Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:10:15 GMT

طراحان مدولباس درجه‌بندی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۴۰۹۸

طراحان مدولباس درجه‌بندی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، با حضور در پنجمین ورکشاپ مد، مزون‌داری و برندسازی به گفت‌وگو و تبادل نظر با طراحان، مزون‌داران، مدیران عامل برندهای پوشاک کشور و علاقه‌مندان به این حوزه پرداخت.

شفاپور با اشاره به برنامه‌هایی که برای توسعه، رشد و اعتلای مد و لباس کشور دارد، گفت: امیدوارم با همکاری و هم فکری شما فارغ از مسائل سیاسی و با نگاهی تخصصی و حرفه‌ای به حوزه مد و لباس بتوانیم این حوزه را توسعه داده توانمندتر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مسئله آموزش را از مباحث مهمی برشمرد که بعد از بهمن ماه (اتمام جشنواره فجر) به صورت جدی آن را پیگیری خواهد کرد و افزود: آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار ما قرار داد. آموزش‌های کوتاه مدت برای افرادی که تجربه عملی در حوزه مد و لباس دارند ولی تحصیلات آکادمیک ندارند، برگزار می‌شود تا با کسب مدرک از این دوره‌ها بتوانیم درجه هنری به این گروه از هنرمندان اعطا کنیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس در ادامه گفت: آموزش‌های ضمن خدمت هم توسط گروه‌های متخصص به صورت ورکشاپ برگزار می‌شود و مدارک صادر شده برای شرکت‌کنندگان در ارتقای فنی و درجه‌بندی توانمندی هنرمندان تأثیرگذار خواهد بود. تصمیم داریم این امکان را فراهم کنیم که طراحان نیز مانند سایر حرفه‌ها دارای درجه بندی و گرید تخصصی شوند که یکی از شاخص‌های ارتقای این گرید حضور و موفقیت طراحان در جشنواره‌های ملی خواهد بود.

شفاپور یکی دیگر از برنامه‌های خود را برقراری ارتباط حرفه‌ای با خارج از کشور اعلام کرد و گفت: معتقد هستم اگر قرار است در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم باید از توانمندی هنریمان در حوزه مد و لباس استفاده کنیم. تنها هنری که می‌تواند در جهان امروز به حضور قوی ما در جهان منجر شود مد و لباس و استفاده از فرهنگ و پیشینه قوی ایرانی اسلامی در پوشاک است. تعاملاتی شکل گرفته که بر اساس آن طرح‌های برتر جشنواره‌های داخلی در رویدادهای مد کشورهای مختلف به نمایش در بیاید و گروه‌های منتخب خارجی نیز به ایران دعوت شوند تا یک تعامل دوطرفه سودآور در این حوزه ایجاد شود.

وی در واکنش به انتقاد یکی از حاضران که گفت «طراحان ما دستشان بسته است و نمی‌توانند آنگونه که باید طرح‌های خود را ارائه و به نمایش بگذارند»، گفت: من این‌مسئله را قبول دارم اما نکته‌ای که باید گفته شود این است که خود طراحان ما موجب شدند این خلل در کار ایجاد شود. دو سال پیش نمایش زنده لباس (cat walk) اجرا می‌شد اما برخی اقدامات موجب لغو این برنامه‌ها شد.

شفاپور در پایان گفت: ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و باید تابع قانون و مقررات کشور باشیم. معتقدم طراح می‌تواند از نمایش زنده لباس به‌عنوان یک ابزار استفاده کند. بر همین‌اساس در حال رایزنی در این‌باره و دریافت نظر مراجع تقلید و صاحب‌نظران هستم تا بتوانیم از این ابزار به نحو شایسته و قانون‌مدار استفاده کنیم. که البته نیازمند همراهی قانونمند و قوی شما هستیم.

کد خبر 4834868 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فجر مد و لباس گردشگری رایزنی فرهنگی ترجمه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتاب و کتابخوانی ادبیات میراث فرهنگی خانه کتاب سردار سلیمانی بازار نشر فرهنگستان هنر ادبیات جهان کتاب سال وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز (۱۰ اردیبهشت) و تشدید فعالیت آن طی فردا (۱۱ اردیبهشت) خبر داد.

صادق ضیاییان افزود: دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی از غرب کشور بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهار محال و بختیاری آغاز خواهد شد.

ایسنا نوشت: وی اضافه کرد: سه شنبه (۱۱ اردیبهشت) بارش در غرب، جنوب غرب و جنوب کشور ادامه خواهد داشت. چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) بارش در نیمه جنوبی کشور تشدید می‌شود و در شمال غرب و غرب رگبار پراکنده رخ خواهد داد. پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) گستره بارش تمام مناطق کشور به جز سیستان و بلوچستان را فرا خواهد گرفت.

ضیاییان ادامه داد: در دو روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۱ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، وزش باد در بعضی ساعت‌ها افزایش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌ چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) قسمتی ابری تا ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۳ و ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • کارخانجات آردسازی مازندران درجه‌بندی می‌شوند
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • برپایی بیش از ۸ هزار محفل شیرخوارگان حسینی در ایران و کشور‌های جهان
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟