Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@11:35:15 GMT

از ازدواج با جن تا آتش زدن کتاب پزشکی

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۵۶۰۰

از ازدواج با جن تا آتش زدن کتاب پزشکی

شیخی در تبریز، داعیه دارد که قانون ابن‌سینا در طب از کتب «ضاله» و انحرافی است و بجای آن باید طب و طبابت ائمه و امامان ما را جایگزین کرد و بالاتر از آن همه کتب علم پزشکی امروز را به آتش کشید و سوزاند!

به گزارش ایسنا، روزنامه اطلاعات در ادامه نوشت: وی برای اثبات این ادعا یک کتاب پزشکی مشهور و مرجع علم پزشکی را به آتش می‌کشد و از این اقدام خود فیلم تهیه و منتشر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کمترین فرصتی این فیلم با نام «کتاب‌سوزی» در فضای مجازی و از شبکه‌های فارسی‌زبان خارج از کشور پخش می‌شود.

از پی انتشار تصویری آن، اعتراض‌ها از مجامع و مراکز رسمی و غیررسمی بلند می‌شود. حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای اعلام کرده است «تعرض به علم پزشکی جاهلانه و محکوم است.» و در بیانیه دیگر آمده است‌ «وظیفه حاکمیت دفاع از حریم علم و مبارزه با جاهلانی است که با اقدامات ناصواب، زمینه آسیب دیدن دین و سلامت مردم را به وجود می‌آورند.»

اما این خبر بخشی از ماجرایی است که امروز و متأسفانه در رسانه رسمی و ملی کشور (صداوسیما) هم دیده می‌شود. یک نمونه آن گفتگوی زنده با یک روحانی است که در اغلب برنامه‌هایش در سیما، با بیان متین اندرزهای اخلاقی می‌دهد. در یکی از همین برنامه‌ها مجری به بینندگان اطلاع داد، می‌خواهیم درباره «جن» گفتگو کنیم. و پرسید. آیا می‌شود با جن ازدواج کرد؟ پاسخ شیخ روحانی یک کلمه بود: «بله». آیا شرعی است؟ باز جواب «بله»؛ آیا می‌شود از جن بچه‌دار شد؟ پاسخ «آری و البته از نظر علمی هم ثابت شده است!» این گفتگو که از صداوسیما پخش شده است، اکنون در فضای مجازی دست به دست می‌شود و آن را در حد بیان حقایق از زبان روحانیون ترسیم تبلیغاتی کرده‌اند!

تجارت «دعانویسی» و انتشار شماره تلفن‌های دفتر کار دعانویسان برای رفع هر مشکلی و دریافت سفارش‌ها به تلفن‌های همراه و آگهی‌های تبلیغاتی رسیده است! از این نمونه‌ها را بسیار می‌توان شمارش کرد. اما پرسش جامعه و به‌ویژه جامعه فرهنگی کشور آشکارا و صریح است: «این در و دروازه صاحب دارد؟ اگر دارد چرا بسته نمی‌شود و مجازات نمی‌شوند؟ آیا این‌گونه اعمال و رفتارها، هتک حرمت شناسنامه فرهنگی ما ایرانیان نیستند؟»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش زدن کتاب هاریسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۵۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران گفت: ۱هم اکنون هزارو ۱۰۰  بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش این دانشگاه شاغل هستند و  دست کم ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضع ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

دکتر عبدالله‌زاده  افزود: ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن سال آینده فارغ‌التحصیل  وبلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری می‌شوند.

وی گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در  کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: این ۱۵۰ نیرو پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی مشغول به کار می‌شوند.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تجلیل شد..

دیگر خبرها

  • احساس بی‌پناهی میان پزشکان جوان
  • نگران آینده پزشکی ایران هستم/ بحران پرستاری سراغ پزشکی خواهد آمد
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال