Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@02:31:32 GMT

سوگواره کوثر در اردبیل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۴۰۴۴

سوگواره کوثر در اردبیل برگزار شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل روز چهارشنبه در این همایش، حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی نمونه زن در جامعه اسلامی دانست و اظهارداشت: زنان مسلمانی که الگویش فاطمه زهرا (س) باشد در انجام تکالیف بزرگی که خداوند بر دوش انسان‌ها گذاشته با فهم درست و هوشیاری در درک موقعیت‌ها همیشه سربلند خواهد بود.

پروانه رضاقلیزاده تسلیم شدن به احساسات بی‌بنیاد و فکر کردن به تجملات ، خوش‌گذرانی‌ها و هوس‌های زودگذر را از معضلات و مشکلات موجود در جامعه دانست و افزود: توجه به سیره زندگانی ائمه معصومین (ع) بویژه آن بانوی بزرگ عالم اسلام موجب می‌شود که انسان همه آن وابستگی‌های مادی را که مثل تار عنکبوت زندگی انسان‌ها را احاطه کرده کنار بزند و با رهایی از این قید و بند مادی خود را به مرحله کمال برساند که نمونه‌هایی از آن کمال و خودباوری را  زنان در دوران‌های مختلف جمهوری اسلامی بویژه در دوران جنگ تحمیلی به اثبات رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: فاطمه زهرا (س) در دوران مختصر زندگی خود صفات و القاب متعددی از خود برجای گذاشته که تبعیت و الگوپذیری از آن صفات به عنوان چراغ راه آتی برای زنان جوامع امروز محسوب می‌شود و زنانی که از این صفات الگوبرداری کنند دیگر از بازیچه‌های فراهم آمده تمدن غربی و روش‌های توطئه‌آمیز آن رویگردان خواهند بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل به برنامه‌های متنوع کتابخانه‌های عمومی استان همزمان با ایام فاطمیه اشاره کرد و افزود: با بازنمایی منابع موجود در خصوص آن بانوی نمونه اسلام و همچنین برگزاری نشست‌های معرفتی، شناخت ابعاد شخصیتی و برگزاری نشست‌های کتابخوان با حضور اعضای کتابخانه برای ترویج شعائر اسلامی و معرفی بیش از بیش فاطمه زهرا تلاش می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل هم در این همایش راه نجات جامعه اسلامی بویژه زنان مسلمان از توطئه‌های گسترده دنیای کفر در متزلزل ساختن قداست و جایگاه زنان را تبعیت از صفات برجسته صدیقه کبری دانست و گفت: دوران کوتاه زندگی آن بزرگوار آنچنان آکنده از درس و حکمت هست که در چنین جلساتی تنها می‌توانیم گوشه‌هایی کوچک از این دریای بیکران ابعاد شخصیتی فاطمه زهرا را تشریح کنیم.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده افزود: به قدری ابعاد وجود این انسیه حوراء و این خلاصه نبوت و ولایت برای ما پهناور و بی‌پایان و درک‌ناشدنی است که علاوه بر منابع متعدد شیعی، کتاب‌های متعددی نیز به وسیله محدثین اهل سنت وجود دارد و در روایات بسیاری از زبان پیامبر(ص) در ستایش صدیقه طاهره صادر شده و یا رفتار پیامبر با آن بزرگوار را نقل می‌کنند.

در بخش پایانی این برنامه علی مرادی و حسین بابازاده از اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان با خوانش نمایشی از کتاب "بانوی بی‌نشان" قسمت‌هایی از زندگی آن بانوی بزرگ را معرفی کردند.

  

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 برنامه های متنوع تبلیغات اسلامی استان تمدن جمهوری اسلامی کتابخانه های عمومی استان قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۴۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر

جعفر بابائیان در بازدید از محور سرچم با بیان اینکه در مدت یاد شده ۱۲۵کیلومتراز حریم راه‌های شهرستان کوثر تسطیح، پاکسازی و آزادسازی شده گفت: در این مدت راهداران ۱۵ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان کوثر را خط کشی کرده اند.

او با اشاره به اینکه در یک ماهه گذشته محور‌های مواصلاتی شهرستان کوثر با استفاده از ۱۵ تن آسفالت لکه گیری شده تصریح کرد: در مدت یاد شده راهداران پل دالی ۳ متری با باکس‌های بتنی در طرفین جاده را تعریض کرده و ۲ دستگاه از رمپ‌های ورودی و خروجی پشت دیوار حایل پل را خاکریزی و اجرا کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر در این مدت پاکسازی ۱۲۵ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه را در محور‌های مواصلاتی را یادآور شد و اظهار کرد: راهداران به طور مستمر از سیستم روشنایی ۱۲ دستگاه تونل در ۷ نقطه نگهداری کرده اند.

بابائیان از لق گیری سنگ‌های سست از ترانشه‌ها در محور‌های اردبیل – سرچم و گیوی – آبگرم به صورت دستی با صعود به بالای ترانشه و ایجاد محدودیت ترافیکی با هماهنگی پلیس راه به مقدار ۳۰ نفر ساعت در یک ماهه خبرداد و خاطرنشان شد: در مدت یاد شده عملیات خاکبرداری، تعریض و افزایش ظرفیت پارکینگ روبروی پاسگاه پلیس راه اردبیل- سرچم با حجم ۳۰ هزار متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی اجرا شده است.

او حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: با حضور ۱۶۰۰ نفر- روز گشت راهداری در محور‌های مواصلاتی تاکنون جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۸ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ و ۳ مورد از تابلو‌های غیر مجاز در محور‌های مواصلاتی جمع آوری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر در این مدت پاکسازی ۳۱ متر مکعب شانه و حریم محور‌های مواصلاتی از زباله‌های ریخته شده، تنقیه، لایروبی و تنظیم بستر پل‌ها و آبرو‌ها به تعداد ۳ دهانه به حجم ۱۵متر مکعب، تعمیر، بازسازی و نصب ۲۷۰ عدد تابلو و علائم، شست‌وشوی ۵۰۰ عدد علائم راهداری، تعمیر، بازسازی و نصب ۲۰ شاخه گاردریل در محور‌های مواصلاتی و نصب و تعمیر ۱۵ عدد چراغ چشمک زن را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۱ ماهه گذشته برشمرد.

بابائیان به نصب و تعمیر ۳۶ متر مربع تابلو‌های اطلاعاتی در بزرگراه شهرستان کوثر اشاره کرد و ادامه داد: راهداران ۳۲ عدد از چراغ‌های چشمک زن و چراغ‌های پلیسی را تعمیر و نگهداری و توسعه داده اند.

او با بیان اینکه راهداری شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری از ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی در حوزه استحفاظی خود را بر عهده دارد گفت: از این مقدار ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۲۱۵کیلومتر راه آسفالته روستایی، ۱۱۵کیلومتر راه شوسه و خاکی است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • سوگواره شعر «صادقانه‌ها» در قم برگزار می‌شود
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • دعوت از ۲۶ بازیکن به اردوی تیم ملی زنان
  • فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • سوگواره شعر «صادقانه ها» در قم برگزار می‌شود
  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی