Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-28@03:56:14 GMT

یک جایزه دیگر برای «۱۹۱۷»

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۷۹۳۰

فیلمبردار «۱۹۱۷» برای پنجمین بار از سوی انجمن فیلمبرداران آمریکا به عنوان بهترین فیلمبردار در جوایز ۲۰۲۰ انتخاب شد.

اخبار فرهنگ و هنر - راجر دیکینز این افتخار را برای فیلمبرداری « ۱۹۱۷ » سم مندس در یک شات کسب کرده و بهترین فیلمبردار سی‌ و چهارمین دوره جوایز جامعه فیلمبرداران آمریکا (ASC) شده است.

در مراسم اهدای جوایز این انجمن که ساعتی پیش انجام شد، با کسب پنجمین جایزه از سوی این فیلمبردار رکوردی برای وی ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رکورد را او و امانوئل «چیوو» لوبزکی با هم در اختیار دارند.

دیکینز پیشتر برای «رهایی از شاوشنک»، «مردی که اینجا نبود»، «اسکای‌فال» و «بلید رانر ۲۰۴۹» این جایزه را دریافت کرده بود.

در این مراسم همچنین جایزه اسپاتلایت که از سال ۲۰۱۴ اهدا می‌شود و برای تجلیل از فیلم‌های بلندی که در جشنواره‌ها به صورت بین‌المللی یا با اکران محدود دیده شده‌اند به یارین بلاشکه برای فیلمبرداری فیلم سیاه و سفید «فانوس دریایی» ساخته رابرت ایگرز اهدا شد.

دیکینز، بلاشکه و سه نامزد دیگر انجمن فیلمبرداران یعنی رودریگو پریِتو برای فیلم «ایرلندی»، رابرت ریچاردسون برای « روزی روزگاری در هالیوود » و لارنس شِر برای تریلر روان‌شناختی «جوکر»، از نامزدهای اسکار در این بخش هم هستند.

در ۵ سال از ۱۰ سال اخیر، برندگان انجمن فیلمبرداران با برندگان اسکار در همان رشته یکی بوده‌اند. سال ۲۰۱۷ دیکینز برای «بلید رانر ۲۰۴۹» برنده هر دو جایزه شد.

در این مراسم همچنین فیلمبردار «هانی‌لند» یا «سرزمین عسل» یعنی فِیمی دائوت و سمیر لیوما در بخش مستند به عنوان برنده انتخاب شدند.

در بخش تلویزیون نیز فیلمبردارهای «سرگذشت ندیمه»، «پروژه کتاب آبی» و «ترور: رسوایی» جایزه گرفتند.

فیلبمردار کهنه‌کار فردریک المس نیز که برای «مخمل آبی» ساخته دیوید لینچ شهرت جهانی دارد، با دریافت جایزه یک عمر دستاورد جامعه فیلمبرداران آمریکا تجلیل شد. در بخش تلویزیون جایزه یک عمر دستاورد به دونالد مورگان رسید و ورنر هرتسوگ با دریافت جایزه هیات رئیسه، برونو دل‌بونل با دریافت جایزه بین‌المللی و دان مک‌کیواگ با جایزه رئیس این انجمن تجلیل شدند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ۱۹۱۷ روزی روزگاری در هالیوود برندگان اسکار سینمای آمریکا فیلم پرافتخار ۱۹۱۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود

رییس هیات مدیره خانه تئاتر درباره برگزاری برنامه‌های اردیبهشت تئاتر که هر سال به انگیزه بزرگداشت روز جهانی تئاتر و از سوی انجمن‌های مختلف خانه تئاتر برپا می‌شد، توضیحاتی ارایه کرد.

ایرج راد به ایسنا گفت: هر سال از دی و بهمن سال قبل برای برنامه‌های هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر برنامه‌ریزی می‌کردیم و دبیر و رییس جشن را مشخص می‌کردیم و در پی آن، برنامه انجمن‌های گوناگون به مناسبت این هفته مشخص می‌شد اما زمستان سال گذشته این اتفاق رخ نداد.

وی اضافه کرد: بعد از همه‌گیری کرونا، دیگر برنامه‌ریزی برای هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر صورت نگرفت و امسال هم برنامه خاصی تدارک دیده نشده که دلایل گوناگونی دارد از جمله مشکلات مالی و مسائل دیگر.

او در عین حال اضافه کرد: با وجود این، برخی از انجمن‌ها به صورت خودجوش، برنامه‌هایی تدارک دیده‌اند و خودشان پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند مانند برنامه کانون کارگردانان که برای بزرگداشت آقای زنجان‌پور برگزار می‌شود. در هر حال ما ممانعتی برای برگزاری برنامه‌های مستقل انجمن‌ها نداریم ولی در هیات مدیره مرکزی، برنامه‌ریزی کلی برای اردیبهشت تئاتر در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایسنا، تا پیش از همه‌گیری کرونا، هر سال برنامه بزرگداشت روز جهانی تئاتر به کوشش انجمن‌های زیر مجموعه خانه تئاتر برگزار می‌شد اما چند سالی است که این برنامه‌ها ‌به دلیل مشکلات اقتصادی و وضعیت اجتماعی، برگزار نشده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • بن استیلر به شبکه تهران می‌آید
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • آغاز رویداد جایزه جوانی جمعیت
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق