Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ پنتاگون در ادامه اعترافات سریالی خود از افزایش آمار زخمی‌ ها در حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد خبر داد و اعلام کرد که ۵۰ نیروی نظامی آمریکایی دچار آسیب مغزی شده‌اند.

به گزارش سی. ان. ان، «توماس کمپبل» سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) بامداد چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تا امروز آسیب مغزی در ۵۰ نیروی نظامی آمریکایی تشخیص داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی افزود: از میان این ۵۰ نفر، ۳۱ نظامی در عراق تحت درمان قرار گرفته و به محل ماموریت خود بازگشتند.

کمپل گفت: ۱۸ نظامی دیگر هم برای انجام معاینات و درمان بیشتر به آلمان منتقل شدند.

به گفته وی، یک نظامی دیگر نیز به کویت منتقل شد و اکنون به محل ماموریتش بازگشته است.

چند مقام پنتاگون به سی. ان. ان گفتند احتمال می‌رود که این آمار باز هم تغییر کند. حدود ۲۰۰ نفر که در زمان حمله موشکی ایران در محل انفجار حضور داشتند، تحت بررسی قرار گرفته‌اند.

پنتاگون و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ابتدا مدعی شده بودند که هیچ نیروی نظامی در حمله موشکی هشتم ژانویه (۱۸ دی ماه) ایران به عین الاسد زخمی یا کشته نشده است.

پنتاگون سرانجام اعتراف کرد که ۱۱ نظامی به دلیل آسیب مغزی تحت درمان قرار گرفته‌اند. این وزارتخانه سپس این آمار را به ۳۴ نفر افزایش داد و اکنون در مرحله سوم شمار افرادی را که به دلیل آسیب مغزی تحت درمان قرار گرفته‌اند ۵۰ نفر اعلام کرده است.

پنتاگون هفته گذشته گفته بود که آسیب مغزی نظامیان آمریکایی را جدی نمی‌داند؛ اظهاراتی که با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد.

به دنبال این اظهارات، گروه «کهنه‌ سربازان جنگ‌های خارجی» از ترامپ خواست برای کم اهمیت جلوه دادن مصدومیت نظامیان این کشور در حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد عذرخواهی کند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و با شلیک موشک از پهپادهای وزارت دفاع آمریکا ترور شده و به شهادت رسیدند.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در واکنش به این جنایت، بامداد چهارشنبه ۱۸ دی ماه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند موشک بالستیک به پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق خبر داد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 پنتاگون وزارت دفاع آمریکا حمله موشکی ایران حمله موشکی ایران به آمریکا حمله موشکی ایران به عین الاسد قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العهد، رسانه های رژیم صهیونیستی از عملیات جدیدی حزب الله خبر دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد دو موشک ضدزره از جنوب لبنان به سمت شهرک المطله در منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

از سوی دیگر حزب الله لبنان نیز در بیانیه ای اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین و یاری مقاومت شجاع و شریف آن رزمندگان مقاومت مرکز المطله و تجهیزات جاسوسی آنرا هدف قرار داده و تلفات قطعی به آنها وارد کردند.

این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از حمله توپخانه ای به الناقوره، مروحین، مطموره و حنین در جنوب لبنان خبر داد.

با شروع عملیات «طوفان الاقصی» از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین، جنبش حزب‌الله لبنان در جهت سرگرم کردن نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در همین ارتباط، رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اذعان کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش رژیم صهیونیستی در این منطقه به دام افتاده است.

کد خبر 6096643

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • فو فایتر؛ چشم پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها!/ عکس
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • فو فایتر؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • فو فایتر ؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک ها(+عکس)