Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان، خواستار راه اندازی مدارس شاد برای افزایش حضور دانش آموزان دراین مدارس شد.

به گزارش برنا از قزوین، هدایت الله جمالی پور در نشست کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با اشاره به کارکردهای مختلف برنامه های نشاط آفرین گفت: قطعاً هر استانی با توجه به سنت ها و آداب و رسوم خاص خود می تواند برنامه های خوبی را برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالی پور افزود: نشاط اجتماعی در جامعه ضروری بوده و موجب پیشرفت امور و افزایش راندمان و بازدهی کارها خواهد شد.

وی با جدا دانستن ارتباط نشاط از ابتذال اظهارداشت: برخی برداشت های غلط از مقوله نشاط وجود دارد که اساساً غیر واقعی است و نشاطی که آمیخته از فرهنگ و آداب اسلامی و قرآنی باشد بسیار خوب و مناسب است.

استاندار، شناخت ارزش های اجتماعی جوامع و درک تمام شاخصه های فرهنگی، اجتماعی و هنجارهای یک جامعه را بسیار ضروری دانست و گفت: استفاده از ارزش ها و هنجارهای اجتماعی جوامع در ایجاد نشاط اجتماعی بسیار اثرگذار است.

جمالی پور توجه به کارکردهای ارزشی جامعه را در ایجاد نشاط در جامعه بسیار ضروری دانست و افزود: با مطالعه و شناخت روحیات هر جامعه ای می توان نشاط اجتماعی را در آن جامعه به خوبی ایجاد کرد.

این مقام ارشد استان همچنین با اشاره به موضوع ایجاد مدرسه شاد تاکید کرد: با ایجاد مدرسه شاد می توان زمینه علاقمندی دانش آموزان در حضور در مدارس را افزایش داد.

استاندار افزود: تفاوت نیاز افراد یکی از فاکتورهای مهم ایجاد نشاط در هر فرد است و می توان با شناخت خلق و خوی افراد نشاط اجتماعی را در فرد تقویت کرد.

جمالی پور همچنین با اشاره به نقش هر دستگاه در ایجاد نشاط در جامعه گفت: هر دستگاهی با توجه به نقش و رسالت خود می تواند با شناخت خلقیات و نیازهای جامعه هدف خود می تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این نشست، گفت: سیاست گذاری برنامه های نشاط محور از سوی مسئولان با هدف ایجاد جامعه ای با نشاط و پویا صورت گرفته است.

حبیبی با اشاره به تنوع برنامه ها و نقش دستگاه های مختلف استان در برگزاری آنها افزود: اگر در برگزاری برنامه های نشاط اجتماعی بی ارتباط و بی انگیزه باشیم قطعا شاهد جامعه پرخاشگر و با خشونت بالا خواهیم بود.

وی برنامه های نشاط آفرین را دارای ابعاد مختلف بیان کرد و اظهارداشت: این برنامه ها باید استان شمول و در سطح استان برگزار شود و صرفا فقط مختص شهر قزوین نباشد.

معاون سیاسی- امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: ارتباط خاصی بین این برنامه ها و کاهش آسیب ها و ناهنجاری های مختلف در جامعه وجود دارد که برگزاری آنها می تواند دستاوردهای مطلوبتری در پی داشته باشد.

حبیبی با اشاره به نزدیکی ایام الله دهه مبارک فجر افزود: می توان با برنامه ریزی مطلوب تر و تعیین نقش دستگاه های مختلف ویژه برنامه های خوبی در این ایام برگزار کرد.

همچنین مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به ضرورت تقویت نشاط در جامعه گفت: با برنامه ریزی و جلب مشارکت دستگاه های مختلف و حضور مردم می توان زمینه ایجاد نشاط و شادابی در جامعه را فراهم کرد.

بیدخام با اشاره برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی دستگاه های مختلف، از آنها خواست در برنامه های مشخص شده حضور یابند.

وی افزود: با بهره گیری از ظرفیت های مجموعه دستگاه های مختلف استان از جمله شهرداری، بهزیستی، صداوسیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی و... می توان برنامه های متناسب با فرهنگ و اعتقادات مردم را برگزار کرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب استان نیز گفت: تأمین نشاط در جامعه خوب و مهم است اما ابتدا باید به نیازهای نخست مردم از قبیل معیشت آنان توجه ویژه‌ای شود.

فولیان با اشاره نقش دستگاه قضایی استان در تأمین امنیت جامعه و برخورد با ناهنجاری های مختلف گفت: در صورتی که نیازهای اولیه جامعه تأمین نشود قطعاً شاهد افزایش ناهنجاری های مختلف در جامعه خواهیم بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هم با اشاره به مسئله اعتمادسازی در جامعه گفت: مشارکت مردم در امور خیریه و کمک 54 میلیارد تومانی به کمیته امداد گواه این واقعیت است.

مؤمنی در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با اشاره به مشارکت همیشگی مردم در موارد مختلف اظهارداشت: مردم استان در 9 ماهه سالجاری بالغ بر 53 میلیارد و 829 میلیون تومان به کمیته امداد استان کمک کردند و این موضوع حکایت از مشارکت و اعتماد بالای مردم دارد.

مؤمنی در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با اشاره به مشارکت همیشگی مردم در موارد مختلف گفت: مردم استان در 9 ماهه سالجاری بالغ بر 53 میلیارد و 829 میلیون تومان به کمیته امداد استان کمک کردند و این موضوع حکایت از مشارکت و اعتماد بالای مردم دارد.

وی افزود: در راستای ایجاد نشاط در جامعه و به ویژه جامعه هدف کمیته امداد استان 5 هزار و 460 نفر از افراد تحت پوشش به اردوهای فرهنگی و تفریحی اعزام شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه از انجام اقدامات این کمیته در ساخت 315 مسکن روستایی و همچنین 425 مسکن شهری در استان خبر داد و تصریح کرد: به زودی این واحدها به بهره برداری خواهد رسید.

آخرین دستور جلسه هفتمین کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت بانوان و خانواده استان قزوین به موضوع ابعاد حاشیه نشینی در استان قزوین اختصاص داشت.

بیدخام، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در پایان این جلسه با اشاره به موقعیت جغرافیایی، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به موقعیت استان از نظر جغرافیایی و نزدیکی استان قزوین به استان تهران و همچنین قطب صنعتی و کشاورزی استان، شاهد مهاجرت افراد از استان های مختلف به استان قزوین هستیم و این امر به خودی خود باعث افزایش برخی از ناهنجاری های اجتماعی و همچنین تخلفات در این شهر و استان شده است.

وی افزود: مهاجر پذیر بودن شهر قزوین موجب ایجاد نواحی ناکارآمد در این شهر شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خبر اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رحیم عبدالکریمی گفت: در این کلاس‌ها  بیش از ۲۵۰ نفر ساعت کلاس آموزشی با محوریت شعار هفته زمین پاک در قالب ارائه‌ی کارگاه آشنایی با موضوع پسماند، پلاستیک و مضرات آن با حضور کارشناسان و محیطبانان این اداره برگزار شد.

وی افزود: با هدف جلب مشارکت دانش آموزان در مباحث زیست محیطی، زمینه‌های تحقیقی و پژوهشی برای دانش آموزان تعریف شده و مقرر گردید این برنامه‌ها در مدارس تداوم پیدا کند.

دیگر خبرها

  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • پیشگامی پلیس در استفاده ازظرفیت دانش‌آموزان درگسترش قانون‌
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • زنگ «کار و کارگر» در مدارس شاهرود نواخته شد
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی