Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:14:41 GMT

دره اژدها قابل دسترس می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۳۱۹۷

دره اژدها قابل دسترس می‌شود

«شهرام علی‌یاری» روز سه شنبه به ایرنا گفت: هرچند این نقطه از منطقه ریجاب به‌ واسطه جاذبه‌های طبیعی زیبا پتانسیل‌های گردشگری بالایی دارد، اما راه دسترسی به آن برای گردشگران دشوار است.

وی افزود: برای اینکه این منطقه به گردشگران معرفی و به محلی گردشگرپذیر تبدیل شود، از محل اعتبارات استانی پنج میلیارد ریال به آن اختصاص پیدا کرده تا بتوانیم معبری برای دسترسی گردشگران به آن احداث کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دالاهو تاکید کرد: ایجاد این معبر راه دسترسی گردشگران به پایین آبشار پیران را نیز فراهم می‌کند و گردشگران می‌توانند آبشار را راحت‌تر از پایین ببینند.

علی‌یاری از اختصاص هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای مرمت زیرساخت‌های گردشگری سراب شالان ریجاب هم خبر داد و گفت: پس از وقوع زلزله بزرگ سال ۱۳۹۶ و پس از آن در بارش‌های سیل‌آسای اوایل امسال، بخش‌هایی از زیرساخت‌های گردشگری این سراب دچار آسیب شد.

وی اضافه کرد: با این اعتبار در نظر داریم برخی از زیرساخت‌های این سراب همچون سنگفرش آن را ترمیم کنیم تا رفاه گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند فراهم شود.

به گفته رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان دالاهو، طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده اجرای این ۲ پروژه ظرف یک ماه آینده آغاز می‌ شود.

دره اژدها در همسایگی طاق گرا در منطقه ریجاب قرار دارد که از ۲ سمت با دیواره های سنگی با ارتفاع متوسط ۱۵۰ متر و با فاصله ۲۰ متر محاصره شده است و در کف آن رودخانه خروشان بابایادگار در جریان است.

طول دره بالغ بر چند کیلومتر است و یکی از دیدنی‌های بکر و منحصر به فرد ایران محسوب می شود. 

شهرستان دالاهو با ۳۹ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است. 

برچسب‌ها ریجاب ایران کرمانشاه دالاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ریجاب ایران کرمانشاه دالاهو ریجاب ایران کرمانشاه دالاهو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک از راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا خبر داد.

سیدفرامرز مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: پیگیر راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا و خانه بازی کودکان در کوی صنعتی هستیم.

وی از راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا خبر داد و افزود: این دو پروژه که به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم اجرا خواهد شد، از مطالبات مهم شهروندان اراکی است که به مرحله عملیاتی نزدیک شده است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری در سال جاری، عملیاتی کردن پروژه‌هایی است که سال گذشته طرح‌ریزی و مقدمات آن فراهم شده است.

مهاجرانی گفت: راه‌اندازی و اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدا و خانه بازی کودکان در کوی صنعتی در حال پیگیری است.

وی افزود: امید است با دستورات شهردار و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر اراک، به‌زودی شاهد اقدامات مهم و تأثیرگذاری برای رفاه حال شهروندان باشیم.

کد خبر 747760

دیگر خبرها

  • یک سفر خبری خوشمزه!
  • نخیلات اشکنان لامرد در آتش سوخت
  • آتش سوزی ۲۰۰ اصله نخل در اشکنان لامرد
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اجرای بازی‌های هیجانی در منطقه گردشگری نورالشهدای اراک
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است