Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید رضا شاه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از حدود سه ماه پیش بنا به تاکید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی راه اندازی طرحی در سکونتگاه‌های غیر رسمی به منظور ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای به ساکنین این مناطق، برای کمک به اشتغال زایی به ویژه مشاغل خانگی در دستور کار قرار گرفت و در اولین گام، مقرر شد در منطقه کوی سجادیه (باغ خلج) اراک چنین فضایی برای آموزش‌های مربوطه فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی ادامه داد: با همکاری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان مرکزی این فضا در کوی سجادیه اراک در اختیار اداره کل فنی و حرفه ای قرار گرفت که در مرحله بازسازی قرار دارد.

وی افزود: در این فضا شش کارگاه تجهیز و بیش از ۳۰ رشته مهارتی برای آقایان و بانوان آموزش داده می‌شود. برای فعالیت‌های فرهنگی سازمان‌های مردم نهاد نیز فضایی پیش بینی شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: بنا به پیشنهاد خیران، قرار است در این فضا دار قالی در اختیار افراد تحت آموزش قالیبافی همراه با طرح و نقشه قرار گیرد و سپس از آن‌ها خریداری شود.

شاه محمدی اظهار کرد: این فضا برای تجهیز نیازمند حمایت همگان است. البته اخیراً بر اساس جلسه‌ای که با فرماندار اراک، اعضای شورای شهر و … در این راستا برگزار شده، مقرر شد این مکان ظرف یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی عنوان کرد: با بهره برداری از این مکان، امکان ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای برای ساکنین مناطق سنجان، کرهرود، شهدای صفری، شهرک ابوالفضل، رودکی، کوی سجادیه و بخشی از کوی امام علی (ع) با مراجعه به این مرکز آموزشی فراهم می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی به منظور تعمیر و تجهیز کارگاه‌های مربوطه اعتباری به مبلغ ۴۹۰ میلیون تومان برای اداره کل فنی و حرفه ای اختصاص داده است البته این طرح پس از برنامه ریزی به وزارت کشور نیز ارسال شد و اجرای آن مورد تأیید قرار گرفت.

کد خبر 4836081

منبع: مهر

کلیدواژه: مهارت آموزی بارش برف دهه فجر بوشهر گرگان تعطیلی مدارس شیراز سیل سیستان و بلوچستان قزوین شهرکرد ایلام انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه بیرجند قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند

محمد مصباحی ، با اشاره به اقدام‌های انجام شده در موضوع آموزش‌های مهارتی، گفت: سال گذشته ۳۱ هزار و ۲۳۰ جوان در کارگاه و دوره‌های مهارتی در استان قم شرکت کردند.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی این نهاد از سنین قبل از دبستان آغاز می‌شود، گفت: در سالی که گذشت افزون بر پنج‌هزار نفر از دانش‌آموزان قم با شرکت در دوره‌ها و کلاس‌های مختلف، آموزش‌های مهارتی و کمک‌های اولیه را گذراندند.

مصباحی موحد، نقش‌آفرینی در پرکردن اوقات فراغت تابستان را از طرح‌های جاری هلال‌احمر قم یاد کرد و افزود: در همین خصوص در تابستان امسال ۳۴ عنوان کلاس جهت حضور نوجوانان و جوانان قمی پیش‌بینی‌شده است.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم گفت: این کلاس‌های ۳۴ گانه در رشته‌های مختلف هنری، مهارتی، آموزش زبان، مشاوره ازدواج و پیشگیری از اعتیاد، دوره‌های علمی و هنری و کمک‌های اولیه جهت غنی‌سازی اوقات فراغت از ابتدای تابستان سالجاری برگزار خواهد شد.

 معاون امور جوانان هلال‌احمر قم با بیان اینکه جوانان قمی جهت بهره‌مندی از این دوره‌ها می‌توانند به هلال‌احمر استان مراجعه کرده و یا به‌صورت غیرحضوری ثبت‌نام خود را نهایی کنند، تصریح کرد: تمامی دوره‌های علمی، هنری و مهارتی جمعیت هلال‌احمر با کمترین هزینه ممکن برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟