Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@22:38:16 GMT

نقش رسانه در تحقق گام دوم انقلاب زیرپوستی است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۱۲۶۴

نقش رسانه در تحقق گام دوم انقلاب زیرپوستی است

مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: نقش رسانه در تحقق اهداف انقلاب و همچنین بیانیه گام دوم نقشی زیرپوستی است و با آن‌چه که امروز رسانه‌ها با برجسته‌سازی آن می‌پردازند متفاوت است.

به گزارش خبرنگار حوزه رسانهگروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیام تیرانداز در نشست علمی رسانه‌ها و پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی که پیش از ظهر امروز در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: بخش مهمی از بیانیه گام دوم انقلاب به مأموریت رسانه‌ها مربوط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکلی که ما با آن مواجه هستیم این است که رسانه‌های ما نتوانستند به طور موثر در بهبود اهداف گام دوم انقلاب به کار گرفته شوند.

وی در ادامه به بیان علت‌العلل مشکلات رسانه‌ها در تحقق اهداف گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما این است که نگاه تصمیم‌گیران، ذی‌نفوذان جامعه و سیاست‌گذاران به رسانه تنها به‌عنوان یک بوق و ابزاری برای پروپاگاندای سیاسی است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به این مطلب که فهم کار رسانه‌ای امروز حداقل با کار تجربی امکان‌پذیر نیست، عنوان کرد: یکی از عواملی که نگاه رسانه به‌عنوان یک ابزار پروپاگاندا شده این است که ما نتوانستیم زندگی خبرنگاران را تأمین کنیم.

تیرانداز تصریح کرد: این موضوع باعث شده تا خبرنگاران ما به فساد کشیده شوند و در صورت پاک‌دستی در فعالیت‌هایشان پس از کسب تجربه و تخصص از رسانه خارج می‌شوند و این باعث شده رسانه عرصه غیرحرفه‌ای‌ها شود.

وی نشناختن مأموریت رسانه‌ای را مانع دوم ایفای نقش رسانه‌ها در تحقق اهداف گام دوم انقلاب دانست و گفت: در گذشته رسانه‌ها صرفاً پخش‌کننده بودند و در این میان همراهی مخاطبان قابل پیش‌بینی بود در حالی که امروز مخاطبان ما فعال بوده و خود می‌توانند در فرآیند اطلاع رسانی به ایفای نقش بپردازند.

تیرانداز اذعان کرد: مأموریت رسانه در نگاه انقلابی به‌عنوان ابزاری است که بتواند به رشد فکری منجر شود و قدرت کشف را به مخاطب بدهند. این موضوع با تفسیر غرب از رسانه متفاوت است و الگوبرداری از آنها نمی‌تواند برای ما کارگشا باشد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس اثرسنجی را از عوامل دیگری عنوان کرد که می‌تواند در اقدام موثر رسانه‌ها در تحقق اهداف انقلاب مانع ایجاد کند.

وی ادامه داد:  در باور عام رسانه در صورتی که اثر کارش را نبیند دلسرد می‌شود این موضوعی است که حتی در ارتباط با کار خبرنگاران هم صدق می‌کند.

تیرانداز اذعان کرد: نقش رسانه در تحقق اهداف انقلاب و همچنین بیانیه گام دوم نقشی زیرپوستی است و با آن‌چه که امروز رسانه‌ها با برجسته‌سازی آن می‌پردازند متفاوت است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به این مطلب که در حال حاضر شاخص‌های اثرسنجی ما کمی بوده و صرفاً به میزان بازدید و تیراژ بستگی دارد، گفت: ما امروز باید بتوانیم در بحث اثرسنجی رسانه‌ها از شاخص‌های جدید استفاده کرده و اجازه ندهیم کارکنانمان وارد فعالیت‌های شعاری شوند. ممکن است خبری از سوی رسانه‌های ما منتشر شود که بیش از ۱۰ میلیون بازدید داشته باشد اما این بدان معنی نیست که ما توانسته‌ایم اثر لازم را در ارتباط با آن پیام بگذاریم چه بسا این پیام اثرش خودزنی باشد.

وی در ادامه به اهمیت مخاطب شناسی اشاره کرد و گفت: ما باید به این موضوع توجه کنیم که طیف‌ها و گرایش‌های مختلف در مقابل یک پیام واحد تفسیر یکسان ندارند، به همین منظور ما می‌بایست دو اقدام مهم را انجام دهیم نخست این‌که ادبیات چگونه صحبت کردن را بدانیم و دیگر این‌که بتوانیم از جایی که مخاطب به صحنه نگاه می‌کند به بیان موضوع بپردازیم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در پایان گفت: رسانه‌های ما باید بتوانند در فعالیت‌های خود به گونه‌ای امیدوار کننده عمل کنند و عملیات‌های رسانه‌ای را به گونه‌ای به انجام برسانند که نقطه زن و اثرگذار باشند.

انتهای پیام/۴۱۰۵/

منبع: آنا

کلیدواژه: پیام تیرانداز بیانیه گام دوم مدیرعامل خبرگزاری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۱۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سروده‌ی افشین علا با تضمین مصرعی از غزل رهبر انقلاب

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، پس از انتشار کامل غزلی از رهبر معظم انقلاب، که بیت «تو را است معجزه در کف ز ساحران مهراس، عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز» در آستانه عملیات وعده صادق خوانده شده بود، افشین اعلا از شاعران برجسته کشورمان با تضمین مصرعی از شعر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، غزلی را سروده است که توسط رسانه نگار «رسانه وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب» منتشر شده است.

رسید مژده‌ به یاران ز پیر باده‌شناس
که گاه مستی و عیش است شکر و حمد و سپاس

چمن به مشک بیامیز و لاله روشن کن
به مژده‌ای که رسید از سلاله‌ی گل یاس

که انتقام شهیدان گرفت لشکر عشق
به شیوه‌ای که نمی‌یابمش مثال و قیاس

که کرد رخنه ز هر سو به سقف گنبد خصم
که بر فلاخن داوود ضربه زد ز اساس

چنان به گرز گران زد به کاسه‌ی سر دیو
که شد ز مغز تل‌آویو و غرب، هوش و حواس

که سوخت خرمن اهریمنان به آتش خشم
که دوخت بر تن ناپاک‌شان ز لرزه، لباس

نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس
رسید روشنی دیده بر یلان حماس

حدیث دولت صهیون و ملک ایران است
حکایت علف هرزه و حکایت داس

دلا عنان به امین ده که قبل واقعه گفت:
"توراست معجزه در کف، ز ساحران مهراس!"

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228278 برچسب‌ها رهبر معظم انقلاب شعر و ادبیات

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • (ویدئو) خنده‌های زیرپوستی عباس جدیدی هنگام سخنرانی علیرضا دبیر
  • تحقق تمدن نوین اسلامی در مسیر آموزش و پرورش قرار دارد
  • نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود
  • در معرفی انقلاب به جهانیان ضعیف عمل کردیم
  • برخی به دنبال فراموش شدن امام خمینی(ره) هستند
  • ابرپروژه سد و نیروگاه «اومااویا» نمونه توان صنعت فنی و مهندسی کشور است
  • سروده‌ افشین علا با تضمین مصرعی از غزل رهبر انقلاب
  • سروده‌ی افشین علا با تضمین مصرعی از غزل رهبر انقلاب