Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، منابع خبری از تداوم عملیات ارتش سوریه در جنوب ادلب به ویژه اطراف شهر راهبردی معره النعمان خبر می‌دهند.

شبکه خبری المیادین در یک خبر فوری از آزادسازی کامل شهر معره النعمان خبر داد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که بخش اعظم شهر معره النعمان آزاد شده و عملیات پاکسازی آن توسط ارتش سوریه نیز آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبکه الاخباریه سوریه اما اعلام کرد که این شهر به صورت کامل آزاد نشده است، ولی ارتش سوریه پاکسازی این شهر را کلید زده است.

به گزارش این شبکه، نیروهای ارتش سوریه همچنین موفق شدند مسیرهای امدادرسانی به تروریست‌ها و خطوط دفاعی آنان را قطع و در داخل این شهر، پیشروی کنند.

این در حالی است که منابع خبری ظهر امروز از تسلط آتشباری نیروهای ارتش سوریه بر این شهر خبر داده بودند.

شبکه خبری «العالم» هم گزارش داد که نیروهای سوری بعدازظهر امروز سه‌شنبه ورود به شهر معره النعمان را آغاز کردند.

این شبکه تأکید کرد که به خاطر گستردگی عملیات ارتش سوریه، تروریستها از مسیر «اریحا» در حال فرار هستند.

در همین ارتباط، مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- اذعان کرد که ارتش سوریه امروز موفق شده است «با تسلط بر شهرک کفروما در نزدیکی معره النعمان، پیشروی راهبردی داشته باشد».

کفروما در واقع دروازه شرقی سلسله جبال «جبل الزاویه» است که ارتفاعات راهبردی اطراف معره النعمان به شمار می‌رود.

دیدبان حقوق بشر سوریه تأکید کرد که با تسلط ارتش سوریه بر این منطقه، نیروهای سوری از نظر آتشباری به صورت کامل، معره النعمان را محاصره کرده‌اند.

اهمیت معره النعمان از نظر نظامی

کارشناسان بر این باورند که معره النعمان بدین سبب از نظر نظامی اهمیت دارد که مهمترین مقر تروریست‌ها در مسیر حلب به دمشق است؛ مسیری که از آن تحت عنوان «ام-5» یاد می‌شود.

این منطقه در 84 کیلومتری حلب و 60 کیلومتری استان حماه قرار دارد و به خاطر اینکه، ریف های غربی، شرقی و شمالی ادلب را به هم وصل می‌کند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

معره النعمان شهری است که بیش از 370 هزار نفر جمعیت دارد و پس از شهر ادلب، بزرگترین شهر این استان به شمار می‌رود.

با تسلط ارتش سوریه بر معره النعمان، زمینه برای پیشروی به سمت شهر «سراقب» فراهم شده است. این منطقه نیز به منزله چند راهی است که مرکز سوریه را به شمال و شمال آن را به غرب این کشور وصل می‌کند.

کما اینکه نیروهای سوری می‌توانند به سمت شهر اریحا پیشروی کنند؛ شهری که سلسله جبال راهبردی «الاربعین» در نزدیکی آن قرار دارد و این منطقه نیز بر منطقه گسترده‌ای از شرق، غرب و شمال ادلب مشرف است و ورودی منطقه جبل الزاویه است. این منطقه کوهستانی نیز یکی از مهمترین مقرهای جبهه النصره است.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری برای باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد.

وی گفت: این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

پیش از این «سعید فارس السعید» تحلیلگر مسائل امنیت ملی سوریه تاکید کرده بود که سرویس اطلاعات آمریکا برای ایجاد تشکیلات تروریستی جدید با استفاده از اتباع کشورهای عربی برنامه ریزی می‌کند.

وی افزود: این عناصر دارای سوابق تروریستی هستند و به سرکردگان و اعضای داعش وابستگی دارند. آنها تفکرات تروریستی تکفیری دارند.

فارس السعید تصریح کرد: این پروژه آمریکا امنیت ملی عراق و سوریه را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: واشنگتن می کوشد امنیت عراق و سوریه را بی ثبات و شکننده جلوه دهد تا بتواند به راحتی در این ۲ کشور نفوذ کند.

کد خبر 6089741

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه