Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@01:12:27 GMT

همکاری حوزه و آموزش و پرورش کیفی‌سازی شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۷۵۹۴

همکاری حوزه و آموزش و پرورش کیفی‌سازی شود

گروه فرهنگی ــ نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به ارتباط خوب حوزه علمیه و آموزش و پرورش لرستان، اظهارکرد: ارتباطات حوزه علمیه و آموزش و پرورش باید کیفی‌سازی شود.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد، امروز یک‎شنبه، ششم بهمن در نشست کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش لرستان، اظهارکرد: ارتباط روحانیت با دستگاه تعلیم و تربیت در گذشته بدون این‌که شکلی سازمان یافته داشته باشد به شکل نانوشته برقرار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت‌های علما و اساتید حوزه و دانشگاه برای ارتباط بیشتر و بهتر حوزه علمیه و آموزش و پرورش لرستان، اضافه کرد: دکتر عیدی، حجت‌الاسلام فرج‌اله شاهرخی و حاج‌آقا صدیق در جهاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش لرستان همکاری داشتند اما همکاری این بزرگان به شکل سازمان‌یافته نبوده است.

شاهرخی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را از مطالبات مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: گاهاً افرادی می‌خواهند قدم‌هایی برای خلاف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بردارند اما هر آن‌چه در تقابل با این سند است باید کنار گذاشته شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به همکاری خوب حوزه علمیه و آموزش و پرورش لرستان، افزود: اما همکاری‌ها باید کیفی‌تر شود و برای کیفی‌سازی این همکاری‌ها باید کارگروهی از نخبگان و فرزانگان حوزه و آموزش و پرورش تشکیل شود و ماموریت‌هایی بر اساس این سند به این کارگروه واگذار شود و مطالعات لازم نیز در اجرای برنامه‌ها صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت اتحادیه‌های دانش‌آموزی برای همکاری حوزه و آموزش و پرورش در لرستان، افزود: در مبحث مهم آسیب‌های اجتماعی که گریبان‌گیر دانش‌آموزان است باید به شکل علمی ورود کرد.

حجت‌الاسلام شاهرخی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را منشور تربیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: در این راستا باید ارتباط آموزش و پرورش و طرح تربیتی صالحین برقرار شود این در حالی‌است که آن‌چه از مدارس حاصل می‌شود باید نیروی جوان متدین و انقلابی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی حوزه و آموزش و پرورش حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قربان ولی زاده در جلسه مدیران مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با بیان اینکه زحمات و تلاش‌های آموزش و پرورش در برنامه‌های فرهنگی دهه فجر و نگاه ویژه به مناسبت‌ها ملی و مذهبی در سطح مدارس برای تقویت ارزشهای دینی و الهی قابل تقدیر است، گفت: در بحث راهیان نور به عنوان مهمترین حرکت فرهنگی شاهد استقبال دانش آموزان هستیم که نتیجه تعامل خوب آموزش و پرورش با بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا استان تهران به موضوع حجاب در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: موضوع حجاب فقط یک موضوع صرف فرهنگی نیست، بلکه امروز دشمن از حجاب و اقتصاد، در حوزه امنیتی استفاده می‌کند.

ولی زاده در ادامه بیان داشت: اگر بتوانیم جهاد فی سبیل الله که مکتب فرهنگ شهدا بود، را به نسل امروز منتقل کنیم می‌توانیم بگوییم کنگره شهدا موفق است. اگر قرار است کاری انجام شود باید سعی کنیم از منابع درست استفاده کنیم و آنچه ارائه می‌شود اثربخش باشد.

در ادامه این جلسه، هر یک اعضای این کمیته به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در برگزاری مطلوب این کنگره پرداختند و مقرر شد برنامه عملیاتی گام به گام برای این موضوع تدوین شود تا در جلسات آتی مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 6090428

دیگر خبرها

  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • دشمن از اقتصادوحجاب در حوزه امنیتی علیه کشورمان سواستفاده می کند
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • همکاری همه جانبه آموزش‌ و پرورش در کنگره شهدای استان تهران
  • اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی جای قدردانی دارد
  • تکریم معلمان، زمینه تحول همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری