Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که این روزها خود را گرفتار محکمه استیضاح و فشار داخلی می‌بیند، در اقدامی نمادین که از نظر قوانین بین المللی جایگاهی ندارد، با رونمایی آنچه که معامله قرن نامید، بر راه حل دو دولت در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد.

به گزارش «تابناک»؛ ترامپ معامله قرن را «گامی به سمت صلح» برای اسرائیل توصیف کرد و مدعی شد که از وضعیتی که فلسطینی‌ها در آن به سر می‌برند، ناراحت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری آمریکا همچنین ادعا کرد: طرح پیشنهادی ما 80 صفحه و با جزئیات‌ترین طرحی است که تاکنون ارائه شده است. این طرح، یک پیشنهاد برد-برد برای هر دو طرف است. این طرح برای رسیدن به منطقه‌ای آرامتر و مرفه‌تر، راهکارهای عملی ارائه می‌دهد.

ترامپ افزود: این توافق اراضی فلسطینی‌ها را دو برابر خواهد کرد و هیچ‌کس از فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها از خانه‌هایشان بیرون رانده نخواهند شد. ما نمی‌خواهیم فلسطینیان و اسرائیلی‌ها از خانه خود بیرون شوند. فلسطینیان می‌توانند کشور مستقلی برای خود داشته باشند. آینده تشکیل دولت فلسطین به این بستگی دارد که آن‌ها قاطعانه تروریسم را رد کنند.


نقشه‌ای که دونالد ترامپ از تقسیمات سیاسی مورد نظرش در معامله قرن منتشر کرد

او تاکید کرد: اورشلیم (قدس) پایتخت تقسیم‌ناپذیر اسرائیل باقی می‌ماند. البته قبلا این کار را برای شما کرده بودم و ایالات متحده حاکمیت اسرائیل بر این اراضی را به رسمیت شناخته است. هرگز کاری نمی‌کنیم که امنیت اسرائیل را به خطر بیاندازد. صلح نیازمند کوتاه آمدن است، اما هرگز نمی‌خواهیم اسرائیل بابت صلح از امنیت خود کوتاه بیاید.

ترامپ اضافه کرد: من کارهای زیادی برای اسرائیل کرده‌ام. من پایتختی اورشلیم (قدس) را به رسمیت شناختم، حاکمیت اسرائیل برای جولان را به رسمیت شناختم و از همه مهمتر، از توافق وحشتناک هسته‌ای با ایران خارج شدم. این فرصت فوق‌العاده‌ای برای فلسطینی‌هاست که بعد از سال‌ها کشوری برای خود داشته باشند.ما تیم فوق‌العاده‌ای داریم، همه آن‌ها عاشق اسرائیل هستند.

ترامپ وعده داد که این طرح شرق قدس را به پایتختی فلسطین به رسمیت شناخته و آمریکا در این منطقه سفارت بگشاید. رئیس‌جمهور آمریکا همچنین وعده داد با کمک کشورهای خارجی، 50 میلیارد دلار در کشور فلسطین سرمایه‌گذاری شود.

رئیس جمهور آمریکا توقف فعالیت‌های حماس و جهاد اسلامی، توقف بیان شعارهای ضداسرائیلی و همچنین توقف پرداخت غرامت به خانواده‌های شهدای فلسطینی را خواستار شد.

ترامپ در پایان از عمان، بحرین و امارات بابت کمک‌هایی که کرده‌اند و اعزام سفرایشان به این مراسم، تشکر کرد. نتانیاهو نیز در این نشست از سفرای عمان، بحرین و امارات برای حضور در این مراسم تشکر کرد و گفت از دیدن آن‌ها خرسند است. طرح‌های پیشین هرگز موازنه لازم را برقرار نمی‌کرد. طرح‌های پیشین حاکمیت اسرائیل بر دره اردن را به رسمیت نمی‌شناخت.

نتانیاهو گفت: اما طرح رئیس‌جمهور ترامپ حاکمیت اسرائیل بر دره اردن و دیگر مناطق راهبردی یهودا و سامره (کرانه باختری) را به رسمیت شناخته است. این طرح، بسیاری از نقاطی را که در تورات به آن‌ها اشاره شده، به عنوان بخش ثابت اسرائیل به رسمیت شناخته است. به همین دلیل و به این دلیل که این طرح توازن مناسب را دارد، پذیرفتم که بر اساس آن با فلسطینی‌ها درباره صلح مذاکره کنم.

نخست‌وزیر اسرائیل گفت: شما رئیس‌جمهور ترامپ، بهترین دوستی هستید که اسرائیل تاکنون در کاخ سفید داشته است. شما در برابر ایران ایستادید و قاسم سلیمانی را حذف کردید. این طرح، تأکید می‌کند که فلسطینی‌ها باید یهودی بودن اسرائیل را به رسمیت بشناسند. این طرح مرز شرقی اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد. این طرح خواهان خلع سلاح حماس و حذف تسلیحات از غزه است. این طرح تأکید می‌کند که مسئله آوارگان فلسطینی باید بیرون از اسرائیل حل شود.

نتانیاهو «معامله قرن» را «طرح صلحی خارق‌العاده» توصیف کرد و از ترامپ و تیم دولت آمریکا بابت تدوین چنین طرحی تشکر کرد و ادعا نمود: طرح صلح ترامپ یک مسیر واقعی برای صلح پایدار است. ترامپ حاکمیت اسرائیل بر غور اردن و مناطق دیگر را به رسمیت می‌شناسد تا اسرائیل بتواند خودش از خود دفاع کند.

نخست‌وزیر اسرائیل در پایان گفت: اسرائیل تا ابد و برای همیشه، به جرد کوشنر و رئیس‌جمهور ترامپ، مدیون است. رئیس‌جمهور ترامپ، معامله قرن شما، فرصت قرن است. اطمینان داشته باشید که ما از این فرصت استفاده خواهیم کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه امیر تتلو کوبی برایانت طرح گام کروناویروس علی دیواندری محمدرضا شجریان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر معامله قرن اسرائیل فلسطین آمریکا نتانیاهو ترامپ ایام فاطمیه امیر تتلو کوبی برایانت طرح گام کروناویروس علی دیواندری محمدرضا شجریان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • سید الحوثی: آمریکا شریک اسرائیل در تمام جنایاتش علیه فلسطینیان است
  • بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه
  • ضرورت تقسیم کار برای تحقق شعار سال
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • رأی الیوم:حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب