Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها در تمام حسینیه ها، تکایا، محافل مذهبی و به ویژه در سطح مساجد سطح استان البرز برپا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، مجلس عزاداری حضرت زهرا سلام الله علیها در تمام حسینیه ها، تکایا، محافل مذهبی و به ویژه در سطح مساجد استان البرز برپا است.

 

فعالان مسجدی با سیاهپوش کردن فضای داخلی مساجد، برافراشتن پرچم عزا بر در و دیوار مساجد در غم شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که مصادف با سالروز شهادت آن حضرت، استان البرز میزبان پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس است که امروز (8 بهمن) بر دوش مردم تشییع می شوند.

 

محبت و معرفت به خاندان اهل بیت(ع) در میان مردم استان البرز که متشکل از قومیت های مختلف از سراسر ایران هستند قابل وصف نیست.

 

نوجانی ها، یزدی ها، آذری ها و... هر کدام به سبک آداب و رسوم خود در حسینیه ها و یا مساجد محله که منتسب به آن قومیت است پای سفره عزای سیدّ زنان عالم حضرت زهرا سلام الله علیها می نشینند.

 

بیش از این ها فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد که بیشتر آنان را گروه ها سنی نوجوان تشکیل می دهند جلودار آئین عزاداری برای شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها هستند.

 

امامان مسجد و ائمه جمعه استان البرز نیز در طول دهه فاطمیه اول نسبت به معرفی و تبیین جایگاه یگانه دختر حضرت محمد(ص) مطالبی را در قالب روشنگری مطرح داشته اند و همین امر زمینه آشنایی هریک از فعالان مسجدی را با مقام و منزلت حضرت زهرا (س) در دفاع از امر ولایت بیش از پیش کرده است.

 

 

پایان پیام/564

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد مساجد البرز کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز عزاداری فاطمیه دهه فاطمیه ایام فاطمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۰۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب

آیین سوگواری شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در شب شهادت آن حضرت در مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همزمان با فرا رسیدن 25 شوال سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام مراسم سوگواری آن حضرت به همت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و با همکاری هیات انصارالشهدا روز جمعه 14 اردیبهشت ماه از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع خرمشهر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

هویت 7 شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

مسجد جامع خرمشهر موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واقع در ضلع جنوبی مترو شهید حقانی قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • گردهمایی بزرگ دختران دانشجو در قم برگزار می شود
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس