Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در یک صد و دهمین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اظهار کرد: ماموریت مهم دانشگاه‌های علوم پزشکی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده و یکی از ۱۰ امور مهم در سازمان برنامه بودجه است که منابع در آن تقسیم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور کلی امور اجتماعی و رفاهی، امور آموزش و پژوهش، دفاعی و امنیتی چهار حوزه‌ای هستند که بودجه دولت در آن‌ها تقسیم می‌شود.

نوبخت با اشاره به مباحث بودجه‌ای طرح تحول سلامت اظهار کرد: دومین سال شرایط تحریمی را پشت سر می‌گذاریم، باید توجه داشت که سال نخست تحریم می‌توان از ذخایر استفاده کرد، اما در سال دوم تحریم منابع محدودتر خواهد بود؛ ضمن اینکه فشار بدخواهان بیشتر می‌شود. همچنین باید دانست که از نظر بودجه‌ای پرداخت مهمی در پایان بهمن و ابتدای اسفند خواهیم داشت، اما با مذاکره وزیر اقتصاد و خزانه داری توانستیم از نظر مالی مدیریت داشته باشیم و برای پرداخت‌ها به ویژه برای دانشگاه‌های وزارت علوم و علوم پزشکی مشکلی نخواهیم داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: ما با همه سختی‌ها سال دوم تحریم را پشت سر خواهیم گذاشت و تمام اصول بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۹ در تمام مراحل کمیسیون تلفیق باقی مانده است، در حالی که دوستان فکر می‌کردند می‌توانند در حوزه‌هایی تقلیل بودجه‌ای داشته باشند.

نوبخت با بیان اینکه نیازهای ارزی کشور در حوزه کالاهای اساسی به ویژه دارو و تجهیزات پزشکی تامین خواهیم کرد، گفت: البته باید توجه داشت منابع ما نسبت به آنچه که در بودجه ۴۴۸ هزار میلیارد تومانی در قانون تصویب شده بود، به ۳۸۶ هزار میلیارد تومان تقلیل پیدا کرد و ما بودجه با این رقم تقدیم مجلس کردیم،گرچه دستگا‌ه‌ها تخصیص را با ۴۴۸ میلیارد تومان در نظر می‌گیرند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: ماموریت ویژه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، اجرای طرح تحول نظام سلامت است و این طرح از ماموریت‌های ویژه دولت‌های یازدهم و دوازدهم است.

نوبخت گفت: از نظر بودجه، مخارج به صورت هزینه ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا همان عمرانی است، البته تملک دارایی‌های مالی شامل اوراق صادر شده در سنوات گذشته است که در هر ماه و هر سال که سر رسید آن باشد، اوراق را بازخرید می‌کنیم. امسال ۳۲ هزار میلیارد تومان اوراقی که پارسال و سال‌های گذشته، منتشر شده بود را خریداری کردیم.

او ادامه داد: بر اساس گزارش عملکرد ۱۰ ماهه ۹۸، حدود ۳۳ درصد پرداختی‌های جاری انسانی، نسبت به سال گذشته، افزایش پیدا کرده است. ما برای سال آینده ۲۰ درصد افزایش حقوق، برای اینکه در شرایط سخت همکاران ما با توجه به امور معیشتی زندگی شان دچار مشکل نشوند و بخشی از کاهش قدرت خرید آن‌ها را جبران کنیم، بیش از ۳۳ درصد افزایش پرداختی‌های جاری انسانی داشتیم که البته این رقم در ۱۰ ماه امسال، ۴۲ درصد بوده است. اجرای طرح تحول نظام سلامت، ماموریت ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: ماموریت ویژه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، اجرای طرح تحول نظام سلامت است.

معاون رییس جمهور افزود: علاوه بر پرداخت حقوق‌ها پرداخت بازنشستگان در دستور کار قرار گرفت؛ البته ماه گذشته باخبر شدم که بخشی از پاداش بازنشستگان وزارت بهداشت از مرداد ۹۷ پرداخت نشده است. بنابراین مقرر شد تا ۲ روز آینده از خزانه کل کشور، بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان پاداش بازنشستگان، به حساب دانشگاه‌ها پرداخت شود.

نوبخت بیان کرد: تمام تلاش ما پرداخت هزینه‌های جاری برای حقوق کارکنان دولت بود که نسبت به سال گذشته، بیش از ۳۳ درصد افزایش پیدا کرده است. در جلسه هیئت دولت تصمیم گرفتیم که عیدی و پاداش کارکنان دولت، به مبلغ یک میلیون و دویست هزار تومان پایان بهمن واریز شود. با همه کمبودها، تلاش ما این است که از این بخش، غفلت نکنیم. افتتاح بزرگراه همت- کرج تا پایان سال ۹۸ نوبخت با اشاره به افتتاح آزادراه تهران- شمال بیان کرد: در دهه فجر شاهد افتتاح یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی کشور با بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه خواهیم بود. از سال ۷۵ پروژه ساخت آزادراه تهران شمال آغاز شده بود. تا سال ۹۳ کل پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود ۱۷ درصد بود اما اکنون این پروژه در حال افتتاح است و با بهره برداری از این پروژه، مسیر تهران- چالوس ۱۷ کیلومتر کوتاه می‌شود.

او تصریح کرد: با همه کمبود‌ها تلاش می‌کنیم علاوه بر پرداخت حقوق کارکنان دولت اعتبارات طرح‌های عمرانی و زیربنایی که موجب آسایش و رفاه مردم می‌شود، تامین شود.

نوبخت از بهره برداری بزرگراه همت -کرج تا پایان امسال خبر داد و گفت: با افتتاح این بزرگراه دسترسی مردم به مسیر چالوس کوتاه می‌شود البته تنها مسیر دسترسی به کرج از این راه نبود و رانندگان می‌توانند از آزادگان مستقیم وارد این مسیر شوند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: در چند سال گذشته ۵ استان کشور از جمله همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گیلان و مسیر جدید تبریز به شبکه سراسری ریلی وصل شده است. پرداخت ۵ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به تامین اجتماعی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جمع خبرنگاران گفت: ما هر سال آنچه که بودجه برای سازمان بیمه سلامت در نظر می‌گیرد را به طور صد در صدی پرداخت می‌کنیم. در برخی از سال‌ها این بودجه تا ۱۱۰ درصد پرداخت شده تا خدمات سلامت بهتر ارائه شود.   نوبخت با اشاره به بدهی سازمان تامین اجتماعی به دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز درمانی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در یکی دو سال گذشته در پرداخت بدهی‌های خود دچار مشکل شده بود و عدم تادیه بدهی‌ها باعث شد سازمان بیمه سلامت هم به رغم آنکه همه منابع خود را دریافت کرده بود باز هم به منابع نیاز پیدا می‌کرد، بنابراین تصمیم گرفتیم به سازمان تامین اجتماعی که از دولت مطالباتی داشت کمک کنیم. بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان از مطالبات تامین اجتماعی از دولت را از طریق اوراق مالی تامین کردیم و پرداخت این رقم مشروط به آن شد که ۳ هزار میلیارد تومان آن به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شود.   او اظهار کرد: به نظر می‌رسد با پرداخت بخشی از بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی، مشکلات در حوزه سلامت تا حدی تقلیل پیدا کند.   رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: ما با هر تقسیم بودجه‌ای باید منابع آن را جدا در نظر بگیریم.  با نیروی انتظامی و وزارت راه توافق کرده‌ایم تا اگر به سبب اقدامات و برنامه‌ها شاهد کاهش مرگ و میر حوادث جاده‌ای باشیم بودجه آن‌ها را در راستای تامین نیاز‌ها و تجهیزات افزایش دهیم.   نوبخت گفت: در حوزه بهداشت و درمان طرح تحول سلامت را دنبال می‌کنیم که در سال آینده یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه به آن تخصیص داده ایم که امیدواریم با مدیریت وزیر بهداشت بتوانیم از نظر بالا رفتن سطح بهداشت و درمان و کاهش مرگ و میر خدمات بهتری ارائه دهیم.   او درباره بودجه دانشگاه‌های وزارت علوم گفت: تخصیص بودجه دانشگاه‌های علوم پزشکی به طور صد در صدی است و به دنبال حل مشکلات دانشگاه‌های علوم پزشکی هم هستیم.       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام دلفان امروز چهارشنبه در جلسه بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی لرستان هشت پروژه در دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان داشته است، اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد بوده که ابتدا ۲۳ درصد پیشرفت داشت که الان پیشرفت فیزیکی آن به ۶۵ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۵۱۵ تخت به ۶۱۱ تخت رسیده است، افزود: اگر پرداخت اعتبار این بیمارستان به همین روال باشد، سال آینده افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بیمارستان «رازی» کوهدشت نیز ۵۵ درصد پیشرفت داشته که اعتبارات آن تأمین نشده است، ادامه داد: اگر اعتبار آن اختصاص پیدا می‌کرد، روند پیشرفت آن بیشتر می‌شد.

دلفان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات این بیمارستان باید از سوی سازمان مدیریت و بخشی هم توسط وزارت بهداشت تأمین می‌شد، گفت: سازمان مدیریت نتوانسته سهم خودش را عملیاتی کند.

وی با بیان اینکه بیمارستان «گهر» دورود نیز ۲۵۶ تخت دارد و ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: سه پروژه دیگر سفر دولت شامل درمانگاه «بزنوید»، «چمن سلطان» و امامزاده «محمدحسن» تکمیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، افزود: همچنین زایشگاه خرم‌آباد که جز مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان بوده نیز عملیاتی و تکمیل شده است.

کد خبر 6087655

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟