Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گلستان ضمن تاکید بر پایین بودن سواد سلامت در جامعه و لزوم آموزش آن از دوران کودکی گفت: گلستان میتواند پایلوت پیشگیری از سرطان در کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ استاندار گلستان در دومین مجمع سلامت استان گلستان اظهار کرد: پذیرش این موضوع که همه ما به نوعی مریض هستیم مقدمه ای برای ارائه راهکار در حوزه سلامت و در نتیجه عمل برای اجرایی کردن راهکارها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: درصورتی مجامع سلامت خروجی موثری خواهند داشت که از بطن آن یک حکم بیرون بیاید و همه ما  مکلف به اجرای آن حکم شویم.

حق شناس گفت: در قرن حاضر افرادی را باسواد می دانند که علاوه بر خواندن و نوشتن، زبان و کامپیوتر، 12 مهارت دیگر را بدانند که یکی از این مهارت ها، سلامت است و افرادی این مهارت را دارا هستند که تغذیه مناسب را انتخاب و بیماری های خود را کنترل میکنند.

وی افزود: سواد سلامت در جامعه ما بسیار پایین است  و آنهایی که سواد سلامت دارند بایستی بتوانند تغییری در زندگی خود ایجاد کنند.

استاندار گلستان تصریح کرد: تغییر در عادات غذایی را باید از سنین پایین  آغاز کنیم به عنوان مثال تمایل به فست فود یک عادت غذایی بد است که تغییر این رفتار در زمان کودکی میسر است.

وی با اشاره به نقش دولت در ارتقاء سلامت اظهار کرد: زیاد کردن تعداد تخت های بیمارستانی و چند اقدام دیگر تنها اقدامات دولت در عرصه سلامت است اما بخشی از سلامت به رفتار های شخصی انسان ها بر میگردد و فلسفه عمرهای طولانی ملاحظاتی است که در طی زندگی صورت میگیرد.

استاندار گلستان  ضمن بیان اینکه گلستان میتواند پایلوت پیشگیری از سرطان در کشور باشد پیشنهاد تعامل با آموزش و پرورش در خصوص آموزش در مدارس استان را ارائه داد و گفت:  هر سمن میتواند با نظام پزشکی و آموزش و پرورش همان شهرستان جهت انجام فعالیتهایش همکاری نماید و فرمانداری ها هم مکلف به همکاری هستند.

وی در پایان اضافه کرد: سمن های شهرستان ها و تمامی پزشکان در این زمینه میتوانند کمک کننده باشند و هر پزشک میتواند یک زمان خاص را برای آموزش کودکان در مدارس در نظر بگیرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۵۵۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • راه کار‌های اساسی در زمینه حفظ سلامت دهان و دندان در جامعه/ برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دندان چیست؟
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار