Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه ۸ جلدی «تصمیم بگیر، عمل کن!» نوشته اِلیسِندا روکا به‌تازگی با ترجمه لیلا مینایی توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. کتاب‌های این‌مجموعه، در قالب عناوین مجموعه کتاب‌های طوطی منتشر می‌شوند که کتاب‌های کودک و نوجوان این‌ناشر را در بر می‌گیرند.

تصویرگری کتاب‌های این‌مجموعه توسط کریستینا لوسانتوس انجام شده و هرکدام از مجلداتش دربرگیرنده یک‌داستان برای یادگیری بچه‌های گروه سنی ب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترجمه فارسی این‌کتاب‌ها با شعر و به‌صورت موزون ارائه شده است.

کتاب‌های اول و دوم این‌مجموعه در سال ۲۰۱۲ چاپ شده‌اند. کتاب اول، «ورود اشباح ممنوع!» است که عنوان دیگرش «داستانی برای این‌که یاد بگیریم از تاریکی نترسیم» است. کتاب دوم هم «ما سه‌تا بوگندون نیستیم!» است که «داستانی برای این‌که یاد بگیریم تمیز و پاکیزه باشیم» را در بر می‌گیرد.

سومین کتاب این‌مجموعه، داستانی برای مودب‌بودن بچه‌هاست و با عنوان «سلام! ممنون! خداحافظ» چاپ شده است. «مال خودمه!» عنوان کتاب چهارم است که برای یادگیری قسمت‌کردن وسایل با دیگران نوشته شده است. کتاب پنجم برای آموزش همزیستی به بچه‌ها نوشته شده و نامش «بزن! بزن!» است.  

ششمین کتاب مجموعه «راست یا دروغ؟» نام دارد که داستانی برای آموزش راست‌گو بودن را برای بچه‌ها شامل می‌شود. «روشن خاموش! (داستانی برای این‌که یاد بگیریم مدام توی گوشی نباشیم)» هم هفتمین کتاب مجموعه «تصمیم بگیر، عمل کن!» است. آخرین کتاب هم «می‌خری برام؟» است که داستانی برای آموزش پس‌اندازکردن را شامل می‌شود.

در قسمتی از هشتمین جلد این‌مجموعه می‌خوانیم:

یه اتفاق جالب افتاد یه روز

دندون شیریِ خوآکین افتاد

»جونمی جون! فردا یه کادو دارم«

دندونشو به مادرش نشون داد

فردا اومد با کادو زیرِ بالش

«اَه این چیه؟ من اینو دوست ندارم

برش نمی‌دارم من اینو اصلا

همین‌جا زیر بالشم می‌ذارم.»

هرکدام از کتاب‌های این‌مجموعه با ۴۸ صفحه مصور رنگی، شمارگان ۲ هزار نسخه و قیمت ۲ هزار تومان منتشر شده‌اند.

کد خبر 4838331 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات فاطمی ادبیات کودک و نوجوان ترجمه کتاب و کتابخوانی گردشگری رایزنی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادبیات میراث فرهنگی ترجمه خانه کتاب بازار نشر سردار سلیمانی ادبیات کودک و نوجوان جایزه کتاب سال کتاب سال کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم

مجموعه "اسوه"، با نگاهی تاریخی به زندگی ائمه اطهار(ع) برای نخستین‌بار در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. - اخبار فرهنگی -

صفا امیری، مدیر نشر بین‌المللی براق، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به فعالیت‌های این نشر در سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران گفت: نشر براق امسال با 27 عنوان کتاب جدید برای گروه سنی کودک و نوجوان در این رویداد فرهنگی حضور خواهد داشت. 

وی ادامه داد: شش عنوان از مجموعه "انتظار" برای نخستین‌بار عرضه خواهد شد. در این کتاب، زندگی امام زمان(عج) برای گروه سنی کودک روایت می‌شود. زندگی‌نامه حضرت قائم(عج)، نواب ایشان، وظایف منتظران، شباهت‌هایی که ایشان با دیگر افرادی دارند که در قرآن و احادیث ذکر شده است و ... از جمله موضوعاتی است که در این مجموعه به آن پرداخته شده است. 

امیری از مجموعه "اسوه" با عنوان دومین مجموعه جدید این نشر برای نمایشگاه یاد کرد و افزود: این مجموعه تلاش دارد زندگی 14 معصوم(ع) را در بستر تاریخی و با تکیه بر اسناد و منابع تاریخی بررسی و روایت کند. 

زمانه زر و زور و گل محمدی

مدیر نشر براق یادآور شد: مجموعه "سازنده کشتی کیست؟" از دیگر آثاری است که از این نشر برای اولین‌بار عرضه می‌شود. این مجموعه که به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین حیدری ابهری نوشته شده، در نظر دار. موهبت و نعمت‌های الهی را بر مبنای آیات قرآن کریم برای کودکان با زبانی داستانی روایت کند. در واقع کودک با یادآوری نعمت‌ها، می‌آموزد که چگونه شاکر خداوند باشد.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از روز 19 تا سی‌ام اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) برپاست. 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • داستانی عرفانی با چاشنی فانتزی
  • محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • به نشر با ۷۸۲ عنوان در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود
  • تجدید چاپ مجموعه کتاب «کودکی نامداران»
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)