Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران عضو هیئت علمی گروه ویروس شناسی دانشگاه مازندران معتقد است: تلف شدن ۴۰۰۰ پرنده بر اثر ویروس نمی‌تواند در آن واحد رخ دهد چراکه تلف شدن پرندگان بر اثر ویروس به دوره و زمان نیاز دارد.

فاطمه رودباری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اگر آنفلوآنزا یا نیوکاسل در بین پرندگان شایع شود باید در هوای بسته رخ دهد، اظهار کرد: وقتی پرندگان در هوای بسته باشند شیوع آنفلوانزا از طریق تنفس به آن‌ها منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: پرندگان تلف شده در هوای آزاد بودند و  بیماری آنفلوانزا یا نیوکاسل در بین این پرندگان غیر ممکن است.
عضو هیئت علمی گروه ویروس شناسی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه حیوانات تلف شده  از نظر ویروس شناسی و سم  خیلی راحت  قابل تشخیص هستند، گفت: پاشیدن دانه‌های سمی از طرف شکارچیان، آلودگی آب‌ها و وارد شدن آب فاضلاب در تالاب‌ها از عواملی هستند که در تلف شدن پرندگان دور از انتظار نیست.
رودباری خاطرنشان کرد: وقتی موجود، موجودی بیرونی است باید خودش و محیط آن بررسی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مرگ پرندگان در میانکاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۷۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره

ایسنا/ایلام رئیس دامپزشکی شهرستان بدره از انجام واکسیناسیون ۴ هزار و ۶۲۵ راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره طی اردوی جهادی خبر داد.

آبله گوسفند و بز یک بیماری ویروسی عفونی نشخوارکننده کوچک است. این بیماری با شدت متوسط در گله‌های داشتی در مناطق اندمیک دیده شده اما عموما در بره و بزغاله که به تازگی به دنیا آمده‌اند کشنده است. ضرر اقتصادی ناشی از کاهش تولید شیر، آسیب به تولید چرم و چشم و دیگر ضررهای تولیدی از جمله‌ی آن است. همچنین این بیماری خرید و فروش دام سبک را کاهش داده و باعث کاهش زاد و ولد و جمعیت در آن مناطق می‌شوند.

«بهمن محمدی» به ایسنا اظهار کرد: رزمایش جهادی دامپزشکی طی فروردین ماه در منطقه زرانگوش بدره برگزار شده است.

وی گفت: در این طرح چهار هزار و ۶۲۵  راس دام علیه بیماری آبله گوسفندی، ۴۰۰ راس علیه بیماری آبله بزی، ۷۴۳ رأس علیه بیماری بروسلوز بز و بزغاله واکسینه شده‌اند.

رئیس دامپزشکی بدره تصریح کرد: مشاوره‌های بهداشتی و معاینه رایگان در دام‌های بازدید شده انجام  گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۷ روز آینده
  • هوای گرم و آفتابی تا نیمه هفته در مازندران