Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستغیب گفت: برگزاری نمایشگاه های کوچک و بزرگ برای زنان سرپرست خانواده، ارائه دستاوردهای بانوان فعال در حوزه صنایع دستی برای معرفی و فروش و ... باید در ایام دهه فجر به صورت ویژه قرار در اولویت کار ادارات استان قرار داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سيده معصومه دستغيب»، امروز (یکشنبه 6 بهمن) در کارگره زنان و خانواده و بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: در شرایط امروز جامعه، لازم است تا با تقویت روحیه تاب آوری و صبر، یکدیگر را دلگرم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدير كل امور بانوان و خانواده استانداری فارس افزود: باید نقاظ ضعف و قوت خود را بشناسیم و با استفاده از داشته های خود در صدد رفع گرفتاری ها برآئیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه (س)، عنوان کرد: در این ایام در نظر داریم که در حوزه آسیب های اجتماعی، تلاش و فعالیت مضاعفی در پیش بگیریم.

دستغیب با تاکید بر فرصت مطلوب دهه فجر برای سازمان ها و ادارات استان برای فعالیت در این حوزه، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه های کوچک و بزرگ برای زنان سرپرست خانواده، ارائه دستاوردهای بانوان فعال در حوزه صنایع دستی برای معرفی و فروش و ... باید در ایام دهه فجر به صورت ویژه قرار در اولویت کار ادارات استان قرار داده شود.

وی ادامه داد: امور بانوان استانداری فارس برای ایام دهه فجر امسال، همایش تقدیر از زنان شاخص و ممتاز، برگزاری نشست های علمی و پژوهشی و تقدیر از بانوان پژوهشگر، تجلیل از بانوان شاغل در ادارات و همسران خانه دار آقایان شاغل در ادارات، برپایی کارگاه های آموزشی جسمی و سلامت روان و ... را در نظر دارد.

 مدير كل امور بانوان و خانواده استانداری فارس اظهار کرد: نشست با زنان موفق سالمند، تجلیل از کارآفرینان زن در تولید و اشتغال زایی، طرح وارثان و ادامه دهندگان راه انقلاب و تجلیل از بانوان فعال در سطح ملی و فرا ملی، از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این ایام است.

وی با اشاره به ارتباط شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز با جامعه زنان از طریق فرهنگسراها، گفت: از 12 بهمن تا 26 بهمن که ولادت حضرت فاطه زهرا (س) است، جشن های متعددی با حضور بانوان در فرهنگسراها برپا خواهد شد که این ایام، فرصت مطلوبی برای معرفی انقلاب و تداوم آن برای نسل های آینده است.

دستغیب تصریح کرد: بانوان استان باید در حوزه اقتصادی، مطرح باشند و هدایت بانوان فارغ التحصیل به حوزه های کاری و دانش بنیان در تحقق این هدف، نقش بسزایی دارد.

وی افزود: برای فعال بودن جامعه زنان فارس در حوزه اجتماعی نیز نیاز به تقویت و افزایش عملکرد تشکل های غیر دولتی در حوزه مشاوره ازدواج و تحکیم بنیاد خانواده داریم که در این حوزه آموزش و پرورش نیز می تواند نقش موثری ایفا کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: زنان باید در حوزه سیاسی و مدنی مشارکت بیشتری داشته باشند و بهترین زمان برای این حضور، انتخابات دوم اسفندماه است و خوشبختانه برای انتخابات این دوره، حدود یکصد زن، در فارس ثبت نام کردند.

دستغیب با تاکید بر حمایت سازمان ها و ادارات استان از حوزه زنان زندانی، گفت: در مباحثی همچون، آزادی زنان زندانی، باید تمام سازمان ها، پای کار بیایند تا آسیب های اجتماعی این حوزه نیز کاهش یابد.

وی تاکید کرد: از فرصت باقی مانده تا پایان سال از هر فعالیتی برای شادی خانواده ها و کمک به زنان سرپرست خانوار و ... باید استفاده بهینه داشته باشیم.

 

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما رویداد ملی فهما فهما مسجد طراز اسلامی ستاد دهه فجر استانداری فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۶۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مسئول بسیج جامعه زنان گیلان گفت: دوره جامع کنشگر - کارشناس جمعیت با عنوان «خاکریز امنیت ۸» با حضور ۲۲۰ نفر از بانوان توانمنداستان گیلان برگزار شد.

طاهره عاشوریان با اشاره به اهمیت موضوع جمعیت در گیلان به عنوان استانی که درگیر پیری جمعیت است، افزود: دوره جامعه کنشگر_ کارشناس جمعیت با حضور خواهران فعال حوزه تخصصی جمعیت و خانواده در استان برگزار شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: دراین دوره ابعاد علمی، فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، دینی، تربیتی، روانشناختی، اقتصادی، امنیتی، سیاسی و راهکار‌های حوزه جمعیت بررسی شد.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم در حوزه جمعیت، توجه جدی و برنامه ریزی دقیق و نهادینه کردن درجامعه است، افزود: مقوله جمعیت از مباحث مهم اجتماعی و اقتصادی در جامعه است و کنشگران این حوزه باید برای تبیین مسئله جمعیت فعالانه ورود کرد و با آگاهی بخشی عمومی در این حوزه اهتمام جدی داشته باشند.

به گفته عاشوریان سازمان بسیج جامعه زنان گیلان دوره تربیت جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت با حضور اساتید شورای راهبردی حوزه علمیه قم و تهران برگزار شده است، افزود: این دوره با همکاری اداره کل خانواده و جمعیت استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب گیلان با حضور ۲۲۰ نفر از خواهران علاقه‌مند و توانمند برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • برگزاری خاکریز امنیت ۸ در گیلان
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • برگزاری «خاکریز امنیت ۸» در گیلان