Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان استاندار اسبق سیستان و بلوچستان گفت: برای دامدارانی که دام‌هایشان در روستاها تلف شده‌اند خیران اصفهان متقبل شدند ۱۱۰۰ رأس بز به ارزش ۳ میلیارد تومان خریداری کنند و در اختیار دامداران آسیب دیده قرار دهند.

سید محمود حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کمک‌های خیران اصفهانی و مجمع خیران به مردم سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: استان اصفهان معمولاً در امور خیر و فعالیت‌های خیریه و تشکل‌های خیریه سابقه زیاد و روشنی دارد و از قدیم تا کنون توانسته در این خصوص نقش سازماندهی کننده داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال در سیل فروردین امسال، خیران اصفهان در کمک‌رسانی به مردم مناطق سیل‌زده نقش مهمی داشتند و در زلزله دو سال قبل استان کرمانشاه کمک‌های زیادی به زلزله‌زدگان از اصفهان شد.

وی افزود: در سیل اخیر که مردم مناطقی از سیستان و بلوچستان به آن دچار شده‌اند خیران و مردم اصفهان نقش فعال و ابتکاری داشته‌اند. به همین منظور ستاد حوادث، هلال احمر، شهرداری و سایر دستگاه‌های اصفهان وارد کار شدند و علاوه بر آن خیران هم به شکل جدی به صحنه آمدند.

استاندار اسبق سیستان و بلوچستان، گفت: از جمله تصمیماتی که در ستاد خیران گرفته شد این بود که در بحث اشتغال، آموزش و کمک‌هایی که اثرات دراز مدت داشته باشد خیران تمرکز کردند. برای مثال برای دامدارانی که دام‌هایشان در روستاها تلف شده‌اند خیران اصفهان متقبل شدند ۱۱۰۰ رأس بز به ارزش ۳ میلیارد تومان خریداری کنند و در اختیار دامداران آسیب دیده قرار دهند.

حسینی ادامه داد: محوریت این کار هم با خیریه حضرت ابوالفضل(ع) است که از ۱۱۰۰ بز ۵۸۰ رأس را خود خیریه تأمین می‌کند. علاوه بر آن خیریه سعادتی متقبل شده علوفه مورد نیاز دام‌ها را با استفاده از دستگاه‌هایی که در مناطق آسیب دیده مستقر می‌کند تأمین کند. علاوه بر آن مدیر و مؤسس مرکز تجاری سیتی سنتر اعلام کرده‌اند که مخارج تحصیلی ۵۰ نفر از دانش آموزان (همراه با بیمه عمر) را از دبستان تا دانشگاه تأمین کنند.

استاندار اسبق اصفهان، ادامه داد: شهرداری اصفهان اردوهای دانش‌آموزی را برای آموزش کودکان مناطق سیل‌زده برگزار می‌کند. همچنین خواهرخواندگی بین اصفهان و یکی از مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان برقرار می‌شود.

وی افزود: همچنین جهاد دانشگاهی واحد اصفهان آموزش مشاغل خانگی را در بین خانواده‌های سیل‌زده اجرا می‌کند و این نهاد نسبت به برگزاری نمایشگاه عکسی از مناطق سیل‌زده اقدام می‌کند. اتاق بازرگانی اصفهان هم متقبل شده که یک مجتمع آموزشی و درمانی در منطقه سیل‌زده سیستان و بلوچستان احداث کند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مناطق سیل زده و آسیب دیده استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۸۹۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند

  یعقوب سلیمانی  در بازدید از مناطق درگیر سیلاب سیستان و بلوچستان گفت:  در پی سیلاب و آبگرفتگی در ۱۳ شهر و ۲۸۹ روستا در جنوب استان، هلال احمر بصورت امداد زمینی و هوایی در حال خدمات رسانی هستند.

وی تاکید کرد: امدادرسانی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از طریق امداد زمینی و هوایی از ۲۸ فروردین ماه شروع شده و ادامه دارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون ۲ بالگرد در سیستان و بلوچستان در حال فعالیت هستند و با ۲۰۰ سورتی پرواز برای بیش از ۱۱ هزار خانوار اقلام زیستی توزیع کرده است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که مردم جنوب سیستان و بلوچستان به کمک نیاز داشته باشند امداد و نجات انجام خواهد شد.
سلیمانی بیان کرد: امدادرسانی از طریق قایق و خودروهای سنگین هم در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد بهترین روند امدادرسانی را ارائه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • احتمال سیلابی‌شدن مناطق مختلف در سیستان و بلوچستان
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان