Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ـ مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله صدرالدین حائری شیرازی همراه با بزرگداشت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی امروز در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، پانزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله صدرالدین حائری شیرازی، یكی از علمای برجسته استان فارس همراه با بزرگداشت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی امروز، 5 بهمن‌ماه در شیراز برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مراسم از بعد از نماز مغرب و عشاء امشب با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، وزیر سابق اطلاعات در مسجد امام خمینی(ره) واقع در میدان شهدا(شهرداری) شیراز برگزار خواهد شد.
بنا بر این گزارش، آیت‌الله شیخ صدرالدین حائری شیرازی، فرزند آیت‌الله شیخ عبدالحسین حائری شیرازی بود که در سال ۱۳۰۹ در شیراز به دنیا آمد و در ۱۷ خرداد ۱۳۸۳ در سن ۷۴ سالگی به رحمت ایزدی پیوست.
وی دوستی صمیمانه‌‌ای با عالم مبارز، حجت‌الاسلام سید علی اندرزگو داشت و به همین دلیل، اندرزگو در جریان مبارزه با شاه و فرار از دست ماموران، مرتب به شیراز سفر می‌کرد و در این شهر، نزد آیت‌الله حائری شیرازی بود.
آیت‌الله حائری شیرازی فعالیت‌های مهم تبلیغ خود را با تبلیغات ضد فرقه ضاله بهائیت که در شیراز و در سال‌های ۱۳۳۰ تا ۱۳۴۰ به تبلیغ وسیعی پرداخته بودند، آغاز کرد و تلاش داشت تا سیره استادش، یعنی امام خمینی(ره) را در زمینه مبارزه با رژیم ستمشاهی پیگیری کند و آن را در شیراز تحقق بخشد.
آن مرحوم در این راه تلاش می‌کرد تا از طریق برپایی نشست‌های متعدد مذهبی سیاسی، مردم را بیش از پیش نسبت به اوضاع و احوال زمانه آشنا سازد و در این راه، تکثیر و توزیع نوارها و اعلامیه‌های امام را در دستور کار داشت.
آیت‌الله شیخ صدرالدین حائری شیرازی همچنین با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب، پایه‌گذاری جریانی به نام «بعثت» را آغاز کرد که در آن می‌کوشیدند تا تمام اندیشه‌های آیت‌الله خمینی را به صورت نوشته و مکتوب درآورند و عرضه کنند. وی همچنین در جریان دستگیری امام در سال ۱۳۴۲، تلاش حداکثری داشت تا علمای ایران از سراسر کشور به تهران مهاجرت کنند و از امام حمایت داشته باشند.
آیت‌الله صدرالدین حائری شیرازی در سال‌های مبارزه با رژیم ستمشاهی، بارها مورد تعقیب ساواک قرار گرفت، بازداشت و تبعید شد و همچنین وضعیت ممنوع‌الخروجی و ممنوع‌المنبری را هم تجربه کرد.
یادآور می‌شود، به‌مناسبت پاسداشت یاد آن عالم ربانی همه ساله مراسم بزرگداشتی در شهر شیراز با حضور اقشار مختلف مردم و علما و روحانیان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي سالگرد رحلت سردار دل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۵۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت درگذشت مرحومه معصومه حائری از درگاه خداوند متعال برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت کرد.

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت مرحومه حاجیه خانم معصومه حائری، فرزند گرامی آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و همسر بزرگوار شهید گرانقدر آیت‌الله سیدمصطفی خمینی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.
اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به بیت محترم امام (ره) و خاندان معزز این بانوی مومنه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال

برای ایشان که تا آخر عمر با صبوری و اخلاص آرمان‌های والای همسر شهیدش را پاس داشت، علو درجات و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

دیگر خبرها

  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • آیت‌الله مکارم‌شیرازی: پلیس طرح نور را با قدرت ادامه دهد
  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی