Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-08@03:25:48 GMT

همدم، حامی زوج های جوان

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۹۶۷۷

همدم، حامی زوج های جوان

همشهری آنلاین - پروانه بهرام نژاد: برای تسهیل در ازدواج جواناازدون و فراهم کردن زمینه ازدواج آسان، اولین تالار همدم منطقه ۱۳ در مجتمع فرهنگی و هنری کوثر در مسیل منوچهری در حال تجهیز است. «سجاد سبحانی» معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۱۳درباره فعالیت تالار همدم ‌می‌گوید: «باتوجه به هماهنگی‌های انجام شده، در ایام دهه فجر تالار همدم منطقه ۱۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» او می‌افزاید: «پیرو جلسه‌ای که با رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شهردار منطقه ۱۳ داشتیم، برای حمایت از خانواده‌های محروم و نیازمند و برگزاری ازدواج آسان این موضوع مصوب و در کمتر از ۳ ماه اجرایی شد. » او ادامه می‌دهد: «البته این طرح قبلا هم با عنوان «یاس» اجرا می‌شد که مدتی مسکوت مانده بود و فعالیت آن به زودی از سرگرفته می‌شود که عنوان «همدم» را برای آن انتخاب کرده‌اند.»

ظرفیت  ۳۰۰نفری تالار

تا همین چند سال پیش ساکنان مسیل منوچهری هرازگاهی شاهد برگزاری جشن عروسی در تالار یاس شهرداری بودند که مدتی بعد این بخش تعطیل شد ولی به‌زودی آنها دوباره میزبان زوج‌های جوانی خواهند بود که از گوشه و کنار سیزدهمین تکه پایتخت به این مرکز می‌آیند و راهی خانه بخت می‌شوند. تالار جدید شهردای منطقه در طبقه سوم مجتمع فرهنگی و هنری کوثر در حال بازسازی است و معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه در این‌ باره می‌گوید: «قبلا این تالار وجود داشت که به دلیل مسکوت ماندن طرح یاس، آسیب دیده و نیازمند بهسازی بود. از این رو بازسازی و تعمیرات سالن در حال انجام است و تهیه و تجهیز وسایل هم در دستور کار قرار دارد. این تالار با داشتن اتاق عقد حدود ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد. » او درباره شرایط استفاده از امکانات این تالار می‌افزاید: «خانواده‌هایی که از شهرداری منطقه یا سازمان فرهنگی و هنری و زیرمجموعه‌های مرتبط معرفی می‌شوند، در اینجا براساس چهارچوب با برگزاری مراسمی ساده و بدون تجملات میزبان مراسم آنها هستیم. »

طرحی با مصوبه مجلس

براساس مصوبه مجلس تمام سازمان‌های دولتی موظف اند از امکاناتشان برای تسهیل در ازدواج آسان استفاده کنند که شهرداری هم از آن مستثنی نیست. از این رو شهرداری به عنوان دستگاه خدمات‌رسان عمده و داشتن تجربه کار در این زمینه، اولین تالار همدم منطقه۱۳ را دهه فجر به بهره‌برداری می‌رساند. سبحانی می‌گوید: «این طرح در دستور کار مناطق دیگر تهران از جمله منطقه۱۱ نیز قرار دارد و بعد از ما این طرح در آنجا اجرا خواهدشد.» او ادامه می‌دهد: «اولویت بهره‌مندی از خدمات تالار همدم ویژه ساکنان محروم منطقه ۱۳ است اما  اگر تقاضا از داخل منطقه کم باشد، باتوجه به ظرفیت موجود، در صورت امکان به ساکنان مناطق همسایه نیز خدمات ارائه می‌شود. »

ارائه خدمات ارزان

براساس پیش‌بینی انجام شده، جوانان با پرداخت هزینه بسیار اندک می‌توانند از خدمات تالار همدم استفاده کنند. معاون اجتماعی شهردارمنطقه۱۳ دراین‌باره می‌گوید: «این میان با وجود تغییر قیمت خدمات به صورت روزانه، اما هزینه‌های این تالار بسیار متفاوت، رقابتی و غیرقابل مقایسه با سایر مراکز مشابه خواهد بود. این میان مراسم انفرادی و تنها با حضور خانواده و مهمانان همان شخصی که تالار به نام آنها رزرو شده، برگزار می‌شود. قرار است سالن  را هم مجلل و با نورپردازی، دکوراسیون و... در حد متوسط روبه بالا تجهیز ‌کنیم. همچنین شام و پذیرایی ساده و آبرومند و در شأن این خانواده‌ها و رقم خوردن یک شب خوب برای آنها هدف مدیریت شهری منطقه است. در مجموعه خدمات تالار همدم مبتنی بر مراسم آغاز زندگی و جشن عروسی است که بنا داریم از ظرفیت خیران برای افزایش و توسعه خدمات آن استفاده کنیم. » اولین تالار همدم منطقه ۱۳ در مجتمع فرهنگی و هنری کوثر در مسیل منوچهری در حال تجهیز است.

کد خبر 480548 برچسب‌ها ازدواج منطقه ۱۳ شهرداری سازمان فرهنگی - هنری شهرداری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ازدواج منطقه ۱۳ شهرداری سازمان فرهنگی هنری شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحلال اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین در چندین شهر اروپایی

امروز (سه شنبه) اعتراضات و تحصن های دانشجویی علیه جنگ غزه در بسیاری شهرهای اروپایی برگزار شد که بسیاری از آن ها با مداخله پلیس منحل شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، پلیس در چندین کشور اروپایی امروز سه شنبه تظاهرات طرفداران فلسطین در دانشگاه ها را متوقف و منحل کرد.

در برلین، پایتخت آلمان پس از اشغال حیاط دانشگاه آزاد برلین، پلیس فعالان طرفدار فلسطین را از محل این تجمع اعتراضی اسکورت کرد. در زوریخ سوئیس پلیس شهر تلاش کرد تا تحصن در دانشگاه ETH زوریخ را متوقف کند و تظاهرات کنندگان را از راهروی ورودی بیرون برد. در دانشگاه آمستردام هلند، پلیس یک کمپ اعتراضی حامیان فلسطینیان را برچید.

مقامات امنیتی این شهر هلند روز سه شنبه اعلام کردند در جریان عملیات شبانه در دانشگاه آمستردام، حدود 125 نفر پس از درگیری هایی که گاه خشونت آمیز بود، دستگیر شدند. نیروهای پلیس اعلام کردند: مداخله پلیس برای برقراری نظم ضروری بود. پلیس گفت که افسران پلیس مورد حمله تظاهرکنندگان قرار گرفته اند.

دانشجویان هلندی روز قبل چند چادر در محوطه دانشگاه برپا کردند. آنها در اعتراض به حملات اسرائیل به نوار غزه از مقامات دانشگاه خواستند تمامی روابط خود را با اسرائیل قطع کند. مدیریت دانشگاه و پلیس از تظاهرکنندگان خواسته بودند منطقه را ترک کنند. به گفته پلیس، برخی از تظاهرکنندگان سنگ و مواد آتش زا پرتاب کردند. پلیس این کمپ اعتراضی در پردیس روترسایلند را منحل و صبح با بیل سنگرها را شکست.

"رابرت دایکگراف"، وزیر آموزش هلند از اینکه پلیس مجبور به مداخله شد، ابراز تأسف کرد. وی در سخنانی در لاهه گفت: "دانشگاه ها مکان هایی برای بحث و گفتگو هستند." اعتراضات مجاز است، "اما آنها باید به گونه ای انجام شوند که برای همه امن باشد."

در برلین هم فعالان حامی فلسطین حیاط دانشگاه آزاد برلین را اشغال کردند. در اطلاعیه پلیس از فعالان خواسته شده است که به اشغال پایان داده و منطقه را تخلیه کنند. حدود 100 نفر صبح امروز در حیاط تئاتر دانشگاه در منطقه دهلم چادر برپا کردند. سپس دانشگاه اقدام سریع را اعلام کرد. یکی از سخنگویان گفت: "FU دستور تخلیه را صادر کرد و با پلیس تماس گرفت." پس از درخواست های مکرر برای پاکسازی منطقه، نیروهای پلیس شروع به حذف تک تک شرکت کنندگان کردند.

پس از این اشغال، دانشگاه در روز سه شنبه تا حدی تدریس را متوقف کرد. گونتر زیگلر، رئیس دانشگاه در بیانیه‌ای گفت: ما برای گفتگوی علمی در دسترس هستیم - اما نه به این شکل.

یک مقام این دانشگاه اعلام کرد: فعالان این کمپ اعتراضی در ساعات صبح سعی کردند به اتاق‌ها و سالن‌های سخنرانی در دانشگاه نفوذ کنند تا آنها را اشغال کنند.

اشغالگران حیاط تئاتر این دانشگاه خواستار همبستگی با مردم غزه شدند. برای این منظور در محوطه دانشگاه در منطقه دهلم نیز چادر برپا کردند. در یک سخنرانی آمده است: "ما دانشگاه آزاد برلین را اشغال می کنیم." این کار در راستای همبستگی با مردم فلسطین انجام می شود. اقدامات ارتش اسرائیل در غزه نیز از طرف دانشجویان معترض مورد انتقاد قرار گرفت. این گروه که به عنوان "ائتلاف دانشجویی برلین" عمل می کند، خواستار اشغال دانشگاه های آلمان و مقاومت دانشجویان در همبستگی با غزه شد.

چندین نفر نیز آئودی مکس را در دانشگاه لایپزیگ اشغال کرده اند. این دانشگاه اعلام کرد که 50 تا 60 متحصن درگیر بودند.

فعالان طرفدار فلسطین روز جمعه هم در دانشگاه هومبولت برلین تظاهرات کردند. حدود 150 نفر برای یک راهپیمایی ثبت نشده گرد هم آمدند. معترضان خواستار سالن سخنرانی به عنوان محل تجمع شدند که مدیریت دانشگاه به آن ها اجازه نداد. در نتیجه، پلیس 37 مورد رسیدگی به پرونده های احتمالی فتنه و مقاومت در برابر ماموران انتظامی را علیه معترضان آغاز کرد.

در بیانیه پلیس آمده است که خسارت مالی وارد شده است. این دانشگاه اتهامات کیفری ارائه کرده است. عملیات آموزشی در ساختمان های Rust، Silver و Holzlaube متوقف شده است.

در ETH زوریخ، هم چند ده دانشجو کمی قبل از ظهر برای تحصن در سالن ورودی تجمع کردند. سالن اصلی دانشگاه اشغال شده بود، گروهی به نام "دانشجویان برای فلسطین (زوریخ)" در اینستاگرام برای این اعتراضات فراخوان دادند. معترضان خواستار آن شدند که ETH زوریخ "موضعی روشن در مورد نسل کشی جاری در غزه" اتخاذ کند. این گروه همچنین از ETH خواست تا "بایکوت آکادمیک" موسسات و شرکت‌های اسرائیلی را که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، انجام دهد. بر این اساس این دانشگاه همچنین باید شفافیت ایجاد کند و هرگونه همکاری با سازمان های اسرائیلی را افشا کند.

پلیس این شهر به تظاهرکنندگان اولتیماتوم داد. سپس شروع به پاکسازی راهروی ورودی کرد. بعد از آن فقط چند نفر در راهروی ورودی ماندند.

اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه و رژیم صهیونیستی در سراسر اروپا گسترش یافته است، اما به اندازه ایالات متحده خشونت آمیز نیست. فعالان طرفدار فلسطین همچنین کمپ اعتراضی را در محوطه دانشگاه وین اتریش در محله قدیمی AKH برپا کردند. پلیس اتریش این تجمع را مشاهده کرد و در ابتدا دلیلی برای متفرق کردن آن ندید.

دانشجویان معترض آمریکایی خواهان پایان کمک به اسرائیل‌ هستند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اما چشمات ؛ حجت اشرف زاده
  • انحلال اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین در چندین شهر اروپایی
  • شیراز میزبان ۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • تالار حافظ شیراز میزبان۲۰۰ هنرمند گروه‌های کُر سراسر ایران می‌شود
  • بیش از ۱۰۰۰۰ فرهنگی حامی طرح اکرام در کرمانشاه وجود دارد
  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران