Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@21:46:22 GMT

پشت پرده هجمه به مقتدا صدر کیست؟

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۱۶۹۳

صراط:

کاربران بسیاری تحت نام عراقی این روزها در شبکه های اجتماعی با ایجاد هشتگ های مختلف، تخریب سیاسی مقتدا صدر و طرفدارانش را آغاز کرده اند.

به گزارش ایرنا هشتگ هایی مانند «#مقتدی_ لا_یمثل_الثوره» (مقتدا صدر رهبر معنوی اعتراضات خیابانی نیست)، «#مقتدی_شی رید» (مقتدا صدر چه می خواهد) و «#مقتدی_یسرق_الثوره» (مقتدا صدر اعتراضات خیابانی را مصادره به مطلوب کرده است) بخشی از این هشتگ ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این موج تخریبی که فعلا به طور ویژه در شبکه های اجتماعی متمرکز شده از مقتدا صدر به زبان طنز و اتهام زنی و بعضا کاریکاتور انتقاد شده است.

بسیاری از کاربران ناشناس که در شبکه های اجتماعی این روزها، موج تخریب علیه صدر را رهبری می کنند، بعضا با الفاظ رکیک به این رهبر سیاسی عراقی تعرض می کنند.

اکثر این اتهامات حول عقب نشینی نیروهای صدر از اعتراضات خیابانی متمرکز شده و معتقدند که صدر اعتراضات خیابانی را به بهای ناچیز سیاسی داخلی فروخته است.

برخی هم که تا دیروز مقتدا صدر را ملی ترین چهره کشور می دانستند امروز به سبب عقب نشینی اش از اعتراضات خیابانی به او اتهام وابستگی به خارج می زنند.

طرفداران مقتدا صدر نیز از این هجمه فضای مجازی بی نصیب نبوده و متهم شده اند که چشم و گوش بسته از مقتدا صدر تبعیت می کنند و بعضا آنها را گوسفند توصیف کرده اند.

 در همین حال یک عده هم به نام اعتراضات می کوشند آیت الله سید علی سیستانی مرجعیت عالی دینی عراق را در مقابل مقتدا صدر قرار دهند و از او به عنوان حامی اعتراضات یاد کرده اند.

برخی از این کاربران نوشته اند که اگر مقتدا صدر از اعتراضات انصراف داد، معترضان در عراق هنوز سید علی سیستانی را دارند.

کاربر معروف «سیده الاولی» (بانوی اول) نزدیک به دولت عراق، پشت پرده حملات تخریبی اخیر علیه مقتدا صدر در شبکه های اجتماعی را سفارتخانه آمریکا و عوامل مرتبط با این مکان معرفی کرده است.

این کاربر اضافه کرده است که بعد از اینکه مقتدا صدر متصدی محور مقاومت در داخل عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی شد و فراخوان تظاهرات میلیونی جمعه گذشته را بر ضد آمریکایی ها داد، این هجمه تبلیغاتی علیه او شکل گرفته است.

در این میان آنچه جالب توجه است، موضع رسانه های وابسته به جریان های مقاومت در داخل عراق است که بیش از هر زمان دیگر، به دفاع از مقتدا صدر در برابر این هجمه تبلیغی می پردازند.

برخی کاربران گفته اند که اعتراضات خیابانی بدون حضور مقتدا صدر و طرفدارانش ادامه می یابد و در این راستا فراخوان هایی برای تظاهرات گسترده در جمعه آینده داده اند.

این در حالی است که مقتدا صدر با صدور بیانیه ای در واکنش به این هجمه فضای مجازی گفته است که در قبال اعتراضات خیابانی از این پس می کوشد نه موضع منفی و نه مثبت داشته باشد.

وی ابراز تاسف کرده است که تظاهرکنندگان میدان تحریر بغداد و دیگر استان های (جنوب و مرکز عراق) نسبت به موضع او در قبال اعتراضات خیابانی تردید کرده اند.

صدر به طور ویژه آنچه آنها را «قلم های مزدبگیر خارجی» نامیده در پس هجمه تبلیغاتی علیه خود معرفی کرده است.

رهبر جریان صدر گفته است که سودای قدرت ندارد بلکه عاشق کشور و ملتش است و هرگز دنبال مال اندوزی و دنیا پرستی نبوده بلکه عاشق شهادت است و امیدوار است که خداوند او را به آبا و اجداد صالحش ملحق گرداند.

مقتدا صدر در بین رهبران سیاسی شیعه عراق تاکنون تنها شخصیتی بوده که کمتر در معرض حملات تبلیغاتی قرار گرفته و به نظر می رسد پس از تخریب همه رهبران سیاسی شیعه، اینک در آستانه انتخاب نخست وزیر جدید و آماده شدن عراق برای انتخابات زودهنگام پارلمانی، موج حملات تبلیغاتی این شخصیت برجسته سیاسی شیعه را در عراق هدف قرار گرفته است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی مقتدا صدر پارلمان عراق صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۱۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار روتردام در تبدیل سنگفرش‌های خیابانی به فضای سبز

روتردام هلند که در راستای ارمغان سرسبزی و پایداری بیشتر برای شهر از طرح جایگزینی سنگفرش‌های خیابان‌ها با فضاهای سبز خبر داده بود، به‌تازگی اعلام کرد برای چهارمین سال متوالی این طرح را تمدید خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روتردام در سال ۲۰۲۰ از تصمیم خود برای جایگزینی کاشی‌های فضای باز با فضای سبز خبر داد و در سال جاری اعلام کرد که برای چهارمین سال متوالی به این ابتکار عمل خواهد کرد. از زمان اجرای این تصمیم بیش از ۴.۳ میلیون کاشی از سطح شهر برداشته و با درختچه‌ها، درختان و سایر عناصر فضای سبز مبادله شد. بیش از ۱۳۵ هزار مورد از این کاشی‌ها در سال گذشته با همکاری ساکنان، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و عمومی در کنار نهاد شهرداری جایگزین شدند.

شهرداری روتردام بر اهمیت سبزتر و مقاوم‌تر کردن شهر در برابر تغییرات آب‌وهوایی تأکید و اعلام کرد که اروپا گرم‌ترین تابستان را در سال گذشته تجربه کرد و کاشت درختان بیشتر در کوچه‌ها و خیابان‌ها، بخشی از اثرات منفی شهرنشینی از جمله اثر جزیره گرمایی و مسائل مربوط به مدیریت روان‌آب‌های سطحی را کاهش می‌دهد. سبزتر کردن شهر همچنین کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد و با گسترش منطقه در دسترس حیات‌وحش، اثرات مثبتی بر تنوع زیستی دارد.

امسال بیش از ۱۵۰ واحد دولت محلی هلند از بیست‌ویکم مارس تا سی‌ام اکتبر به جایگزینی کاشی‌های فضای باز با فضای سبز و بهبود کیفیت زندگی ساکنان خود اقدام خواهند کرد و بلژیک امسال برای اولین بار به این طرح ملحق شده است.

این اقدام بخشی از یک هدف گسترده‌تر برای گسترش چشمگیر فضای سبز در شهر برای مقاومت در برابر اثرات تغییرات آب‌وهوایی است، زیرا از آنجا که گرمای شدید، سیل، خشکسالی و از دست دادن تنوع زیستی در حال تبدیل شدن به مشکلات فزاینده‌ای در سراسر جهان است، جایگزینی سطوح غیرقابل نفوذ سنگ‌فرش‌شده با سطوح متخلخل، گیاهان و درختان بخش کلیدی مقابله با این چالش‌ها به‌ویژه در شهرها خواهد بود.

حذف سطوح غیرقابل نفوذ مانند کاشی و بتن، امکان نفوذ آب باران در سفره‌های زیرزمینی را ایجاد می‌کند و آن را برای استفاده‌های بیشتر در دسترس قرار می‌دهد.

مسئولان روتردام همچنین خاطرنشان کردند که این شهر در آینده فضای کمتری برای خودروها خواهد داشت و بخش عمده آن به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل عمومی مرکزی اختصاص خواهد داشت. این اقدام فرصت‌های بزرگی را برای فضای سبز بیشتر در شهر فراهم می‌کند، زیرا جاده‌های کوچک‌تر و محل‌های پارک کمتر فضای بیشتری را برای راهروهای سبز مخصوص پیاده‌روی فراهم می‌آورد.

ابتکار چهارساله روتردام تصورات عمومی را در مورد ظاهر شهرهای هلندی تغییر داد، چراکه هلند همواره کشور کاشی‌ها و سنگفرش‌ها بوده است. با این حال روتردام موفق به تغییر در ادراک ساکنان خود در این زمینه شد و موجب شد آن‌ها به‌صورت خودجوش فضاهای مقابل خانه‌های خود را با باغ‌های سبز جایگزین کنند.

کد خبر 747478

دیگر خبرها

  • افشاگری خیابانی روی آنتن: چینی‌ها جا زدند!
  • (ویدئو) حماسه جدید جواد خیابانی روی آنتن زنده
  • نحوه طبخ و سرو سیری پای توسط یک آشپز مشهور خیابانی (فیلم)
  • غذای خیابانی در افغانستان؛ پخت دیدنی چاپلی کباب به سبک آدم خان (فیلم)
  • ببینید | حماسه جدید جواد خیابانی روی آنتن زنده
  • خودرو شخصی جواد خیابانی چیست؟
  • جواد خیابانی چه ماشینی سوار می‌شود؟
  • غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)
  • ابتکار روتردام در تبدیل سنگفرش‌های خیابانی به فضای سبز
  • عکس| سرمربی جدید تیم ملی والیبال کیست؟