Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@09:37:40 GMT

اراکی ها به تماشای «درهای کج» بنشینند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۰۷۸۹

اراکی ها به تماشای «درهای کج» بنشینند

حسینی خو از اجرای نوا نمایش «درهای کج» همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) در اراک خبر داد.

«نیما حسینی خو» ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از برگزاری این برنامه خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این نوا نمایش روایت نامرد مردمانی که فریفته زر و زور و تزویر شدند! عهد خویش گسستند و از صراط مستقیم منحرف شدند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تهیه کننده نوانمایش درهای کج با اشاره به اینکه این نوا نمایش از ۷ لغایت ۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۸ در دو سانس در ساعت های 15 و 18:30 در کانون امام علی (ع) شهر اراک برگزار می شود، افزود: علاقمندان به حضور در این برنامه برای  رزرو بلیط رایگان از طریق ربات تلگرام  @bnmair_bot و یا سایت تیوال http://bnma.ir/ticket و مراکز توزیع حضوری در ابتدای خیابان محسنی، سمت راست، کتابفروشی طلائیه،  ابتدای خیابان ملک، ابتدای کوچه جنت، صوت الموعود و  بلوار امام خمینی (ره) ، کانون فرهنگی امام علی (ع) اقدام و یا مراجعه فرمایند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: این برنامه کاری از بنیاد نشر معارف علوی، گروه نمایشی أسماء و باهمراهی گروه آکاپلای عقیق است.

 

در های کج بر اساس ماجرایی واقعی به رشته تحریر درآمده و راوی این ماجرا جناب سلمان فارسی است. حکایت شخصیت اصلی داستان به همراه دیگر وقایع تاریخی سعی در ترسیمی واقع گرایانه از روز های تاریک پس از ارتحال پیامبر اکرم (ص) دارد. گرچه سعی شده است این واقعیات تلخ تاریخی با زبان هنر برای مخاطبان ملموس تر جلوه نماید.

 

نویسنده متن یاسین حجازی و کارگردان، سید وحید میریونسی هستند و کار با تهیه کنندگی دکتر نیما حسینی خو در قالب گروه هنری اسماء وابسته به بنیاد نشر معارف علوی، از تاریخ هفتم لغایت دهم بهمن ماه ۱۳۹۸ در هشت سانس به روی صحنه خواهد رفت و بیش از یکصد و سی نفر از عوامل فنی، هنری و اجرایی در این پروژه دخیل هستند.

 

طبق برنامه ریزی انجام شده سانس اول ساعت ۱۵ و سانس دوم ساعت ۱۸:۳۰ در کانون فرهنگی امام علی (ع) واقع در خیابان امام خمینی (ره) شهر اراک، اجرا خواهد شد که طبق تجربه سالیان گذشته پیش بینی می شود مورد استقابل شایسته بیش از پنج هزار و پانصد نفر از مردم ولایتمدار و هنر دوست شهر اراک در مجموع چهار روز اجرای نمایش قرار خواهد گرفت.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد نماز جمعه فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد رویداد ملی فهما برنامه های ایام فاطمیه استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مسئول دبیرخانه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون گفت: در این جشنواره ۱۶ گروه نمایش در بخش‌های کانونی و آزاد با شیوه‌ی اجرای (عروسکی و زنده_عروسکی) با موضوعات توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد در رده‌ی سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال، به رقابت با یکدیگر می‌پردازند که با انتخاب هیئت داوران متشکل از «امیر شیخ جبلی»، «منصورقربانی» و «منیر السادات سجادیان»، ۳ گروه به عنوان نماینده استان اصفهان به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مریم حسینی افزود: این جشنواره امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از ساعت ۹ صبح کار خود را در سالن نمایش تالار هنر شهرداری اصفهان کار خود را آغاز می‌کند و تا پایان روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ادامه دارد.

آیین پایانی این جشنواره سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در تالارهنر شهرداری اصفهان از ساعت ۹ الی ۱۲ با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

دیگر خبرها

  • ابراهیم پشت‌کوهی با «مکبث زار» به آلمان می‌رود
  • «دیوان تئاترال» روی صحنه می‌رود
  • کنسرت‌های اردیبهشتی کدامند؟
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • خیابان فلسطین اراک ساماندهی می‌شود
  • فیلم| اقدام عجیب دو جوان؛ نصب تلویزیون بزرگ در صندوق عقب ۲۰۶ و تماشای فوتبال وسط خیابان!
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • سرزمین آفتاب در سالروز شهادت ششمین اختر آسمان ولادت غرق ماتم است