Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:11:42 GMT

۵۰۰ زندانی کرمان در انتظار عفو هستند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۵۳۸۲

۵۰۰ زندانی کرمان در انتظار عفو هستند

"یدالله موحد" روز یکشنبه در نشست ویدئو کنفرانس با دادستان ها، مسئولان قضائی و مدیران زندان های سراسر استان کرمان افزود: تاکید ریاست قوه قضائیه بر این است که حداکثر بهره گیری از نهادهای ارفاقی قانونی برای آزادی زندانیان انجام شود و به گونه ای نباشد که مددجویی در زندان شرایط استفاده از این نهادهای ارفاقی را داشته باشد و محروم بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که شورای حل اختلاف زندان های استان کرمان در سال گذشته رتبه بسیار خوبی داشته اند و در سال جاری نیز کارهای خوبی از سوی این شوراها انجام شده ا، ادامه داد: لازم است در ماه های پایانی سال جاری نیز فعالیت های سازشی شورای حل اختلاف زندان افزایش یابد.

رییس شورای قضایی استان کرمان با اشاره به این مطلب که هیاتی برای بازرسی از وضعیت زندان های استان کرمان تشکیل شده و خروجی بسیار مناسبی داشته ، تاکید کرد: لازم است که دادگستری و زندان های استان  همواره به شکلی اقدام کنند که در هر لحظه برای ارزیابی عملکرد دستگاه قضایی استان آماده باشند.

موحد خاطرنشان کرد: لازم است که دستورالعمل های ریاست قوه قضائیه به ویژه دستورالعمل تعیین تکلیف پرونده های معوقه، کاهش جمعیت کیفری، ساماندهی وضعیت زندان ها، استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف و دستورالعمل حفظ کرامت انسانی در حوزه های مختلف به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان ها و ساماندهی امور زندانیان باید از نهادهای ارفاقی در مرحله تعقیب، تحقیق، دادرسی و اجرای حکم از جمله تعویق صدور حکم، تعلیق اجرای مجازات، آزادی مشروط، مرخصی های پایان حبس، اعمال ماده ۴۴۲، عفو، استفاده از مجازات های جایگزین و پابند الکترونیک استفاده کرد.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که مناسبت های مختلفی درپیش رو است و می توان از این فرصت ها برای عفو مددجویان زندان ها استفاده کرد، گفت: باید زمینه استفاده از عفو برای تمامی مشمولان آن فراهم شود.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری کرمان خبرگزاری جمهوری اسلامی دادگستری کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر 

 سرهنگ علی رضایی گفت: در پی بی توجهی لحظه‌ای به قوانین رانندگی و تردد شبانه و خلاف جهت یک خودرو در یکی از جاده‌های برون شهری، حادثه غم انگیز برخورد رخ به رخ ۲ خودرو و مرگ چندین نفر از جمله پدر و مادر یک دختر  ۷ ساله رقم خورد.

وی  افزود: در این راستا طی دیداری که به همت دایره اجتماعی پلیس راه با خانواده جانباختگان این حادثه داشتیم با دختر خردسال این خانواده مواجه شدیم که والدین خود را در این حادثه از دست داده بود؛ اما هر روز و ساعت‌ها با قاب عکس پدر و مادر حرف می‌زند و چشم به راه آنان است.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با تاکید بر رعایت احتیاط کامل در همه تردد‌های جاده‌ای و پرهیز از حتی یک لحظه غفلت یا انحراف به چپ و تردد خلاف جهت، بیان کرد: بیاییم به تاسی از چشمان همیشه گریان این کودک خردسال و دیگر فرزندان و والدینی که چشم به راه عزیزانشان هستند، هیچ گاه برای اندکی زودتر رسیدن با انجام تخلفات حادثه ساز، جان خود و دیگران را به خطر نیاندازیم تا با بی احتیاطی‌های هر چند کوچک، حوادث غیر قابل جبران رقم نخورد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر 
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • اعمال ارفاق قانونی برای ۲۱ زندانی واجدشرایط در باوی
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت