Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@14:34:45 GMT

لزوم افزایش علم و دانش دینی علمای شیعه و سنی

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۸۱۷۲

لزوم افزایش علم و دانش دینی علمای شیعه و سنی

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: «شرایط امروز منطقه و جهان ایجاب می‌کند تا علمای شیعه و سنی علم و دانش خود را به لحاظ دینی و اجتماعی ارتقا دهند.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از آزادشهر، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر اظهار کرد: «لغزش در دین و مذهب به سبب نبود دانش و اطلاعات کافی است و دشمن از این منظر نفوذ کرده و بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با بیان اینکه دشمن قصد دارد بین علمای اهل سنت و اهل شیعه فاصله بیندازد،‌ افزود: «اگر علمای اهل سنت و اهل شیعه با هم جمع شوند، دو میلیارد نفر از جمعیت هشت میلیارد جهان را تشکیل خواهند داد و این اتحاد و وحدت سبب نابودی دشمنان اسلام می‌شود.»

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی گلستان تأکید کرد: «اشتراکات بین مسلمانان شیعه و سنی به‌قدری فراوان بوده که هرگز سبب بروز اختلاف بین این دو مذهب نخواهد شد و این امر در سایه همدلی و اتحاد میسر است.»

حسینی با اشاره به روایات اهل سنت درباره حضرت زهرا (س) گفت: «حضرت زهرا(س) علاوه بر اینکه برترین زنان عالم از دیدگاه اهل تشیع بوده یکی از بافضیلت‌ترین زنان از نگاه اهل سنت است.»

وی عنوان کرد: «در روایات اهل سنت و از دیدگاه علمای قدیمی و جدید این مذهب، حضرت زهرا(س) بانوی مسلمانان جهان است که می‌تواند الگوی خوبی برای زنان باشد.»

انتهای پیام/4121/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: سیدمحمد حسینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر علمای شیعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۸۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛مدیر دفتر فرهنگی دینی شرکت آب و فاضلاب کاشان در آیین رونمایی از این کتاب گفت: در این کتاب به بررسی ۵۰ آیه قرآن که از کلمه آب استفاده شده پرداخته و تلاش شده با استناد به آیات قرآن برای حل مشکلات محیط زیستی راهکار ارائه کند.
سید محمد مسافری افزود: بسیاری از نظریه‌های مدیریتی را می‌توان از کلام امیرمومنان (ع) استخراج کرد و این موضوع مستلزم تلاش دانش آموختگان حوزوی و دانشگاهی است.
وی گفت: این کتاب در قالب ۱۴۰ صفحه با تیراژ ۵۰۰ در انتشارات مرسل به چاپ رسیده است.
مسافری افزود: محمد علی خرمی نویسنده این اثر از دانش آموختگان حوزه و دانشگاه است که به سبب فعالیت‌های پژوهشی و آگاهی از موضوعات حوزه آب توانسته اثر کم نظیری را خلق کند که امیدواریم مورد استفاده جامعه دینی و دانشگاهی قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • جشن عبادت وبندگی ۲۲۰ دانش آموز بادرودی
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فرسوده در بویین زهرا
  • لزوم توجه بیشتر به مقاوم سازی بافت فروسوده در بویین زهرا
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب