Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دی ۹۸ بانک مرکزی در گزارشی از رشد ۲.۱درصدی قیمت مسکن در تهران طی دی‌ماه امسال خبر داد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بر اساس اعلام بانک مرکزی در دی ماه امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۰.۷ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به‌ترتیب ۱۲.۱ و ۵۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳۸.۱ میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۰.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله‌شده در شهر تهران به‌تفکیک عمر بنا در دی‌ماه امسال حاکی از آن است که از مجموع ۱۰۶۸۷ واحد مسکونی، واحد‌های تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۱.۸ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با دی‌ماه سال گذشته حدود ۱.۶ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحد‌های با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و ۱۶ تا ۲۰ سال افزوده شده است.

در ماه مورد اشاره متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان بود که نسبت به آذر ۹۸ و دی‌ماه سال گذشته به‌ترتیب ۲.۱ و ۴۰.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در دی‌ماه امسال به حدود ۶۰ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۲ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان بود که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶۵.۹ درصد افزایش یافته است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در دی‌ماه امسال مؤید رشد به‌ترتیب ۲۹ و ۳۰.۹ درصدی نسبت به ماه مشابه سال گذشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مسکن بانک مرکزی افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در قالب نهضت ملی مسکن ۱۹ هزار و ۲۰۰ واحد ساختمانی در سراسر استان سمنان در دست ساخت است، تاکید کرد: تاکید دولت این است که بتوانیم این خانه‌ها را سریع‌تر تحویل مردم دهیم.

وی از نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های خوب دولت سیزدهم برای رفع مشکل خانه دار شدن مردم یاد کرد و افزود: سمنان پیشگام تولید و تحویل مسکن در قالب طرح نهضت ملی است.

استاندار سمنان همچنین گفت: طرح‌های در دست ساخت نهضت ملی مسکن تا پایان سال در سراسر استان به بهره برداری خواهد رسید و شاهد تحویل واحدها به مردم خواهیم بود.

هاشمی با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان وضعیت مطلوبی دارد، ابراز کرد: در شش ماهه دوم سال قبل استان سمنان توانست در شاخص نهضت ملی مسکن، رتبه دوم کشور را کسب کند که این امر نشان از عزم جدی دولت در این استان برای تکمیل خانه‌های نهضت ملی مسکن است.

وی همچنین با بیان اینکه از ۶۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان ۳۰ هزار واحد سهم ایوانکی است، افزود: در نشست شورای مسکن استان تاکید ویژه ای بر ضرورت خدمت رسانی و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز نهضت ملی مسکن ایوانکی صورت گرفته تا بتوانیم میزبان سرریز جمعیتی استان تهران باشیم.

کد خبر 6089639

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • قالیباف به بانک مرکزی اولتیماتوم داد
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی