Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه تلویزیونی راشاتودی در گزارشی جالب نوشت: «آن فرانک» رییس موسسه Chartered Management و رهبر این جنبش مدعی است که مکالمات ورزشی «بدون نظارت» در محیط‌های کاری می‌تواند موجب انزوای زنان و جا افتادن «فرهنگ ترسناک پسرانه‌تری» شده و بسیاری از زنان احساس طردشدگی خواهند کرد.

خشم فرانک به اندازه‌ای است که چشم‌های وی را بر این واقعیت بسته است که این اقدام نه تنها باعث تحقیر مردان با لفظ «تک بعدی» شده است بلکه زنان را موجودات شکننده‌ای توصیف می‌کند که با کوچکترین اشاره به فوتبال تمرکز خود را از دست می‌دهند و به طور تلویحی این تصور را ایجاد می‌کند که آنان بیشتر از بازی زیبا به تازه‌ترین لوازم آرایشی علاقه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا تاکنون برای فرانک پیش آمده که با زنی برخورد کند که واقعا فوتبال و صحبت کردن در مورد مسائل فوتبالی را دوست داشته باشد؟

فرانک جدای از آنکه دوست دارد تا بر تفکرات و کلمات مورد استفاده هم‌نوعان خود نظارت کند، استدلال وی نیز انعکاس این جمله تکراری است که «زنان قادر نیستند قانون آفساید را درک کنند» و برای گریختن از این شرایط و گوش ندادن به حرف‌های بچه‌گانه و خسته کننده مردهای تک بعدی، باید گوش‌های خود را با پنبه مسدود کنند.

اما واقعیت این است که زنان به شکلی فزاینده در حال تصدی مناصبی در ورزش مردان هستند و علاقه آنان به فوتبال از هر زمان دیگری بیشتر است و در جام جهانی سال گذشته زنان در فرانسه نیز به اوج خود رسید.

در نتیجه، باشگاه‌های بیشتر و معتبرتری که منچستریونایتد تازه‌ترین آنها است، اقدام به تشکیل تیم زنان کرده‌اند تا از این طریق دختران جوان را به سمت فوتبال سوق داده و الگوهایی زنانه را در این ورزش محبوب بسازند.

فرانک معتقد است: این اقدام میانبری است برای بروز هرچه ببیشتر رفتارهای پسرانه و اگر این رفتارها بدون نظارت بماند، نشانه‌ای از شکل‌گیری فرهنگی پسرانه‌تر است؛ تشدید شدن این رفتارها به راحتی انجام می‌شود و می‌تواند از یک مکالمه در مورد کمک داور ویدئویی آغاز و به زدن به کمر یکدیگر و ادامه مکالمه در رابطه با دیدار آخر هفته تیم‌های محبوبشان ختم شود.

اگر بخواهیم عقاید فرانک را مبنی بر اینکه پرحرفی ورزشی مردان در محیط‌های کاری موجب گیر افتادن زنان در جهنمی به نام فرهنگ پسرانه می‌شود، بپذیریم بنابراین عجیب نیست که این موضع را نیز اتخاذ کنیم که زنان باید از زمان کاری خود در شرکت کاسته و در مورد، بچه گربه‌های ناز، ظرف شستن، اتو زدن، شِکر و ادویه‌ها و تمام چیزهای خوب و دوست داشتنی و ... حرف بزنند؛ که البته این نگاه، نگاهی جنسیت زده به علایق زنان است.

براساس منطق فرانک، از این طریق می‌توانیم محیط‌های کاری را از تبدیل شدن به کابوس‌آبادی که در آن زنان به یکدیگر بابت پیدا کردن سالن‌های مانیکور نصف قیمت تبریک می‌گویند و گوشه و کنار اتاق و دفتر کار را با کوسن‌های صورتی پر کرده‌اند، پیشگیری کنیم.

اما حقیقت این است که زنان این کار را نمی‌کنند و حتی اگر بکنند و حتی در صورتی که بتوانند اولین صدای مخالفی را که از سمت همکاران مرد شنیده می‌شود، در نطفه خفه کنند باز هم باعث نمی‌شود که مردان آنقدر زجر بکشند که احساس انزوا به آنان دست دهد.

پس بیایید موضوع بحث را عوض کنیم تا زن‌ها منزوی‌تر از این نشوند!!!!

برچسب‌ها فوتبال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۷۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیباترین شب فوتبالی اراک 

شاید پس از صعود به لیگ برتر این زیباترین شبی بود که فوتبالیست‌های آلومینیوم برای مردم این شهر رقم زدند.

در این رویارویی رویایی مرحله یک هشتم نهایی، آلومینیوم و پرسپولیس تماشاگران مشتاق فوتبال را بهت زده کردند. در ۹۰ دقیقه وقت معمول مسابقه دو تیم به تساوی در عدد ۲ رسیدند و آلومینیوم اراک پس از دو وقت ۱۵ دقیقه‌ای اضافه و ضربات پنالتی پیروز میدان شد.

دیگر خبرها

  • درخواست عجیب اولتراهای یووه: آلگری بماند!
  • چرا برخی از دوقلوها یکی چپ‌دست دیگری راست‌دست هستند
  • زیباترین شب فوتبالی اراک 
  • اتفاق عجیب در فوتبال پایه ایران + تصاویر | عده‌ای به جان کمک داور افتادند
  • درخواست عجیب فرانسه از یونان
  • مسابقه عجیب شترسواری زنان در عربستان؛ سقوط برخی سوارکاران زن از روی شتر و مصدومیت آنها + ویدئو
  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • آرنه اسلوت یا روبن آموریم؛ آن‌ها به چه فوتبالی علاقه‌ دارند و چگونه فکر می‌کنند؟ / ایستگاه تاکتیک
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا
  • عجیب‌ترین دستور در یک استان؛ منشی‌های خانم ممنوع شدند!