Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@22:57:01 GMT

واکنش دبیرکل سازمان ملل به طرح ننگین معامله قرن

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۳۵۷۱

واکنش دبیرکل سازمان ملل به طرح ننگین معامله قرن

دبیرکل سازمان ملل بر این باور است که این سازمان متعهد به برقراری سازش بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین‌المللی خواهد بود. ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به رونمایی طرح ننگین معامله قرن توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، گفت: دبیرکل سازمان ملل متعهد به کمک به اسرائیل و فلسطینی‌ها برای دستیابی به توافق صلح بر اساس قوانین بین‌المللی، قطعنامه‌های سازمان ملل و توافقات دوجانبه و راهکار تشکیل دو کشور بر اساس مرزهای قبل از سال 1967 میلادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این قطعنامه‌های سازمان ملل یک ماه قبل از به قدرت رسیدن ترامپ در ژانویه 2017 میلادی به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده است.

تماس تلفنی ملک سلمان با ابومازن/ تشکر سعودی از ترامپ به دلیل رونمایی از طرح ننگین«معامله قرن»مواضع حمایتی امارات از «معامله قرن»

این قطعنامه خواستار پایان شهرک سازی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی شده است. این قطعنامه با 14 رای موافق و رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید.

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه در ادامه طرح‌های ضد فلسطینی و اسلامی خود، از طرح صلح ادعایی خود موسوم به «معامله قرن»، با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی رونمایی کرد.

ترامپ اعلام کرد که شهر فلسطینی قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی خواهد ماند. او گفت که وقت آن رسیده است که کشورهای اسلامی، اسرائیل را که در سال 1948 موجودیت یافت، به رسمیت بشناسند.

انتهای پیام /

R1036247/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "فلسطین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فلسطین اخبار فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور

بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به حواشی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی با صدور بیانیه‌ای به حواشی انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور واکنش نشان دادند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

چندی پیش، بعد از حدود ۴ سال، انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور برگزار شد و اعضای شوری مرکزی جدید مسئول پیگیری امور آن شدند. اما اکنون، تنها پس از چندماه پیگیری امور، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، به عنوان مهم‌ترین نهاد نظارتی بر سازوکار‌های قانونی و عملیاتی روان‌شناسی و مشاوره ایران، چند ماهی است که اسیر بی‌نظمی و گروکشی‌های بی‌حدی شده که فرآیند کاری آن را مختل کرده است.

این اختلال تا جایی رشد داشته که هفته گذشته شوری مرکزی جدید این سازمان که پس از ۴ سال وقفه، دوباره با انتخابات تشکیل شده بود فعالیت خود را متوقف کردند تا دوباره، بی‌نظمی حاکم بر فضای روان‌شناسی کشور شود.

این ماجرا متأثر از فشار‌های بسیاری است که از سمت شوری مرکزی چهارم این سازمان بر شوری مرکزی پنجم ایجاد شده بود و همچنان ادامه دارد. فشار‌هایی که از ادعای نقض کردن قانون در انتخابات سازمان نظام و مردود بودن نتایج آن نشأت گرفته بود. ادعا‌هایی که هیچ گاه دقیق و روشن بیان نشدند و هیچ زمانی هم از سمت شوری مرکزی پنجم پاسخی به آن‌ها داده نشده و فضای روان‌شناسی و مشاوره کشور را در ابهام فرو برده است.    

بسیج دانشجویی دانشکدگان روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه‌های بزرگ شهر تهران، به مناسبت روز روان‌شناس و مشاور، برای رفع سوءتفاهم‌ها و روشن کردن موضوع از هر دو گروه دعوت می‌کند تا در یکی از روز‌های هفته‌ی آتی، در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران گرد هم جمع شوند و در محیطی دانشگاهی و به دور از حواشی به دانشجویان و دغدغه‌مندان این فضا پاسخ‌گو باشند. امید است که بتوان با روشن و شفاف شدن موضوع، گره از کار این سازمان گشود.  طبیعی است که عدم شرکت شوری مرکزی چهارم و شوری مرکزی پنجم، به معنای شانه خالی کردن از بار مسئولیت و بی‌احترامی به افکار عمومی و دانشجویانی است که دغدغه روان‌شناسی کشور را دارند.

پی‌نوشت: در صورت اعلام حضور گروه‌های مذکور، جزئیات برگزاری برنامه متعاقباً اعلام می‌شود. 

والسلام علی من اتبع الهدی

بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران 
بسیج دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید بهشتی 
بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه‌طباطبایی 
بسیج دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه الزهرا

دیگر خبرها

  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • عکس/ آقای دبیرکل، لطفاً درِ خروجی را نشانشان دهید!
  • واکنش بسیج دانشجویی دانشگده‌های روانشناسی به انتخابات سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله