Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حریم خصوصی و اطلاعات شخصی یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی مجازی ما است و یکی از انتظاراتمان مطمئنا حفظ امنیت این موارد است. اما مثل این که دیگر قرار نیست این چنین باشد، زیرا گوگل سیاست جدیدی در پیش گرفته است.

گوگل خود به صورت واضح در یکی از بیانیه‌های خود گفته است که تعداد درخواست‌ها برای دسترسی به اطلاعات کاربران از سوی مقامات امنیتی روز به روز در حال افزایش است و این روند ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی گوگل اعلام کرده که سال گذشته میلادی اطلاعات بیشتر از ۱۶۰ هزار کاربر درخواست شده بود. به همین دلیل اکنون این شرکت سیاست جدیدی را در پیش گرفته است.

سیاست جدید گوگل

بر اساس جدیدترین خبر منتشر شده در فضای مجازی گوگل بر اساس سیاست جدید خود قرار است از این به بعد با دریافت مبلغ مشخصی اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران را به نیرو‌های پلیس بدهد. اکنون مدتی است که سازمان‌های مختلفی که اجرا کننده قانون هستند از گوگل درخواست‌های متعددی برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران می‌کنند. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته است که در صورت پرداخت هزینه مربوطه این اطلاعات را در اختیار سازمان‌های مذکور قرار دهد. هزینه‌های دریافتی برای احضاریه، استراق سمع و اجازه جست‌و‌جو به ترتیب ۴۵ دلار، ۶۰ دلار و ۲۴۵ دلار هستند. در واقع می‌توان این گونه برداشت که هزینه‌های اعلام شده در واقع برای جبران زحمات جمع‌آوری اطلاعات توسط این شرکت است.

بیشتر بخوانید: حمله سایبری به مدیرعامل اینستاگرام 

شرکت‌های دیگر که به اندازه گوگل عظیم و قدرتمند نیستند در صورت نیاز مجبور به ارائه اطلاعات کاربر خاطی به صورت رایگان به مقامات مربوطه هستند، اما گوگل به دلیل گسترده بودن ناحیه کاری خود می‌تواند بر اساس قانون از این سازمان‌ها در ازای انتشار اطلاعات کاربران هزینه دریافت کند.

نظر کاربران درباره سیاست گوگل

اکنون گروه‌های مختلفی به این مسئله واکنش نشان داده‌اند. عده‌ای به طور کامل درآمدزایی از اطلاعات کاربران را کاری قابل قبول می‌دانند و معتقدند گوگل نباید اصلا چنین سیاستی را برای ادامه مسیر خود اتخاد می‌کرد. گروه دیگری نیز وجود دارند که معتقدند بودن چنین هزینه‌ای می‌تواند به کم شدن جست‌وجو‌های سازمان‌ها کمتر شده و فقط در مواقع مورد نیاز به سمت آن بروند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت گوگل اطلاعات کاربران سازمان قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند

به گزارش صدای ایران از فارس؛ ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) هفتم اردیبهشت ماه با انتشار فیلمی از برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با اساتید حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا عنوان کرد: انتشار تصاویر تأسف‌بار از برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی، فاصله بین شعار و عمل در رفتار دولت آمریکا را در معرض قضاوت جهانی قرار داده است.


وی تصریح کرد: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند.


تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا این روز‌ها شاهد برگزاری اعتراضات و تجمعات دانشجویان در حمایت از مردم فلسطین و در مخالفت با سیاست‌های حمایتی آمریکا از رژیم صهیونیستی است.


تظاهرات اعتراضی در دانشگاه‌های کشور‌های دیگر از جمله فرانسه نیز برگزار شده است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر اخلاقی در خصوص حقوق بشر را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر درخصوص حقوق بشر را ندارند
  • کنعانی: آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • مقامات آمریکا شایستگی اظهارنظر در خصوص حقوق‌ بشر را ندارند+ فیلم
  • مقامات آمریکایی شایستگی اخلاقی اظهارنظر در خصوص حقوق‌بشر را ندارند
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • طراحی جدید یوتیوب پس از انتقاد‌های شدید از دسترس خارج شد
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند