Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست خبری قائم مقام سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت آخرین فعالیت‌های این سازمان در حوزه واگذاری‌ها و تخلفات سازمان خصوصی‌سازی تشریح شد.

محسن جلواتی قائم مقام این سازمان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین روند پرونده تخلفات پوری حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی گفت: پرونده ایشان هم‌اکنون در مرحله بازپرسی و تحقیقات است و به تازگی مبلغ قرار ایشان افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص واگذاری‌هایی که به شخص پوری حسینی انجام شده، گفت: یکی از کارخانجات و شرکتی که به شخص پوری حسینی واگذار شده در یک مقطع کوتاهی پس از مدیریت وی در سازمان خصوصی‌سازی بوده است. مجتمع گوشت اردبیل در سال 84 به صورت اقساط به ایشان واگذار شد که در آن زمان ارزش آن 3.6 میلیارد تومان برآورد شد که مطابق قرارداد، این مبلغ به صورت قسطی به دولت پرداخت می‌شد در حالی که برآورد کارشناسان ما از این مجتمع این بوده که در آن زمان حداقل 25 میلیارد تومان ارزش داشته است.

قائم مقام سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت در خصوص سایر واگذاری‌ها گفت: ماشین‌سازی تبریز، کشت و صنعت مغان و ایران ایرتور از دیگر پرونده‌هایی بوده که توسط این سازمان مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین اتفاقاتی که هنگام واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه رخ داد باعث شد که ما نیز به این مسئله ورود کنیم.

وی ادامه داد: اصل 44 قانون اساسی بر واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی تاکید دارد و تاکید شده که دولت نباید بنگاه‌داری کند و این امر وظیفه بخش خصوصی است و دولت تنها می‌تواند نقش نظارتی داشته باشد اما در روند خصوصی‌سازی‌هایی که صورت گرفته ما شاهد دو تخلف عمده بودیم؛ یکی عدم اهلیت و دیگری عدم قیمت‌گذاری صحیح که باعث به وجود آمدن فسادهای زیادی شده است.

جلواتی با اشاره به مجتمع کشت و صنعت مغان گفت: این مجتمع عظیم بخش عمده‌ای از مواد غذایی کشور را تامین می‌کند که با قیمت 1800 میلیارد تومان واگذار شده است. این در حالی است که دیوان محاسبات در گزارش تفریق بودجه خود ارزش آن را نزدیک به 4000 میلیارد تومان اعلام کرده است.

وی افزود: ماشین‌سازی تبریز نیز به قیمت 678 میلیارد تومان واگذار شد و فردی که آن را تحویل گرفت اهلیت مناسب را نداشت؛ به طوری که به اسم این شرکت 400 میلیون دلار ارزش 4200 تومانی گرفت اما آن را در بازار آزاد به فروش رساند.

جلواتی افزود: برآوردهای اولیه ما حاکی از این است که این مجموعه حدود 5000 میلیارد تومان ارزش دارد. به طوری که فقط زمین‌های واقع در منطقه ارل‌گری تبریز بیش از 1000 میلیارد تومان ارزش دارد و تکنولوژی‌هایی که در این شرکت موجود است آنقدر ارزش دارد که دیگر به دلیل شرایط تحریمی هیچ کشوری آن را به ما نمی‌دهد.

وی در خصوص شرکت ایران ایرتور گفت: این شرکت هواپیمایی را به قیمت 34 میلیارد تومان واگذار کرده است در حالی که در زمان واگذاری فقط 5 فروند هواپیمای بوئینگ MD به ارزش 16.5 میلیون دلار در اختیار شرکت بوده که اگر با دلار 1000 تومانی هم حساب کنیم قیمت آن 165 هزار میلیارد تومان می‌شود. در پالایشگاه نفت کرمانشاه نیز شاهد تخلف بودیم به طوری که این پالایشگاه با ارزش 900 میلیارد میلیارد تومان را به قیمت 170 میلیارد تومان واگذار کرده است.

قائم مقام سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت با اشاره به فعالیت‌های این سازمان گفت: ما به همراه جنبش عدالت‌خواهی دانشجویی و برخی از نمایندگان مجلس کارگروهی تشکیل دادیم و امیدواریم با کمک یکدیگر با فساد در بخش‌های مختلف مبارزه کنیم. تشکیل دادگاه‌های ویژه برای رسیدگی به این تخلفات و بازداشت رئیس سازمان خصوصی‌سازی نتیجه هم‌افزایی در مبارزه با فساد بود.

وی افزود: این هم‌افزایی و مطالبه‌گری منجر به تشکیل جلسه هیات واگذاری شد و در تاریخ 9 دی ماه این هیات تصویب کرد که شرکت ماشین‌سازی تبریز به دولت برگشت داده شود. همچنین در خصوص پالایشگاه نفت کرمانشاه و نیروگاه برق شاهرود نیز کمیته داوری تشکیل شود.

وی ادامه داد: هفته گذشته دیوان محاسبات گزارشی در خصوص خصوصی‌سازی ارائه کرد که امیدواریم در واگذاری‌های بعدی ضمانت‌های اجرایی لازم اخذ شود. این سازمان معتقد است که دولت باید سریعا در خصوص برگشت این واحدها تلاش کند و در موارد لازم نیاز به حکم قضایی است، از دستگاه قضا کمک بگیرد.

جلواتی در خصوص اینکه چه افرادی به غیر از رئیس سازمان خصوصی‌سازی از بدنه دولت بازداشت شدند، گفت: تا به امروز فقط آقای پوری حسینی بازداشت شدند. این در حالی بود که فشارهای زیادی مبنی بر عدم بازداشت ایشان و حتی ابقاء و ادامه به کار ایشان وجود دارد. ما مکاتبات زیادی با دیوان عدالت اداری، وزارت اقتصاد و دادستان کل کشور داشته‌ایم و هرجا که احساس کردیم باید پیگیری اتفاق بیفتد، کوتاهی نکردیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد دولت زمین نفت اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۰۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار

طبق نرخنامه، قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد.

به گزارش مشرق، با اعلام روابط عمومی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، قیمت گوشت بوقلمون از سوی این سازمان به شرح زیر است:
هر کیلوگرم بازو ۸۹ هزار تومان

هرکیلوگرم بال (بدون نوک بال) ۶۵ هزار تومان

هربسته پای بوقلمون پاک شده بدون ناخن ۸۰۰ گرم ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان

هربسته جگر تازه پاک شده ۴۰۰ گرمی ۵۶ هزار تومان

هر کیلوگرم گوشت چرخکرده ۱۸۹ هزار تومان

هر بسته دل پاک شده ۴۰۰ گرمی ۵۶ هزار تومان

هر کیلوگرم ران با پوست و استخوان (با استخوان کمر) ۱۴۸ هزار تومان

هر کیلوگرم ساق با پوست ۱۲۵ هزار توماهربسته سنگدان پاک شده ۴۰۰ گرمی ۵۹ هزار تومان

هرکیلوگرم سینه بدون گردن با بال پوست و استخوان ۱۴۳ هزار تومان

هرکیلوگرم سینه با بال، گردن، پوست و استخوان ۱۳۰ هزار تومان

هرکیلوگرم فیله ۲۱۰ هزار تومان

هرکیلوگرم گردن بدون پوست ۹۲ هزار تومان

هرکیلوگرم لاشه کامل یا شقه (برش عمودی لاشه) لاشه بالای ۱۵ کیلوگرم ۱۰۶ هزار تومان

هرکیلوگرم مغز ران بی پوست و استخوان ۲۱۰ هزار تومان

هرکیلوگرم نیم شقه ران، ران با ساق، ران، کعب ران، استخوان پشت و دمبالچه (فله) ۱۰۹ هزار تومان

هرکیلوگرم نیم شقه سینه، سینه با بال، با گردن، با پوست و استخوان (فله) ۱۰۶ هزار و ۴۰۰ تومان

دیگر خبرها

  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین تره بار
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • قیمت گوشت مرغ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • ذخیره‌سازی ۲۸۳۱ تن مرغ در سردخانه‌های مازندران