Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@06:24:51 GMT

چهار فروند لنج صیادی در بندر جاسک دچار حریق شدند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۷۵۳۴

چهار فروند لنج صیادی در بندر جاسک دچار حریق شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا محمدحسین در خصوص جزئیات این حادثه اظهار داشت: پیش از ظهر امروز یک فروند لنج فایبرگلاس صیادی به دلایل نامعلوم دچار حریق شد که به دلیل وجود باد شدید در منطقه زبانه‌های آتش به سه فروند لنج صیادی دیگر سرایت کرد.

وی اظهارداشت: عوامل بندری و دریایی به محض اعلام اضطرار ۱۲ فروند لنج اعم از صیادی و تجاری که در محیط پیرامونی پهلو گرفته بودند را از منطقه خطر جداسازی و در گوشه‌ای امن از حوضچه مستقر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: تیم‌های امدادی و اطفای حریق دریایی و خشکی متشکل از یک فروند ناجی متعلق به سازمان بنادر و دریانوردی، یدکش آتشخوار نداجا، مرکز آتش نشانی شهرستان جاسک، آتش نشانی نداسا و شناور همیار ناجی به محل اعزام و درحال اطفای حریق هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حادثه آتش سوزی هیچ گونه خللی در انجام عملیات دریایی و بندری نداشته اظهار داشت: عملیات اطفا هم اکنون در منطقه‌ای امن از حوضچه بندر توسط تیم‌های اعزامی در حال انجام است.

محمد حسینی افزود: خوشبختانه حادثه مذکور هیچ گونه تلفات جانی و جرحی نداشته و علت دقیق حادثه پس از اطفای کامل حریق توسط تیم بررسی سوانح اداره کل بنادر و دریانوردی استان مشخص و به اطلاع عموم خواهد رسید.

کد خبر 4835661

منبع: مهر

کلیدواژه: حمیدرضا محمد حسینی بندر شهید باهنر آتش سوزی لنج صیادی بارش برف بوشهر دهه فجر سیل سیستان و بلوچستان تعطیلی مدارس گرگان ایلام قزوین شهرکرد شیراز خطبه های نماز جمعه انتخابات 98 قاسم سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر

 

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از مجموع شناور‌های مواجه شده با شرایط مضطر، موتورلنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در مدت یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با ۷ و خارگ و دیلم به ترتیب با ۴ و ۳ حادثه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

وی گفت: همچنین در سال گذشته با حضور به‌موقع شناور‌های ناجی به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی‌ نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ بیشترین شرایط مضطر شناور‌ها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی یادآور شد: دریانوردان در صورت مواجه شدن با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در سریع‌ترین زمان خدمات جستجو و نجات را دریافت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷ شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

دیگر خبرها

  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • وضعیت تجهیزات آتش نشانی در ایران چگونه است؟
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • انبار داروی بیمارستان امام حسین دچار حریق شد
  • توقیف دو فروند قایق صیادی ترال در آب‌های قشم
  • ضرورت تجهیز دهیاری‌های دره‌شهر به تجهیزات اطفای حریق
  • توقیف ۲ فروند قایق صیادی در آب‌های قشم