Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-08@02:31:15 GMT

پیش بینی تحقق 100 درصدی بودجه سال 98 شهرداری مشهد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۶۶۱۲

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدرضا کلائی در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران گفت: امسال انبساط شدیدی در بودجه داشتیم، در حالی که تحقق بودجه ما در سال گذشته بالای 100 درصد بود، امسال امیدواریم بتوانیم 100 درصد بودجه سال 98 را نیز محقق کنیم.

وی با بیان این که تا یک ماه و نیم آینده تعداد دیگری از پروژه‌ عمرانی به بهره ‌برداری خواهد رسید، اظهارکرد: پروژه چپ‌گرد شهید ناصری و تقاطع غیر همسطح ابوطالب شمالی بخشی از این پروژه ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص نوسازی تاکسی های فرسوده نیز تصریح کرد: در رابطه با پروژه نوسازی ناوگان تاکسی‌رانی نیز در روزهای آینده به جمع‌بندی خواهیم رسید.

کلائی با اشاره به این که طبق برنامه زمان‌بندی دستگاه حفار TBM تونل خط سه قطار شهری مشهد تا پایان بهمن باید به پایانه امام رضا(ع) می رسد گفت: خوشبختانه با تلاش های انجام شده حفاری 5.2 کیلومتر هسته مرکزی علی‌رغم سختی، 5 تا 6 روز دیگر به اتمام خواهد رسید و دستگاه حفار به پایانه امام رضا(ع) می رسد، سپس در چند ماه آینده به سمت خیابان سیدی حرکت خواهد کرد.

شهردار مشهد ادامه داد: پروژه دیگری که در دست انجام است جاده شهرک صنعتی است که در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید، همچنین پروژه 75 متری رضویه و ساماندهی آن نیز که طبق زمانبندی 6 ماه دیگر فرصت دارد ظرف دو ماه آینده آماده بهره برداری خواهد بود.

وی با بیان این که زیرساخت‌‎ها و مصوبات بخشی از پروژه‌ها نیز انجام شده و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد، اضافه کرد: بر این اساس آمادگی آغاز پروژه تقاطع غیر همسطح مصلی را ظرف 10 روز آینده داریم، همچنین عملیات اجرایی پارکینگ همت و پارکینگ میدان شهدا نیز در بهمن آغاز خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده درحوزه زیارت نیز اظهارکرد: امسال با مدیریت استان، آستان قدس رضوی و دستگاه‌های استانی و شهری درباره دو موضوع حمل و نقل و هوشمندسازی در استفاده از خدمات مذاکرات مفصلی انجام داده ایم، این دو بحث در بودجه مستتر است و امسال هم افزایش جدی داشته است.

کلایی در خصوص بسته شدن زیرگذر حرم، روی عبور خودروهای شخصی هم گفت: این طرح شامل ترافیک هسته مرکزی شهر می‌شود که هنوز نهایی نشده است و محدودیت‌ها شاید به گونه‌ای باشد که ترافیک عبوری شخصی از محدوده پیرامون حرم مطهر و زیرگذر اتفاق نیفتد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امام رضا بودجه حرم مطهر شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود

رضا داودی، مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در راستای حل مشکلات آب در شهر جوانرود با بیان اینکه پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود با پیشرفت ۹۵ درصدی در حال تکمیل است، گفت : این پروژه با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در حال اجرا است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی قابل توجه این پروژه اعلام کرد: تاکنون کار‌های خوبی در پروژه از جمله اجرای ۱۲ کیلومتر لوله‌گذاری، با لوله ۳۱۵ پلی اتیلن، متصل کردن خط برق، تجهیز چاه و ساخت ۲۲ باب حوضچه تا مخزن صادق‌آباد، انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: با بهره‌برداری از این پروژه از تنش آبی شهر جوانرود کاسته و چندین روستای شهرستان روانسر هم از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

وی گفت: عملیات اجرایی این پروژه از نیمه دوم سال گذشته توسط شرکت آبفا استان کرمانشاه آغاز و علی‌رقم وجود بارش‌ها به ویژه در ابتدای سال‌جاری پروژه به مراحل پایانی خود رسیده است.

داودی درخصوص اقدامات انجام شده توسط شرکت آبفا در سال گذشته در این شهرستان، گفت: ۳۸۸ فقره انشعاب آب شهری، ۳۶۰ فقره انشعاب آب روستایی و ۴۴۸ فقره انشعاب فاضلاب شهری واگذار شده و ۳۱۴ فقره کنتور خراب مشترکین در شهر و روستا‌های جوانرود تعویض شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه یادآور شد: در سال گذشته هزار و ۷۰۵ متر شبکه فاضلاب و ۳۵ هزار و ۱۲۵ متر لوله‌گذاری در سطح شهر جوانرود و روستا‌های تابعه اجرا شده است.

داودی خاطرنشان کرد: برای اجرای شبکه فاضلاب از لوله‌های پلی‌اتیلن در سایز‌های ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی‌متر استفاده شده که برای متصل کردن لوله‌ها به یکدیگر در جهت هدایت مسیر فاضلاب، ۲۹ باب منهول سایز ۱۰۰۰ میلی‌متری ساخته شده است.

وی افزود: در راستای تأمین و حفظ بهداشت آب شرب شهری و روستایی در جوانرود، سال گذشته ۲۶ هزار و ۲۷۲ مورد کلرسنجی از منابع، مخازن و شبکه توزیع آب انجام و هزار و ۳۹۴ مورد آزمایشات میکروبیولوژی و ۳۶۱ مورد استانداردسازی انشعابات آب و فاضلاب هم انجام شده است.

داودی تصریح کرد: رفع حوادث و اتفاقات شبکه‌های آب و فاضلاب به تعداد هزار و ۹۲۶ مورد در سطح شهر جوانرود و شروینه، هزار و ۱۱۷ مورد رفع حوادث آب در سطح روستا‌های تحت پوشش، شست و شو و لایروبی شبکه‌های مدرن و سنتی فاضلاب به طول ۵۵ کیلومتر و ۴۶۱ مورد احداث، لایروبی، هم سطح سازی و تعویض دریچه‌های منهول فاضلاب از دیگر اقدامات انجام شده توسط شرکت آب و فاضلاب در سال گذشته در شهرستان جوانرود بوده است.

وی با اشاره به شست‌و‌شو و گند‌زدایی ۳۳ باب مخزن و شست‌و‌شوی ۷۲ کیلومتر از شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب در سطح شهر‌های جوانرود، شروینه و روستا‌های تحت پوشش، یادآور شد: با توجه به ضرورت شستشوی سالانه مخازن ذخیره آب شرب و شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال با هدف ارتقای کیفیت آب شرب، در زمان‌بندی‌های مشخص اقدامات لازم انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه گفت: برای جلوگیری از هدررفت آب ۸۷ هزار و ۹۳۰ متر از خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع، ۴هزار و ۲۹۰ فقره انشعاب نشت‌یابی شده و ۷۰ مورد تعمیرات دوره‌ای و اضطراری در ایستگاه‌های پمپاژ و منابع تأمین آب در سطح شهرستان انجام شده است.

داودی عنوان کرد: طول خطوط انتقال آب در این شهرستان ۴۰ کیلومتر، طول شبکه توزیع آب در سطح شهرستان (جوانرود، شروینه و روستا‌های تحت پوشش) ۲۸۸ کیلومتر، طول خطوط انتقال فاضلاب ۳.۸ کیلومتر و طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۹۶ کیلومتر است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بهسازی پسماند تموشل
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • حجاج بیت الله الحرام از هفته آینده به حج اعزام می‌شوند
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟