Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکن از بخش های پیشرو در اقتصاد هر کشوری به شمار می رود چرا که توجه به آن علاوه بر تاثیر اجتماعی و فرهنگی، به لحاظ اقتصادی نیز حایز اهمیت بوده، رشد و توسعه را به دنبال دارد.

 خرید مسکن بزرگترین معامله ای است که هر فردی در طول عمر خود به آن اقدام می کند به طوری که خانوارهای متوسط یک چهارم از درآمد و اقشار فقیر یا درآستانه فقر پنجاه درصد و حتی بیشتر از درآمد خود را به امر مسکن اختصاص می دهند چه بسا بسیاری از خانواده ها نیز نتوانند حتی اندکی از درآمد خود را برای این مهم پس انداز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور کمک خیرین مسکن ساز و از طرفی نیز طرح ملی اقدام مسکن دولت راهی برای گذر از آثار ناخوشایند تغییرات در حوزه مسکن و تامین سرپناه برای افراد محروم است تا دغدغه و نگرانی نداشتن سرپناه برای این قشر از جامعه را رفع کند.

شامگاه شنبه مجمع عمومی عادی و فوق العاده هیات امنای انجمن خیرین مسکن ساز استان زنجان با دستور کار گزارشی از عملکرد این انجمن و بازرس آن، انتخاب هیات مدیره انجمن، بازرس اصلی و علی البدل آن آغاز شد.

رشد ۱۸۴ درصدی اعتبار برای ساخت مسکن روستایی در استان زنجان

استاندار زنجان گفت: در حوزه مسکن در بخش های مشارکتی، بافت های فرسوده و حمایتی هفت هزار واحد سهم استان تعیین شده بود که این رقم را با تلاش های انجام شده به ۱۳ هزار و ۳۰۰ واحد افزایش دادیم.

فتح الله حقیقی تاکید کرد: از این تعداد واحد مسکونی ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای بافت های فرسوده، ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد مشارکتی – حمایتی است و از این میزان نیز ۶۸۰ واحد مشارکتی ۹ هزار و ۹۲۰ واحد دیگر نیز حمایتی و ثبت نامی است.

وی اظهارداشت: حدود ۵۰ میلیارد ریال( ۵ هزار میلیارد تومان) آورده دولت و تسهیلات و ذی نفع برای احداث ۱۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی سرمایه گذاری می شود.

استاندار زنجان گفت: برای یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در مرحله پی کنی هستیم و ثبت نام شدگان واحدهای مسکونی در سایت در حال بررسی  شرایط قانونی هستند.

حقیقی افزود: ۲ نوبت دیگر بازگشایی در سایت ثبت نام برای مسکن انجام می شود و احداث مسکن برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن و بیشتر از آن نیز در اختیار انبوه سازان قرار خواهد گرفت.

وی به حوزه مسکن روستایی اشاره کرد و ادامه داد: بازسازی و نوسازی واحدهای سانحه دیده، بهسازی مسکن روستایی، تکمیل واحدهای نیمه تمام از حساب امام راحل، بهزیستی و احداثی برای خانواده های دارای ۲ معلول در سال گذشته سه هزار و ۸۵۵ واحد با ۷۴۰ میلیارد ریال بود.

استاندار زنجان اظهار داشت: در ۹ ماهه گذشته از سالجاری ۹ هزار و ۵۴۸ واحد مسکونی احداث شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۴۸ درصدی برخوردار شده است.

حقیقی با بیان اینکه مبلغ ۷۴۰ میلیارد ریال امسال به ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال رسیده که به لحاظ مبلغی نیز رشد ۱۸۴ درصدی را  برای واحدهای مسکونی روستایی شاهدیم.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار ملی برای مناطق روستایی را از ۱۷۰ میلیارد ریال به ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش  دادیم.

استاندار زنجان اضافه کرد: در ارتباط با تبصره ۱۶ مروبطه به کمیته امداد امام خمینی(ره)  بهزیستی ۱۴۰ میلیارد ریال در سال گذشته بود که این رقم در سالجاری به ۳۳۰ میلیارد ریال افزایش رسیده است که رشد ۳۶ درصدی دارد.

در این جلسه هیات مدیره انجمن، بازرس اصلی و علی البدل انجمن خیرین مسکن ساز با آرای ملی اعضا انتخاب شدند که استاندار زنجان در این خصوص تاکید کرد:  رای اعضای جلسه به مدیر کل راه و شهرسازی استان و مدیر کل دفتر فنی استانداری به منظور تسهیل خدمات خیرین  است تا گام های عملی برداشته و موانع رفع شود.

خیرین مسکن ساز ۷۶۳ واحد مسکونی برای محرومان زنجانی احداث کرده اند

رییس هیات مدیره انجمن خیرین مسکن ساز استان زنجان افزود: این انجمن از سال ۸۶ طبق اصل ۳۱ و ۴۲ قانون اساسی کشور برای داشتن سرپناه مناسب و ایده آل هر خانوار ایرانی تاسیس شده است.

اسرافیل نیازی، گسترش فرهنگ سنت حسنه وقف در امر تامین مسکن محرومین از طریق بستر سازی مناسب با رعایت احکام، ضوابط و مقرارت وقف، سیاستگزاری و تعیین خط مشی برای عمران اراضی و فضاهای مناسب با کاربری های مسکونی به منظور حداکثر استفاده از آنها، تلاش برای اعتلای فرهنگ ساخت و تولید مسکن ارزان قیمت را از مهمترین اهداف انجمن خیرین مسکن ساز برشمرد.

وی با بیان اینکه این انجمن برای اولین بار در شهرستان زنجان و سپس در ابهر و خدابنده تاسیس و شروع به کار کرد، یادآوری کرد: کار خود را در سال ۸۶ با ۶ واحد مسکونی به نام عطر نرگس شروع کرد که در حال حاضر این تعداد به ۷۶۳ واحد افزایش یافته است.

رییس هیات مدیره انجمن خیرین مسکن ساز استان زنجان گفت: این انجمن با هدف ساخت مسکن برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با ۲ معلول، خانواده های دارای سرپرست از کارافتاده، زوج های جوان و سایر طبقات محروم جامعه هستند.

نیازی ادامه داد:۷۶۳ واحد مسکونی انجمن خیرین مسکن باز در زمینی به مساحت ۳۲ هزار مترمربع وبیش از ۱۹۵ هزار مترمربع زیربنا، هزینه ۴۵۰ میلیارد ریال احداث شده است.

وی اظهارداشت: از ۴۵۰ میلیارد تومان هزینه ۷۶۳ واحد مسکونی یکهزار و ۹۷۰ میلیارد ریال مبلغ واریزی متقاضیان بوده است.

رییس هیات مدیره انجمن خیرین مسکن ساز استان زنجان گفت: برای ساخت این واحدهای مسکونی تخفیف هایی از شرکت آب و فاضلاب استان به مبلغ یکهزار و ۲۵۰ میلیون ریال، شرکت برق منطقه ای و ساخت پست برق به مبلغ  ۴ هزار میلیون ریال، شرکت گاز ۴۰۰ میلیون ریال و راه و شهرسازی نیز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

وی به نوع واگذاری تعداد واحدهای احداث شده به متقاضایان اشاره کرد و افزود: ۱۹۸ واحد به متقاضایان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۱۱۶ واحد به متقاضیان تحت پوشش بهزیستی و ۴۴۹ واحد نیز به افراد محروم واگذار شده است.

به گزارش ایرنا، اعضای هیات مدیره انجمن خیرین مسکن ساز استان با ۶ عضو و بازرس و اعضای علی البدل نیز با رای گیری انتخاب شدند.

برچسب‌ها قیمت مسکن مسکن زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیمت مسکن مسکن زنجان قیمت مسکن مسکن زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۱۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم

 سیدمحمد آقامیری،استاندار قم شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان، اظهار داشت: هماهنگی‌ها و مکاتبات لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت تا ۳ هزار واحد مسکن برای محرومین ساخته شود. 

وی با بیان اینکه حدود ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان درحال ساخت است، عنوان کرد: ۶۳ هزار واحد مسکن بر ما تکلیف شده بود، اما در حال حاضر این تعداد را به حدود ۷۱ هزار واحد افزایش داده‌ایم. 

استاندار قم ضمن انتقاد از عملکرد برخی بانک‌های خصوصی نسبت به طرح نهضت ملی مسکن، گفت: گزارش‌های عملکرد بانک‌هایی که اهتمامی به موضوع اجرای طرح نهضت ملی مسکن ندارند، آماده شده و در روز‌های آینده به رئیس جمهور و بانک مرکزی ارائه خواهد شد تا در خصوص فعالیت آنها در استان تصمیم‌گیری شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت هزار واحد مسکونی برای محرومان قم
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • ۷۱ هزار واحد مسکونی در استان قم درحال ساخت است
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر