
هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان متشکل از مسئولان اقتصادی استان و نمایندگان بخش خصوصی عازم کشور چین شده است.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • گامی نو در صنعت راهسازی/توسعه فناوری‌های قیر و آسفالت با مشارکت دانش‌بنیان‌ها
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل