Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:02:51 GMT

انگلیس از مسافران چینی خواست که در قرنطینه باشند

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۸۷۵۶۰

انگلیس از مسافران چینی خواست که در قرنطینه باشند

در حالی که مقام‌های وزارت بهداشت انگلیس به دنبال شناسایی ۲ هزار مسافری هستند که از دسامبر گذشته (اذر و دی ) وارد این کشور شده‌اند «مت هنکوک» روز دوشنبه در نشست فوق‌العاده مجلس عوام انگلیس تصریح کرد که حتی اگر علائم بیماری کرونا مشاهده نشود، احتمال ابتلا به این بیماری از سوی مسافران چین بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها حاکی است که انگلیس تا کنون ۵۴۰ نفر از این افراد را شناسایی کرده است. 

وزیر بهداشت انگلیس خطاب به باقی مسافران هشدار داد؛ اگر دچار تنگی نفس شدید بلافاصله با پزشک تماس گرفته و آنها را از علائم خود مطلع کنید. همچنین «تازمانی که به شما مشورت تخصصی ارائه نشده، محل سکونت خود را ترک نکنید.»

این سیاستمدار انگلیسی اضافه کرد که وزارت امور خارجه در تلاش است تا اتباع انگلیسی گرفتار شده در چین را به این کشور منتقل کند.

وی افزود که تدابیر بهداشتی برای بازگشت این افراد در انگلیس در نظر گرفته شده است.

گزارش ها حاکیست که حدود ۳۰۰ تن از اتباع انگلیسی با توجه به مسدود بودن شبکه‌های حمل و نقل در چین گرفتار شده اند. برخی از کشورهای همسایه چین تدابیری را برای خروج اتباع خود صورت داده اما سایر کشورها همچنان با مشکل جدی مواجه هستند. 

شهر ووهان مرکز استان ۱۱ میلیون نفری هوبی در مرکز چین کانون شیوع کرونا شناسایی شده است. دولت از چند روز پیش این شهر و ۱۷ شهر دیگر را با هدف کنترل شیوع کرونا به سایر شهرهای چین قرنطینه کرد اما نگرانی ها از آنچا افزایش یافته است که حدود نیمی از جمعیت ۱۱ میلیون نفری ووهان قبل از قرنطینه شهر و به مناسبت تعطیلات عید بهار چین این شهر را ترک کرده اند که ممکن است عامل شیوع ویروس در سراسر کشور و حتی جهان باشند.

آمارها حاکی است تا صبح امروز دوشنبه دو هزار و ۷۶۱ تن در چین و ۳۷ نفر در ۱۲ کشور دیگر به این ویروس مبتلا شده اند این ویروس همچنین تا کنون جان نزدیک به ۸۰ تن را گرفته است؛ ۵۱ تن هم درمان شده اند بیش از دو هزار تن از مبتلایان، ساکن شهر ووهان و استان هوبی هستند که گفته می شود دستکم حال ۳۲۰ تن آنها وخیم است.

تاکنون در انگلیس ۷۳ نفر مظنون به ابتلا به بیماری کرونا بستری شدند اما نتایج آزمایشات نشان داد که به کرونا مبتلا نیستند.

ویروس کرونا که گمان می رود اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم شیوع یافته است. 

این ویروس که از خانواده «کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده است و با این مورد تعداد آن به هفت مورد رسیده است این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود در معمولی‌ترین حالت این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود نشانه‌های ابتلا به این ویروس در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.

برچسب‌ها ویروس کرونا چین انگلستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین انگلستان ویروس کرونا چین انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به ۲۷ هزار و ۲۹۸ خانوار، تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ کودک زیر ۵ سال واکسینه شدند.

وی افزود: نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر ۵ سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

بیات، هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد و گفت: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران (افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی، این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان ۵ سال (صفر تا ۵۹) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی، تمامی کودکان زیر ۵ سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از ۹۵ درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096509 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • از رکوردشکنی فیزیکدانان تا از آب باتری ساختن چینی‌ها
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم پکن