Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مرجع تقلید عالم تشیع با صدور بیانیه‌ای در محکومیت اقدام به آتش زدن یک کتاب مرجع پزشکی، نوشت: کتاب‌های علوم طبیعی و پزشکی که به نیت کشف علل و معالیل پدیده‌ها نگاشته می‌شود از احترام کامل برخوردار است.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: حضرت آیت الله العظمی «جعفر سبحانی (دام عزه)» در پی آتش زدن کتاب پزشکی توسط یکی از کارشناسان حوزوی طب سنتی بیانیه ای صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم

در روایات از پیشوایان معصوم نقل شده است که فرموده اند: «اطلبو العلم ولو بالصین». مسلماً علمی که باید در صین آموخت، علوم دینی نیست، بلکه دانش هایی است مربوط به جهان آفرینش و سنت های خلقت که خداوند منان در نهاد موجودات قرار داده است.

بنابراین تلاش دانشمندان برای کشف ضوابط موجودات و علل و معالیل آنها، کاملاً محترم است هر چند که محتمل است که برخی از آنها ناصواب باشد. اما این تلاش های آمیخته با درست و نادرست سبب پیدایش یک رشته حقایق می گردد. بنابراین کتاب های علوم طبیعی و پزشکی که به نیت کشف علل و معالیل پدیده ها نگاشته می شود از احترام کامل برخوردار است. و هر نوع تعرض به آنها بر خلاف روح اسلام و دعوت اسلام به علم و دانش است. انتقاد از محتوا شیوه پسندایده ای است، اما تعرض نامعقول شیوه جاهلانه ای است که اتفاقاً در گذشته نیز بسیاری از کتابخانه ها بر اساس انگیزه های غلط طمعه حریق شده است.

بااحترام

جعفر سبحانی

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد رویداد ملی فهما فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما رویداد ملی فهما روزنامه فهما علم علوم پزشکی حوزه علمیه آیت الله سبحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۹۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد

ایسنا/مازندران رییس ستاد استانی آزمون‌های سراسری مازندران گفت: مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با رقابت بیش از ۳۸ هزار داوطلب در استان مازندران در سلامت کامل انجام شد.

دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران و رییس ستاد استانی با اشاره به این نکته که این تعداد از داوطلبان در پنج گروه آزمایشی شامل ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت می‌کنند، افزود: پنج هزار و ۲۸۸ داوطلب در گروه ریاضی فیزیک، ۱۰هزارو ۷۵۳  داوطلب در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۳۲ داوطلب در گروه علوم تجربی، هزار و ۷۱۰ داوطلب در گروه هنر و سه‌هزار و ۳۲۷ داوطلب در رشته زبان‌های خارجی شرکت کردند.

علی‌نژاد با تاکید بر این‌که با همت همه ارکان برگزاری آزمون، این رویداد به سلامت و بدون هیچ حاشیه‌ای در استان برگزار گردید، خاطرنشان کرد: از مجموع داوطلبان، تعداد ۲۴۴۱۷ داوطلب زن و ۱۴۰۹۳ داوطلب مرد بودند که در ۱۹ حوزه امتحانی و در ۱۷ شهرستان شامل: آمل، بابل، بابلسر،‌ بندپی شرقی،‌ بهشهر، تنکابن، جویبار، چالوس و نوشهر، رامسر، ساری، سوادکوه، قائم‌شهر، کلاردشت، محمودآباد، نکا و نور به رقابت پرداختند.

بازدید دکتر یوسف نوری استاندار جدید مازندران و دکتر سیدجلال موسوی خطیر معاون تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی از حوزه‌های برگزاری آزمون بابلسر و ساری، از دیگر نکات قابل اشاره در این آزمون بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، نتایج آزمون نوبت اول، براساس تقویم اعلامی سازمان سنجش، نیمه دوم خرداد ماه سال جاری اعلام خواهد شد. هم‎چنین بر اساس اعلام سازمان سنجش، نوبت دوم آزمون سراسری، ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار و نتیجه آن نیمه دوم مرداد ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد و داوطلبان پس از دریافت کارنامه نهایی، در همان زمان می‌توانند انتخاب رشته نمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری در خوزستان با امنیت کامل 
  • سخنان کامل حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی»
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • ۴۰ درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند
  • اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود