Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته برای دیدار با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا عازم واشنگتن شد. پیشتر مایک پنس معاون اول ترامپ از نتانیاهو و بنی گانتس رییس حزب ائتلافی آبی سفید رژیم صهیونیستی برای حضور در جلسه ای با موضوع رونمایی از معامله قرن در کاخ سفید دعوت کرده بود.

بارها ارائه طرح صلح خاورمیانه به علت عدم ثبات سیاسی در سرزمین های اشغالی به تعویق افتاده بود اما اکنون در برهه ای که نتانیاهو و ترامپ در شرایط بغرنج به سر می برند، دولت آمریکا برای رونمایی از این طرح جنجالی اعلام آمادگی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهوری آمریکا با معضل بزرگ استیضاح و فشار حداکثری دموکرات ها به وی بخاطر سوء استفاده او از قدرت، روبرو است و از سوی دیگر نخست وزیر رژیم صهیونیستی با مشکل پرونده های فساد مالی و عدم توانایی برای تشکیل کابینه در دو دوره متوالی مواجه بوده است.  

همزمانی بحران های داخل آمریکا و اسرائیل با زمان رونمایی از معامله قرن ابهاماتی را در مورد اهداف پشت پرده آن به وجود آورده است. کارشناسان معتقدند که افشای طرح معامله قرن در بحبوحه کمپین های انتخاباتی آمریکایی ها و صهیونیست ها برای بهره بردای سیاسی رهبران آنها است.

صابر گل عنبری کارشناس و پژوهشگر مسائل بین الملل مهمترین هدف رونمایی از طرح دولت آمریکا را تاثیرگذاری در انتخابات ماه مارس (اسفند) پارلمان اسرائیل دانست و گفت: ترامپ گمان می‌کند این طرح برگ برنده ای است تا نتانیاهو اکثریت آرای حزب لیکود و راستگرایان افراطی را در انتخابات پارلمانی بدون هیچ مشکلی کسب کند.

این درحالی است که آویگدور لیبرمن رهبر حزب اسرائیل خانه ما و فردی که رسانه ها از او به عنوان مهره تعیین کننده در انتخابات یاد می کنند، رونمایی طرح صلح توسط ترامپ ۵ هفته پیش از انتخابات را بسیار مشکوک خواند.

گل عنبری معتقد است که تغییرات بسیاری در جزئیات معامله قرن به وجود آمده که بتواند خواسته های جامعه راست گرای اسرائیل و حامیان انتخاباتی نتانیاهو را برآورده و آنها را برای رای دادن به حزب لیکود ترغیب کند.

صابر گل عنبری در نشستهای کارگاه دانش افزایی مطالعات فلسطین در دانشکده مطالعات جهان اردیبشهت ۹۶

وی افزود: این طرح پیشتر به صورتی بود که در کنار امتیازات کلان به اسرائیلی ها حداقل امتیازاتی را برای فلسطینی ها قائل بود اما تصمیم ترامپ برای رونمایی از طرح پیش از انتخابات اسرائیل نشان از تغییرات اساسی در این طرح (معامله قرن) در راستای بهره برداری انتخاباتی نتانیاهو دارد.

همزمان با دیدار گانتس و نتانیاهو با ترامپ برای رونمایی از معامله قرن، روز سه شنبه قرار بود پارلمان رژیم صهیونیستی تشکیل کمیته ای در راستای رد درخواست مصونیت قضایی نتانیاهو را به رای بگذارند درحالیکه حزب آبی سفید توانسته رای اکثریت پارلمان را برای رد درخواست نتانیاهو به دست آورد. گل عنبری اشاره کرد: نتانیاهو از این مساله برای انحراف افکار در این زمینه استفاده می کند.  

تیم مذاکره کننده صلح ترامپ چندین بار در سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که واشنگتن برای رونمایی از طرح صلح خاورمیانه منتظر تشکیل دولت اسرائیل می ماند.

گل عنبری با اشاره به اینکه معامله قرن یک طرح کاملا یک طرفه به نفع صهیونیست ها و برای فیصله دادن به قضیه فلسطین است، اظهار کرد: آمریکا بدون هیچ گونه مذاکره و نظرخواهی از طرف فلسطینی تلاش دارد تا این طرح را بر فلسطینی ها تحمیل کند.

وی همچنین به موضوع روند استیضاح رییس جمهور آمریکا و بهره برداری های انتخاباتی وی از موضوع معامله قرن نیز اشاره کرد و گفت: ترامپ می خواهد نگاه ها را به سوی این موضوع منحرف کند تا مقدار زیادی از فشار روند استیضاح بکاهد هرچند ترکیب مجلس سنای آمریکا (اکثریت جمهوریخواه) به نحوی است که برکناری ترامپ بعید به نظر می رسد.

معامله قرن زمینه ای برای جنگ آخرالزمانی

اسماعیل شفیعی سروستانی پژوهشگر حوزه مهدویت، اما از منظر ایدئولوژیک به ارتباط رونمایی از معامله قرن با انتخابات آمریکا و استیضاح ترامپ و فشار بسیار زیاد بر روی رییس جمهوری آمریکا اشاره می کند . او معتقد است: چون ترامپ با سرمایه ها و حمایت های بزرگ یهودیان، رییس جمهوری آمریکا شده است باید به نوعی دین خود را ادا کند. مخصوصا در ماجرای انتخاب او (به عنوان رییس جمهور آمریکا) شلدون ادلسون میلیاردر معروف صهیونیست از ترامپ حمایت می کرد و ترامپ قول داده بود تا امتیازات زیادی را برای رژیم اشغالگر قدس از جمله انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم (قدس) تدارک ببیند.

اسماعیل شفیعی سروستانی پژوهشگر حوزه مهدویت

آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته سفارت خود را رسما از تل آویو به قدس انتقال داد و قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت که این اقدام با موجی از خشم کشورهای مسلمان و عربی روبرو شد.

رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۱۹۶۷ با اعراب بخش عمده ای از قدس را به اشغال خود در آورد و اکنون در جزئیات افشا شده در معامله قرن شاهد هستیم که حاکمیت کل این شهر به دست صهیونیست ها سپرده می شود.

شفیعی معتقد است که حمایت ایالات متحده آمریکا و انگلیس که دیدگاه صهیونیسم مسیحی دارند از رژیم اشغالگر قدس به جای جنبه سیاسی و اقتصادی بیشتر جنبه ایدئولوژیک دارد. به گفته او، مسیحیت صهیونیسم وجهه کلامی و الهیاتی به ایده صهیونیسم داده است و شامل حمایت از اسرائیلی ها و زمینه سازی برای ظهور مسیح است.   

سارا سندرز سخنگوی وقت کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۹ به تلویزیون مسیحی اوانجلیست سی بی ان در اظهار نظر عجیبی گفته بود که ترامپ به خواست خدا رییس جمهوری آمریکا شده است.

شفیعی افزود: "جمعیت بزرگی به نام اوانجلیست ها که صاحبان بیشترین و بزرگترین کلیساها در ایالات متحده آمریکا هستند از طریق هزاران رسانه و مبلغ تبلیغ تشکیل دولت اسرائیلی در فلسطین را می کنند. آنها تاسیس دولت بزرگ اسرائیلی را زمینه ساز و پیش نیاز ظهور مسیح و آخرالزمان تعریف می کنند.

این پژوهشگر حوزه مهدویت از علائم آخرالزمان و فراهم کردن زمینه ظهور مسیح از دیدگاه صهیونیسم به تخریب مسجدالاقصی و ساخت یک معبد توسط صهیونیست ها به جای آن اشاره کرد. مدت طولانی است که نیروهای نظامی صهیونیست با حضور گسترده نمازگزاران فلسطینی در صحن مسجدالاقصی مقابله می کنند و به نحوی حضور آنها در بخش هایی از این مجموعه را محدود کرده اند.

شفیعی معامله قرن را یک مرحله پیش از تاسیس "دولت جهانی" از دیدگاه صهیونیسم مطرح کرد و ادامه داد: تا اینجا یهودیت و مسیحیت صهیونیستی چند گام بزرگ را برداشته اند اول اینکه یهودیان را به سرزمین های اشغالی منتقل و دولت اسرائیلی را تشکیل داده اما هنوز بیت المقدس کامل در اختیار آنها قرار نگرفته است.

سال گذشته گزارش هایی در مورد احداث جاده ای با عنوان "جاده آپارتاید" در حوالی شهر قدس منتشر شد. این جاده به دو قسمت تقسیم می شود که یک قسمت آن دسترسی به شهر قدس ندارد. طراحی آن به صورتی است که محدود به بخش شرقی و جنوبی این شهر می شود و برای خودروهای فلسطینی ها در نظر گرفته شده که اجازه ورود به قدس را ندارند.

پارلمان رژیم صهیونیستی همچنین سال ۲۰۱۸ با تصویب قانون نژادپرستانه و جنجالی دولت- ملت یهود موجب شدند تا فلسطینی ها جزو شهروندان درجه دو در سرزمین های اشغالی باشند.

شفیعی همچنین اعتقاد دارد: از این پس با معامله قرن مرحله جدیدی آغاز می شود که در این مرحله بیت المقدس به تصرف کامل صهیونیست ها در می آید و می توانند معبد سلیمان در دیدگاه مسیحیت صهیونیسم را نیز بسازند. همچنین شیطان پرستان می توانند در آنجا متمرکز شوند و بتوانند طی یک جنگ بزرگ و فراگیر خودشان را از دست مسلمانان خارج کرده و زمینه دولت جهانی را به وجود آورند.

شفیعی همچنین در مورد حمایت اوانجلیست های افراطی از جریان صهیونیسم گفت: از سال ۱۹۶۷ آرام آرام هواداران این ایدئولوژی (صهیونیسم) و مبلغان بزرگ از مسیر فعالیت های تبلیغاتی وارد عرصه سیاسی شدند. از زمان رییس جمهوری جیمی کارتر به بعد کاخ سفید را اشغال کردند و روسای جمهور آمریکا از این پس خواه ناخواه عامل اجرای مرحله به مرحله این قضیه هستند.

وی ادامه داد: در این مرحله ترامپ را باید به عنوان یکی از متعهدانی شناخت که بر حسب این ایدئولوژی می رود تا زمینه تثبیت دولت بزرگ اسرائیلی و حذف مخالفان را موجب شود و مقدمات جنگ بزرگ آرماگدون (آخرالزمانی) را فراهم کند. راز یکی از مباحث اصلی و پافشاری ترامپ علیه ایران و شیعیان و دامن زدن به جنگ علیه مسلمانان و مستضعفان این است که می خواهد بر اثر فشار مبلغان بزرگ انجیلی آمریکا و قولی که به صهیونیست ها داده جنگ آرماگدون را راه اندازی کند.

برچسب‌ها معامله قرن دونالد ترامپ اسرائیل بنیامین نتانیاهو پروندهٔ خبری داستان معامله قرن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معامله قرن دونالد ترامپ اسرائیل بنیامین نتانیاهو دونالد ترامپ معامله قرن دونالد ترامپ اسرائیل بنیامین نتانیاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۲۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد
  • تصاویر آخرالزمانی از گردباد ویرانگر در آمریکا | ویدئو
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • عربده کشی نتانیاهو برای دادگاه لاهه
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • وضعیت آخرالزمانی دانشگاه‌های آمریکا +عکس و فیلم
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟