Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@00:52:36 GMT

کانون‌های دانشجویی از موازی‌کاری پرهیز کنند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۴۱۰۳

کانون‌های دانشجویی از موازی‌کاری پرهیز کنند

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه لرستان با تاکید بر لزوم پرهیز کانون‌های دانشجویی از موازی‎کاری، گفت: رویکرد ما این است که بسترها و زمینه‌های فعالیت دانشجویان در تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی، تقویت شود.

به گزارش ایکنا از لرستان، جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان دوشنبه، هفتم بهمن با حضور مدیران فرهنگی و اجتماعی و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه لرستان در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان، تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، در این جلسه، ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ایام فاطمیه، اظهارکرد: راهپیمایی باشکوه یوم‌الله 22 بهمن، لبیک گفتن به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و امسال هم مثل سال‌های گذشته، دانشگاهیان دانشگاه لرستان، حضور فعال و گسترده‌ای در آن خواهند داشت.

وی با تاکید بر این‌که فعالیت کانون‌های دانشجویی باید کیفی‌تر شده و همچنین از موازی‌کاری در فعالیت‌ها، پرهیز شود، افزود: رویکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، آن است که بسترها و زمینه‌های فعالیت دانشجویان در تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی، تقویت شده و سطح مشارکت دانشجویان در این‌گونه فعالیت‌های گروهی، افزایش یابد.

عزیزی اضافه کرد: باید به این نکته، توجه بیشتری شود که فعالیت‌های مختلف و متنوع کانون‌های دانشجویی در جهت هرچه کاربردی‌تر شدن و ارتباط هرچه بیشتر با جامعه، افزایش یابد.

دین اسلام، یک دین مبتنی‌بر روش دعوت و گفت‌وگو است

حجت‌الاسلام حسین فلاحی‌اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، ضمن گرامی‌داشت ایام فاطمیه و تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن ایام دهه مبارک فجر، درباره فلسفه جهاد در اسلام، گفت: تبلیغات دشمنان اسلام، این‌گونه است که اسلام، دین شمشیر و جنگ است؛ در صورتی‌که چنین نیست و جهاد در زمانی است که همه روش‌های مبتنی‌بر گفت‌وگو، دعوت و مناظره، منجر به نتیجه نشود.

وی افزود: هیچ‌گاه سیره و سبک رفتار مدیریتی پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه‌اطهار(ع) این‌گونه نبوده است که آغازگر جنگ‌ها باشند و توجه به این مباحث، نشان می‌دهد دین اسلام، یک دین مبتنی‌بر روش دعوت و گفت‌وگو است و جهاد در آن، ماهیت دفاعی دارد.

امید سلیمانی، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، نیز در این جلسه، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در راستای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف ارائه کرد.

وی افزود: همه باید کوشش کنیم آموزه‌ها و ارزش‌های اسلامی در محیط های دانشگاهی و دانشجویی، بیش از پیش، تقویت شوند.

بنا بر این گزارش، تشکیل کمیته تذکر لسانی دانشجویی در رابطه‌با موضوع حجاب و عفاف، تهیه شیوه‌نامه حجاب و عفاف، تشکیل ستاد صیانت از حجاب و عفاف، برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی درباره سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، برپایی نمایشگاه حجاب و عفاف در محیط های خوابگاهی دانشجویان دختر، برگزاری مسابقات مختلف دانشجویی با موضوع حجاب و عفاف، برگزاری اردوهای فرهنگی و تربیتی در راستای ترویج و تقویت فرهنگ دینی، برگزاری کارگاه‌های مختلف راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، برگزاری کرسی‌های مختلف آزاداندیشی با موضوع جایگاه زن در تعالیم اسلامی و حجاب و عفاف، برگزاری اردوهای مختلف زیارتی دانشجویی، برگزاری کارگاه‌های مختلف با موضوع آگاهی‌بخشی هرچه بیشتر درباره رعایت مسائل شرعی، برنامه‌ریزی برای اجرای طرح ملی مهارت‌آموزی و توانمندسازی دانشجویان دختر در راستای تقویت کارآفرینی ویژه دانشجویان دختر از مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه، نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه لرستان، دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود را درباره برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویی، بیان کردند.همچنین، برنامه‌های مختلف پیشنهادی تشکل‌های دانشجویی، مورد بحث و تبادل‌نظر اعضای شورا قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی خسرو عزیزی رئیس دانشگاه لرستان شورای فرهنگی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند

ایسنا/تهران معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: دستگاه‌های مردمی و فرهنگی در حوزه مشارکت در انتخابات همکاری داشتند و این باعث شد تا انتخاباتی باشکوه در استان برگزار شود.

سید عباس جوهری در آیین تجلیل از عوامل برگزاری انتخابات شهرستان ملارد اظهار کرد: افزایش میزان مشارکت مردم و همکاری ائمه جمعه ارزشمند است و این موفقیت‌ها ثمره تلاش‌های شبانه‌روزی است. در استان تهران بیش از ۱۴۰ برنامه برای رای اولی‌ها برگزار شد و اقشار مختلف مردم مانند هنرمندان، ورزشکاران، دانشجویان و اصناف پای کار انتخابات بودند. 

وی در ادامه افزود: انتخابات بدون حاشیه برگزار شد و این نتیجه برنامه‌ریزی‌ و اصلاح قانون انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: دور دوم انتخابات در ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و پردیس به‌صورت کاملا الکترونیک و در حوزه ورامین، قرچک و پیشوا نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در پایان خاطر نشان کرد: سطح تعامل بین دستگاه‌های مختلف به‌ خصوص در شورای نگهبان و هیات نظارت در سطح استان و شهرستان قابل تقدیر بود. چرا که هر کسی در خطوط وظایف خود حرکت کرد و وظیفه خود را انجام داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کانون خانواده‌ با خودمحوری‌ها آسیب می‌بیند
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید