Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@10:16:26 GMT

افسردگی در کمین افراد سیل‌زده

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۶۴۴۰

افسردگی در کمین افراد سیل‌زده

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات آژانس محیط‌زیست نشان می‌دهد، خسارات ناشی از طوفان یا سیل، احتمال ابتلا به افسردگی را تا 50 درصد افزایش می‌دهد.

به گزارش اینویرومونت نیوز، سیل خسارت مالی جدی همراه دارد و باعث فشار روحی شدید به افرادی می‌شود که مجبور به ترک خانه خود هستند.

خانوارهای کم‌درآمد 8 برابر بیشتر از سایرین از سیل آسیب می‌بینند  و 61 درصد از این خانوارها اجاره‌نشین هستند و درآمد اندک دارند و بیمه نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعات یکی از شرکت‌های بیمه نشان می‌دهد 73 درصد از این افراد اجاره‌نشین، قادر به پرداخت اجاره خود بدون کمک مالی دیگران نیستند.

این آژانس اظهار کرد: با آماده‌سازی افراد می‌توان خسارت‌های ناشی از سیل را تا 40 درصد کاهش داد تا اختلالات سلامت روان نیز کاهش یابد.

کارولین داگلاس، از بخش مدیریت حوادث آژانس محیط‌زیست، گفت:"هر فردی که سیل را تجربه کرده باشد می‌داند که خسارات ناشی از سیل تأثیر بدی بر زندگی دارد."

درواقع این عواقب فقط فشار اقتصادی نیست بلکه از بین رفتن مواردی بدون جایگزینی، مانند احساسات است.

وی گفت: "ما در حال حاضر شاهد بروز سیل‌های مکرر و شدید به دلیل تغییرات آب و هوایی هستیم، بنابراین از همه می‌خواهیم که اقدامات ساده‌ای مانند انتقال اموال به طبقه بالا و کیسه‌هایی برای مدارک و دارو داشته باشند تا عواقب این پدیده طبیعی را کاهش دهند.

ماری دوناو یکی از کارکنان کمپ‌های سیل‌زدگان، گفت: "من برای افزایش آگاهی افراد در مورد عواقب سیل تلاش می‌کنم زیرا به دلیل فعالیت شغلی خود از عواقب آن بر سلامت روان افراد آگاه هستم."

بنابراین بررسی کنید که اگر در معرض خطر سیل هستید اقدامات پیشگیری لازم را انجام دهید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سیل افسردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۶۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: در چند روز گذشته با توجه به اشراف اطلاعات در پلیس آگاهی ۷۴ نفر زورگیر عنف و قاپ زن در قالب در ۲۱ باند دستگیر شدند.

وی افزود: از مخفیگاه زورگیران بیش ۵۰۰ دستگاه گوشی مسروقه کشف شده که در اسرع وقت تحویل مالباختگان می‌شود.

سردار ولیپور گودرزی گفت: این افراد بیشتر سابقه دار بودند و به واسطه هماهنگی خوبی که با دستگاه قضا داریم بعد از تحمل کیفر از زندان آزاد و حتماً با پابند الکترونیک رصد خواهند شد.

وی ادامه داد: از طرح‌هایی که در حال انجام است پایش الکترونیکی مجرمین بوده که در سایر استان‌ها هم راه اندازی شده و به منظور کاهش جرم است و در نهایت باعث رضایت مندی مردم شود.

وی گفت: سرقت مسلحانه کاهش یافته است اما سلاح در دسترس مجرمان بوده و ما در حال برخورد با این افراد هستیم.

سردار ولیپور گودرزی گفت: قانون تشدید مجازات که در حال پیگیری است در این امر مؤثر خواهد بود.

وی گفت: در زمینه کنکور هم کارگروهی تشکیل شده که فراجا هم عضو آن است و حتماً اقداماتی برای بهتر برگزار شدن آن انجام می‌دهیم.

کد خبر 6087351

دیگر خبرها

  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • صدور اخطار برای املاکی های بدون پروانه
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟
  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • هشدار به داوطلبان کنکور؛ شیادان در فضای مجازی در کمین هستند
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • رهاشدگی قیمت‌ها در بازار اجاره‌بها و رهن مسکن
  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی